فیلمهای آخـر هفـتـه؛

تلویزیون ۶۲ فیلم‌ سینمایی را روی آنتن می فرستد

10 خرداد 1391 ساعت 16:23

تلویزیون همزمان مصادف با سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) ، قیام پانزدهم خرداد و ولادت باسعادت امیر مومنان حضرت علی (ع) تعداد ۶۲ فیلم سینمایی و تلویزیونی را روی آنتن می فرستد.


به گزارش هنرنیوز به نقل از روابط عمومی سیما؛ مجموعه فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن آخر هفته به شرح زیر اعلام شد. «هشت میلیمتری»، «فصل زندگی»، « پل هاری مایا »، «تک تیرانداز»، «ترم زمستانی»، «ایران بیست سال بعد»، «مسافران مهتاب»، «ستاره باران»، «بابای خوب»، «دم زری»، « خانه اسرار آمیز»، «آفتاب و زمین»، «خرس‌های مهربان (امدادگران مهربان)»، «بیست وچهار»، «پابه پای آفتاب»، «خشت بهشت»، «آقای مهربان»، «نه، یک اتفاق ساده»، «آینه‌ای در غبار»، « لانه عقاب‌ها»، «بازرس مونتالبانو»، «تله کاغذی»، «دونخاله راننده»، «لحظه ناب»، «پلیس گشت»، «خشم دریا»، «مهمان حبیب خداست»، «تیرباران»، «نفوذی»، «دام»، «پیتزا مافیا»، «سه روز کندور»، «موجود»، «اورژانسی»، «انگشتر»، «قصه سیمین»، «رازدشت تاران»، «حلقه‌های ازدواج»، «چارلی»، «شگفت‌انگیزان»، «آستریکس گالی»، «شهرام و بهرام»، «بعد از آبشار»، «شجاع مردکوچک»، «بازگشت»، «همه خوب هستند»، «نیکوگوزن پرنده»، «جدال»، «سوز شمالی»، «رسم مانده»، «شرط دوم»، «درخت باور»، «در انتظار ناخدا»، «پر»، «پیش‌کش» «شهر موش‌ها»، «مندرلی»، «گذر از اندوه»، «کیلومتر ۱۴ (۱ )»، «کیلومتر ۱۴ (۲)»، «حمله دایناسورها» و «گربه کلاه به سر» پنجشنبه، جمعه، شنبه، یکشنبه و دوشنبه ۱۱، ۱۲، ۱۳ ،۱۴ و ۱۵خردادماه مصادف با ایام رحلت حضرت امام (ره)، قیام ۱۵ خرداد و ولادت حضرت علی (ع) از شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، تهران، شما و نمایش پخش می‌شـود.

