فقط دختران جوان بخوانند

8 آذر 1389 ساعت 15:31


قدیر عیدی‌زاده با انگیزه تأمین و بهبود روابط انسانی در میان تیپ‌های مختلف اجتماعی کتاب «دختران بخوانند» را به نگارش درآورده است.
به گزارش هنر نیوز به نقل از خبرآنلاین، کتاب «دختران بخوانند» نوشته قدیر عیدی‌زاده که جلد اول از دورۀ هفت جلدی «آنچه باید همه بدانند» است با انگیزه تأمین و بهبود روابط انسانی در میان تیپ‌های مختلف اجتماعی نگارش شده است. نویسنده کتاب درباره این اثر به خبرآنلاین می‌گوید: بر این باور هستم که تضمین سلامت کل یک جامعه، به سلامت و شکوفایی خانواده های موجود در آن، ارتباطی مستقیم و ناگسستنی دارد. اگر سرچشمه (خانواده) پاک و زلال باشد، رودخانه خروشان و پُرتلاطم (جامعه) به یک رودخانه آرام و پُرانرژی تبدیل می‌شود.
وی ادامه می‌دهد: از آنجا که این کتاب به هیج شکلی قصد نصیحت و بزرگ تری ندارد و با خوانندگان خود، رابطه ای کاملا دوستانه برقرار می کند، فکر می کنم که نظر مثبتِ حداکثر خوانندگانش را به سمت خود جلب می‌کند.
عیدی‌زاده به اقداماتی که برای متفاوت کردن این اثر با آثار مشابه انجام داده است، اشاره می‌کند و در این باره اینگونه توضیح می‌دهد: در تئاتر، سبکِ نمایشی خاصی وجود دارد که در ترجمه فارسی با نام «فاصله گذاری» از آن استفاده می‌شود (که منسوب به «بِرتولت بِرشت»، پدر تئاتر آلمان است)؛ من در جای جای کتاب، از این شیوه نمایشی بهره برده‌ام تا ضمن متفاوت بودن سبکِ نگارش، خوانندگان را به چالش دعوت کرده باشم.
نویسنده این اثر معتقد است: احساسات و علایق دختران جوان، در زمان نگارش این کتاب، پیوسته مورد توجه و دقت بوده، به همین دلیل و با در نظر گرفتن این مطلب که خانم‌های جوان، علاقه ویژه‌ای به «رُمان» دارند؛ در این کتاب نیز، چند داستان کوتاه واقعی را، در مسیر مطالعه کتاب قرار داده‌ام که به این ترتیب این حس زیبای خوانندگان کتاب را هم راضی نگاه دارم.
چاپ اول این کتاب در آبان ماه 89 منتشر شده است و علاقمندان می‌توانند آن را از کتابفروشی‌های معتبر در سراسر کشور و یا انتشارات پرسمان تهیه کنند.


کد خبر: 20586

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcaimnu.49nwa15kk4.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com