کتاب «عاشيق هاوالاري» و لوح فشرده «حق چلبيم» رونمايي شد
 
تاريخ : چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۰۹
آيين رونمايي از کتاب «عاشيق هاوالاري» اثر استاد چنگيز مهدي پور و رونمايي از لوح فشرده «حق چلبيم» اثر استاد نويد مثمر با حضور مردم هنر دوست شهر تبريز و مهمانان تابستاني استان، در محل خانه تاريخي حيدرزاده برگزار شد.

به گزارش هنر نیوز به نقل از شهر،به نقل ازروابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، مهندس تراب محمدي در حاشيه آيين رونمايي از کتاب «عاشيق هاوالاري» اثر استاد چنگيز مهدي پور وآيين رونمايي از لوح فشرده «حق چلبيم» اثر استاد نويد مثمر، نقش هنرمندان برجسته و متعهد را در ماندگاري و بالندگي هنرهاي مختلف، بي بديل و انکار ناشدني دانست.

وي افزود: هنر در دستان هنرمندان آذربايجان باليده است و اين هنرمندان مايه مباهات دنياي هنر هستند.

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي افزود: هنرمندان آذربايجاني طبق فرمايش رهبر کبير انقلاب اسلامي مي بايست دمندگان روح تعهد در ميان انسان ها باشند و باعث خرسندي است که امروز جوانان و جوان دلاني را مي بينيم که تعهد، تجربه، علاقه و علم را در هم آميخته اند و از اين ره آورد، هنرهاي فاخر و ارزشمند منطقه را زنده و بالنده نگاه داشته‌اند.

وي در مورد هنرمندان برجسته استان گفت: عاشيق چنگيز مهدي پور يکي از اين افراد ارزشمند است که حضورش در هر مکاني موجب مباهات آنجا مي گردد و به سبب تلاش سالها و کوله بار تجربه و تعهدش، همواره در راستاي حفظ نمودهاي فرهنگي آذربايجان تلاش نموده و شاگردان بسياري را با مفهوم واقعي و ارزشمند نوا آشنا كرده است.

محمدي با اشاره به ديگر هنرمند حاضر در مراسم تصريح کرد: امروز از حضور آقاي نويد مثمر در اين جمع خرسنديم که با وجود جواني، از مفاهيم والاي اشعار بزرگاني چون عمادالدين نسيمي و محمد فضولي و ابوالقاسم نباتي و استاد شهريار در کنار نواي سازش بهره گرفته و نام اين ستاره هاي ادب و فرهنگ را به شکلي متفاوت مطرح كرده و به اين صورت موجب آشنايي نسل جوان با اين بزرگان شده است.

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي در خاتمه از تلاش و همکاري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تبريز در برگزاري اين مراسم تشکر نمود و خواستار تداوم اقدامات و برنامه هايي با محوريت فرهنگ سازي‌شد.

برپايه همين گزارش،آيين رونمايي از کتاب «عاشيق هاوالاري» اثر استاد چنگيز مهدي پور وآيين رونمايي از لوح فشرده «حق چلبيم» اثر استاد نويد مثمر با حضور مردم هنر دوست شهر تبريز و مهمانان تابستاني استان، در محل خانه تاريخي حيدرزاده برگزار شد.

کد خبر: 14047
Share/Save/Bookmark