***شـبـکـه یــک سیما
۱ - فیلم سینمایی « هشت میلیمتری» به کارگردانی استوا اسپیل بری ، پنجشنبه ۱۱خرداد ماه ساعت ۲۲ ازشبکـه یک سیما پخش می شــود . درخلاصه داستان فیلم آمده : درسال ۱۹۷۹عده ای نوجوان که در حال ساختن فیلمی برای طرح عملی خود درمدرسه ای واقع درشهرکوچکی دریکی از ایالت های آمریکا هستند، شاهد انفجار قطاری می شوند . پس ازاین ماجرا اتفاقات عجیبی درشهر رخ می دهد که توسط پلیس پیگیری می شود .بدنبال این امرنیروهای ارتش واردصحنه می شوند. فیلم سینمایی « هشت میلیمتری» با بازی ال ماتینگ و آماندا میکالکا، محصول سال ۲۰۱۱ در کشور آمریکا ساخته شده است.
۲ - فیلم تلویزیونی « فصل زندگی » به کارگردانی مهدی صباغ زاده جمعه ۱۲ خرداد ماه ساعت ۱۶ از شبکـه یک سیما پخش خواهد شد.دراین فیلم بابازی سارا خوئینی ها، آهو خردمند، رامتین خداپناهی، فرزاد حسنی و شراراه دولت آبادی می بینیم :سمیرا زنی است که شوهرش زندانی شده وبه همراه سه فرزندش به یک مجموعه آپارتمانی اسباب کشی می‌کند. تنهایی او و دردسرهایی که بچه هایش برای ساکنان آپارتمان ایجاد می‌کنند ،سبب بروز مشکلاتی برایش می‌شود.
۳ - فیلم سینمایی « پل هاری مایا » محصول سال ۲۰۰۹ کشور آمریکا ، جمعه ۱۲ خرداد ماه ساعت ۲۴ ازشبکـه یک سیما بازپخش می‌شــود.
۴ - روزشنبه ۱۳خرداد ماه ساعت ۱۶ فیلم سینمایی « تک تیرانداز» ازشبکه یک پخش خواهد شد . داستان فیلم سینمایی « تک تیرانداز » ازاین قراراست که : گروهبان بکت که در ارتش آمریکا برای آموزش نظامیان کنگو تحت واحد ماموریتی بین الملل به کنگو رفته ، در طی عملیات نجات یک اروپایی ،تمام گروهش را از دست می دهد. این تنها بازمانده سعی می کند راز این کشتار را افشا کند . او ابتدا تصورمی کرده که این جنایت ازسوی شورشی ها صورت گرفته ، اما بعد از اینکه با کمک یک شکارچی به موقعیت اول بازمی گردد. درمی یابد که تمام این جنایت با پوشش نظامی توسط یک تک تیراندازصورت گرفته است. کلاد برنینگ ، چاد مایکل کولینز وهلوما داندانا درفیلم سینمایی « تک تیرانداز» به کارگردانی کلادیـو فـاح ، محصول سال ۲۰۱۱ کشورآمریکا بازی کرده‌اند.
۵ - فیلم تلویزیونی « ترم زمستانی» به کارگردانی رضا بهشتی وتهیه کنندگی حبیب اسماعیلی ومحمد کشاورز،ازتولیدات مرکز سیما فیلم ، یکشنبه ۱۴ خرداد ماه ساعت ۸:۳۰ ازشبکـه یک سیما پخش می شــود . داستان این فیلم بابازی هومن سیدی، فریبا متخصص، رسول نجفیان و حمید مظفری درمورد دانشجویی بنام امیر مسعوداست که در سال ۱۳۴۲ پس از مدت ها به ایران باز می گردد. او هر چه تلاش می کند خبری از دوست قدیمی اش بگیرد، کمتر به نتیجه می رسد. طولی نمی کشد که او در می یابد عوامل مرموزی هر چه نشانی از دوست او وجود داشته را پنهان کرده اند و حکومت در ناپدید شدن او نقش داشته است. امیر مسعود همچنین می فهمد مادرش با نزدیکترین دوست پدرش، سرهنگ عضدی ازدواج کرده و این مسئله او را پریشان می کند.
