وب سایت، تیزر و پوسترهای "برخورد خیلی نزدیک" رونمایی شد
 
تاريخ : چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۴۱
وب سایت، تیزر و پوستر فیلم سینمایی "برخورد خیلی نزدیک" به کارگردانی اسماعیل میهن‌دوست در فرهنگسرای ارسباران رونمایی شد.

به گزارش هنر نیوز به نقل از مهر، سه‌شنبه شب پنجم مردادماه مراسم رونمایی از تیزر، پوستر و وب سایت فیلم "برخورد خیلی نزدیک" با حضور مجید رحیمی جعفری سردبیر سایت آکادمی هنر، حمیدرضا شعیری سردبیر فصل‌نامه علمی، پژوهشی زبان ادبیات تطبیقی و اسماعیل میهن‌دوست کارگردان و نویسنده فیلم، سایر عوامل فیلم و جمعی از خبرنگاران در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، منتخبی از عکس‌های فیلم و تیتراژ فیلم "برخورد خیلی نزدیک" به نمایش در آمد. در ادامه رحیمی جعفری با تشکر از حضور عوامل فیلم و خبرنگاران، عنوان کرد: ما سعی کردیم چشم‌های‌مان را روی خیلی از ویژگی‌های فیلم‌ نبندیم. فیلم‌برداری، تدوین و طراحی صحنه و لباس این فیلم فوق‌العاده است و جای تبریک دارد و علی رغم بسیاری از بی‌انصافی‌ها، در جشنواره‌های بسیاری این فیلم مورد توجه قرار گرفت.

در ادامه این مراسم کارگردان فیلم "برخورد خیلی نزدیک" با رونمایی از وب سایت فیلم، گفت: این وب سایت شامل بخش‌هایی نظیر گالری عکس، متشکل از عکس‌های پشت صحنه و عکس‌های مراسم و نشست‌های مختلف، بخش فیلم و تیزر، کلیپ پشت صحنه و آنونس است. بخش دیگر بیوگرافی کارگردان، خلاصه بسیار موجز فیلم‌نامه و نقد نظر متشکل از یادداشت عوامل در سایت آکادمی هنر، بخش نظر منتقدان در مجلات مختلف و نظر کارگردان در مناسبت‌های مختلف و همچنین نقدهای ترجمه شده موجود است.

بعد از نمایش فیلم پشت صحنه "برخورد خیلی نزدیک" مجری با اشاره به ورود ناموفق بسیاری از منتقدان به حیطه فیلم‌سازی اظهار داشت: بسیاری انتظار داشتند که این اتفاق برای اسماعیل میهن‌دوست هم بیفتد اما وی با ساخت فیلم تقریبا بی‌نقص فیلم "برخورد خیلی نزدیک" نشان داد علاوه بر این که منتقد قهاری است، فیلم‌ساز توانایی نیز است.

در ادامه این برنامه پنج پوستر فیلم به ترتیب توسط بازیگران فیلم لادن مستوفی، آنا نعمتی، شاهرخ فروتنیان، سروش صحت و رامین راستاد رونمایی شد و پوستر پنجم توسط کارگردان فیلم رونمایی شد. در ادامه، حمیدرضا شعیری ضمن تبریک به اسماعیل میهن‌دوست به خاطر اثر متفاوتش اظهار داشت: نکته قابل توجه در این فیلم این است که هیچ حرف و حرکت اضافی در آن وجود ندارد.

وی در توضیح پوسترهای نمایش داده شده افزود: در پوستر شماره یک با عنوان فیلم ارتباط می‌گیریم در "برخورد خیلی نزدیک" واژه خیلی، واژه‌ای تنشی است و واژه‌ای تنشی و فزونی زیادت ایجاد می‌کند و باعث تنش می‌شود که این تنش در پوستر نشان داده شده و نزدیک بودن در پوستر در چسبیدگی دو سر به هم خود را نشان می‌دهد. ولی خیلی نزدیک بودن، تقریبا در یکی از چهره‌ها نمود دارد. در چهره سمت چپ پیشانی حذف شده و در مورد چهره سمت راست هم همینطور است.

سردبیر فصل‌نامه علمی، پژوهشی "زبان ادبیات تطبیقی" در ادامه گفت: در پوستر دوم هیچ نوع از این برخوردها وجود ندارد. در اینجا نیمرخ یک قسمت از چهره حذف شده و نیمرخ‌ها وجه جانشینی برای هم دارند و به‌صورت پازلی عمل می‌کنند. البته رنگ آبی و قرمز به ترتیب آرامش و تنش را ایجاد می‌کند و ترکیب آنها نتیجه‌ای جز خنثی شدن این آرامش و تنش ندارد. پوستر سوم وارد دنیای فانتزی شده و تعلیق در معلق بودن دو عروسک تداعی می‌شود.

شعیری با اشاره به ترکیب دنیای رئال و فانتزی بیان داشت: در پوستر چهارم برخورد دو دنیای واقعی و فانتزی نمایش داده می‌شود و نگاه درون متنی و برون متنی و حلقه دست‌ها و تناسب آنها با هم دو دنیای در هم تنیده شده واقعی و غیرواقعی را نشان می‌دهد.

وی در مورد پوستر آخر گفت: در پوستر پنجم دنیای فانتزی و تشدید آن با نور و رنگ و خلق فانتزی دوباره در درون فانتزی اول دیده می‌شود و سیاه و سفید بودن بخشی از پوستر (دنیای قبل از کنش) و با رنگی بودن نقش دیگری (دنیای بعد از کنش) در حقیقت بیان‌کننده زمان است. این مراسم با تقدیر از عوامل "برخورد خیلی نزدیک" به پایان رسید.
کد خبر: 13981
Share/Save/Bookmark