عباس لاجوردی

برخی فیلمسازان حاضر در جشنواره فجر انقلاب با آثارشان آب در آسیاب دشمنان نظام ریختند/ چرا به این فیلم های شنیع پروانه ساخت و نمایش دادید؟

27 بهمن 1399 ساعت 15:48

کارگردان فیلم سینمایی «جشن تولد» افزود: اغلب فیلم های به نمایش درآمده در سی و نهمین جشنواره فجر از نظر ساختار و محتوا فاجعه بار بودند. بنده معتقدم باید جلوی اکران برخی از این فیلم ها گرفته شود.


عباس لاجوردی کارگردان سینما پس از اتمام نمایش فیلم های حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که به تعبیر بسیاری از کارشناسان اغلب آن ها مروج یأس و ناامیدی بودند اظهار داشت: برخی فیلمسازان حاضر در جشنواره فجر انقلاب با آثارشان آب در آسیاب دشمنان نظام و انقلاب ریختند؛ باعث شرم و تأسف است که در جشنواره فرهنگی و هنری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فیلم هایی به نمایش درآمدند که نظر محتوا شبیه به فیلم های ضدایرانی «بدون دخترم هرگز» و «سنگسار ثریا م» بودند و توهین و تحقیری نبود که نسبت به ایران و ایرانی روا ندارند! کارگردان فیلم سینمایی «جشن تولد» افزود: اغلب فیلم های به نمایش درآمده در سی و نهمین جشنواره فجر از نظر ساختار و محتوا فاجعه بار بودند. بنده معتقدم باید جلوی اکران برخی از این فیلم ها گرفته شود. وی با تأکید بر اینکه مسئولان قضایی نباید اجازه دهند برخی فیلم ها آبروی نظام را بریزند تصریح کرد: دادسرای فرهنگ و رسانه باید هرچه سریع تر وارد میدان شود و برخی فیلمسازان را به دادگاه بکشاند و آن ها را مورد موأخذه و بازخواست قرار دهد که چرا دست به تولید فیلم هایی زده اند که آبروی ایران و ایرانی را ریخته؛ ما برای حفظ آبروی نظام زحمت ها کشیده ایم، خون ها داده ایم و هرگز اجازه نمی دهیم برخی فیلمسازان با پیروی از دشمنان آبروی مان را بر باد دهند. این سینماگر با طرح این پرسش که آیا سینمای هالیوود به بنده نوعی اجازه می دهد که بروم و در آنجا هر فیلمی دوست دارم در رابطه با سردار سلیمانی بسازم؟ اظهار داشت: اگر هالیوود این اجازه را به من می دهد، فیلمسازان وطنی هم می توانند اجازه پیدا کنند پیرو سیاست های دشمنان دست به تولید فیلم های ضد ایرانی بزنند! لاجوردی خطاب به مدیران سینمایی و سیاست گذاران و مسئولان برگزارکننده جشنواره فیلم فجر گفت: آقایان سیاست جشنواره باید جریان سازی باشد نه اینکه مسئولان در جریانی که برخی فیلمسازان ایجاد می کنند شنا کنند. شما دانسته یا ندانسته از فیلم هایی حمایت کرده اید که پیرو پروژه ایران هراسی تولید شدند. باید جلوی نمایش این آثار شنیع را بگیرید، اصلاً چرا و چگونه به این فیلم ها مجوز ساخت دادید؟ وی سپس با اشاره به جدیدترین ساخته سینمایی مهدویان متذکر شد: فیلم مهدویان نشانگر سینمای بی منطق است. در این فیلم تماماً صحبت از ناکجا آباد و توهین به ملت ایران بود. ایشان وقتی دید نهادهای دولتی حمایتش نمی کنند اینطور تغییر منش داد و عقده گشایی کرد. در این فیلم سینما نمی بینیم و قطعاً اگر اسم مهدویان نبود فیلم به جشنواره راه پیدا نمی کرد. چرا این فیلم وارد جشنواره فجر انقلاب شد؟ این فیلمساز خاطرناشن کرد: ما حتی در دوردست ترین نقاط ایران مردمی نداریم که مانند مردمان فیلم «شیشلیک» زیست کنند! چه کسانی و با چه دیدگاهی به این فیلم توهین آمیز پروانه ساخت داده اند؟ وی یادآور شد: چند سال قبل که بنده در جشنواره کن حضور داشتم وقتی فیلمی از جعفر پناهی به نمایش درآمد و با سیاه نمایی صرف اوضاع ایران اسلامی را بد به نمایش گذاشت اغلب مخاطبان تصور می کردند که وضعیت ایران بسیار بد است و مردم در شرایط بدی زیست می کنند، ما باید قاطعانه جلوی این نوع دیدگاه ایستادگی کرده و اجازه ندهیم چنین آثار ضدارزشی، ضد ملی، ضد انقلابی و ضد فرهنگی و هنری تولید شوند. مجید معافی


کد خبر: 98428

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcaayno.49nau15kk4.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com