۶ - فیلم تلویزیونی « ایران بیست سال بعد » ، یکشنبه ۱۴ خرداد ماه ساعت ۱۶ ازشبکه یک سیما روی آنتن می رود . درخلاصه داستان فیلم آمده : شیرین که خیال می کند بیست سال پیش، شریک پدرش حق و حقوق شراکت او را ضایع کرده است،درپی احقاق حقوق با شریک پدربرخورد میکند. درطی جستجوی او در این گذشته بیست ساله، مشخص میشود که پدر شیرین در ایام بیماری و سپس ارتحال امام (ره) خیال میکرده که اوضاع مملکت نا امن شده و از این رو سهم خود را به شریکش واگذار کرده و به خارج کشور رفته است. مهدی پاکدل ، قلسم زارع و نازنین فراهانی درفیلم تلویزیونی « ایران بیست سال بعد» به کارگردانی سعید ابراهیمی فر و تهیه کنندگی علیرضا سبط احمدی بازی کرده‌اند.
۷ - فیلم سینمایی « مسافران مهتاب » یکشنبه ۱۴ خرداد ماه ساعت ۲۲ ازشبکه یک سیما پخش خواهد شد . درخلاصه داستان این فیلم آمده : سلیمان در پی بیکاری و فقر به همراه برادرش نمکی که معلول ذهنی است به شهر رفته و درخانه مراد، برادر دیگرش ساکن می شود. سلیمان در پی یافتن کار از نمکی غافل می شود و مراد نیز که از حضور آن ها در شهربه ستوه آمده بود. نمکی راتحت آزارواذیت قرارمی دهد تااینکه نمکی درپی تشدید بیماری و همچنین احساس تنهایی کودکی را به اشتباه به جای پسر براردش گرفته و اقدام به ربودن او می کند. زنده یادمهری مهرنیا ، مهدی فخیم زاده و خسرو امیرصادقی به عنوان بازیگران اصلی درفیلم سینمایی « مسافران مهتاب » به کارگردانی مهدی فخیم زاده بازی کرده‌اند.
۸ - فیلم تلویزیونی « ستاره باران» به کارگردانی بهمن زرین پور و تهیه کنندگی محمد مهدی طباطبایی دوشنبه ۱۵خرداد ماه ساعت ۱۶ ازشبکه یک سیما پخش می شود. این فیلم به ماجرای قیام پانزده خرداد و وقایع پس ازدستگیری حضرت امام خمینی (ره) می پردازد.عبدالرضا اکبری ، قاسم زارع ،مینا جعفرزاده، شهرام عبدلی و محمد رضا داود نژاد درفیلم تلویزیونی « ستاره باران» به ایفای نقش پرداخته‌اند.
۹ - فیلم سینمایی « بابای خوب » به کارگردانی دنیس دوگان محصول سال ۱۹۹۹ کشورآمریکا ، دوشنبه ۱۵خرداد ماه ساعت ۲۲ ازشبکه یک سیما پخش خواهد شد . داستان این فیلم با بازی آدام ساندلر و استیو فرانکس در مورد مرد جوانی بنام «سانی» است که از دانشگاه حقوق فارغ التحصیل شده ولی دست به هیچ کار مثبتی نمی زند. امورات او از طریق سرمایه گذاری مبلغ هنگفتی پول در بورس تامین می شود. پولی که بابت خسارت تصادفی جزئی از یک تاکسی گرفته بوده است. سانی روزها را به بطالت می گذراند و این، موضوعی است که نامزدش «ونا» نمی تواند با آن کنار بیاید و به همین دلیل تصمیم به ترک او می گیرد. سانی برای جلب نظرونا تصمیم می گیرد. پسر بچه ای به نام «جولین» را به فرزندی بپذیرد، ولی ونا قبول نمی کند و سانی را ترک می کند.

***شـبـکـه دو سیما:
۱ - فیلم تلویزیونی « دم زری» پنجشنبه ۱۱ خرداد ماه ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود. درخلاصه داستان فیلم تلویزیونی « دم زری» آمده : قاسم در مدرسه امتحان دارد، اما بالای سر تخم مرغها نشسته تا جوجه ها از تخم در بیایند. قاسم با همکلاسی هایش سعید و نادرکه او را مسخره می کنند، دعوا می کند، اما سنگی پرتاب می کند که به پای خانم رهگذری بر خوردمی کند که تازه وارد روستا شده است ، خانم تازه وارد به مدرسه می آید. درهمین زمان مرضیه و قاسم هم دیر به کلاس می رسند، قاسم می ترسد که خانم جدید ماجرای سنگ زدن را به معلم مدرسه گفته باشد. سوگل طهماسبی، مرضیه زمانی و زهرا دنکوب درفیلم تلویزیونی « دم زری» به کارگردانی غلامرضا رمضانی و تهیه کنندگی مهدی شفیعی ایفای نقش کرده‌اند.


۲ - فیلم تلویزیونی « خانه اسرار آمیز » به کارگردانی رحیم بهبوری فر و تهیه کنندگی محمد علی کیانی و مجتبی پیری جمعه ۱۲ خرداد ماه ساعت ۱۷:۳۰ ازشبکه دو سیما پخش می شود . داستان فیلم تلویزیونی « خانه اسرارآمیز» با بازی علی اوسیوند، کیومرث ملک مطیعی و جواد انصافی از این قراراست که : سعید دانش آموزپنجم ابتدایی، ذهن خیال پردازی دارد. او تلاش می کند به دوستان و همکلاسی های خود بفهماند، خانه قدیمی که روبروی خانه آنها قرار گرفته یک خانه عجیب و اسرارآمیز است و اگربتوانند به داخل آن خانه بروند ،می توانند به توانایی های عجیب وغریبی دست پیدا کنند. در این خانه قدیمی معلم محبوبی به اسم سیامک قادر زندگی می کند که روش تدریس او زبانزد اهالی محل و حتی آموزش و پروش است . سعیددوستان خودرامتقاعد می کندکه توانایی سیامک قادردردرس دادن به دلیل اکسیری است که اودراین خانه اسرارآمیز می سازدومی خورد.
۳ - فیلم سینمایی « آفتاب و زمین » جمعه ۱۲ خرداد ماه ساعت ۲۳ازشبکه دو سیما پخش می شود. دراین فیلم با بازی حسین انصاری ، رضا سعیدی ، بهمن دان ، ولی اله مؤمنی و لعیا باستانی خواهید دیــد : سید مصطفی خمینی (پدر روح اله خمینی) طلبه ای است که روزها را به کشاورزی اشتغال دارد و عصرها و شب ها کلاس های آموزشی برپا می کند. عده ای ازخوانین و اربابان ازاینکه سید مصطفی مرید آنها نیست، به ستوه آمده و به مردم آزار و اذیت می رسانند. سید مصطفی درمقابل آنها می ایستد تا اینکه توسط عده ای مزدور کشته می شود .این داستان لحظه های پیش از تولد تا ۶ ماهگی حضرت روح اله را نیز به تصویرمی کشد. این فیلم سینمایی به کارگردانی جواد شمقدری و تهیه کنندگی علیرضا سجادپودرسال ۱۳۶۶ ساخته شده است.
۴ - انیمیشن «خرس های مهربان ( امدادگران مهربان) » به کارگردانی دیویس دوی و لری هاستون و تهیه کنندگی روبرت وینتروپ، شنبه ۱۳خرداد ماه ساعت ۱۴:۳۰ ازشبکه دو سیما پخش می شود. دراین انیمیشن خواهید دید : جشن اهدای جایزه و تقدیرازخرس های مهربانی که به کمک دوستان خود از بقیه کوشاتربوده اند به زودی شروع می شود،«رعد و برق»مسئول هماهنگی های جشن است و سربه هوا هم که آرزو دارد روزی جایزه امدادگرمهربان را بگیرد به او کمک می‌کند.
۵ - فیلم تلویزیونی « بیست و چهار» به کارگردانی و تهیه کنندگی داریوش ربیعی شنبه ۱۳خرداد ساعت ۱۷:۳۰ازشبکه دوسیما پخش می شود. فیلم تلویزیونی « بیست و چهار» زندگی مردی را به تصویر می کشد که پس از ۲۴ سال ازکما بیرون می آید وظاهراً تنها چیزی که به یاد می آورد ،قراری است که روز چهارشنبه درتهران داشته و به دنبال این موضوع ماجراهایی برای او به وقوع می پیوندد. قاسم زارع، نرگس محمدی، میثاق زارع و ناهید بخشی درفیلم تلویزیونی « بیست و چهار» بازی کرده‌اند.
۶ - انیمیشن « پا به پای آفتاب » به کارگردانی رسول بابارضا ، یکشنبه ۱۴ خرداد ماه ساعت ۱۴:۳۰ ازشبکه دو سیما پخش خواهد شد . داستان این انیمیشن ازتولیدات مرکزپویانمایی صبا، درخصوص ماجرای کودکی امام خمینی (ره) است و حملۀ غارتگران و باج گیران قشون دولتی که هم دست هم بودند که می خواهند به خُمین حمله کنند، ولی با اتحاد مردم و رشادت مردی به نام اَمان که قبلاً ازغارتگران بوده و هم اکنون یک آهنگرمهربان و خوب است، قشون دولتی و زنان را بیرون می کنند.
۷ - فیلم تلویزیونی « خشت بهشت » به کارگردانی مجید اسماعیلی فر و تهیه کنندگی سید روح اله حجازی یکشنبه ۱۴ خرداد ماه ساعت ۱۷:۳۰ ازشبکه دو سیما پخش می شود . داستان فیلم تلویزیونی « خشت بهشت» با بازی حمید ابراهیمی، سیروس همتی، حسین فرخی زاده و نصرت شاه نظری از این قراراست که : ابراهیم، نوجوانی است که به همراه برادرش درکوره آجرپزی کارمی کند. او قصد دارد با پولی که به زحمت به دست آورده برای خود و برادرش خانه ای بسازد ،اما با خبر فوت حضرت امام تصمیمش عوض می شود. او تصمیم می گیرد آجرهایی را آماده کند و به بهشت زهرا برده تا بربالای مزارامام (ره) سایه بانی بسازد.مشغول این کار می شود و در روزی که حضرت امام را به بهشت زهرا می برند او نیز عازم می شود. اما متوجه می شود که نمی تواند این کار را انجام دهد.
۸ - انیمیشن « آقای مهربان » به کارگردانی علیرضا گلپایگانی فر، ازتولیدات مرکزپویانمایی صبا، دوشنبه ۱۵خرداد ماه ساعت ۱۴:۳۰ روی آنتن شبکه دو سیما می رود . مضمون داستان پویانمایی «آقای مهربان» سیره عملی امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است.
۹ - فیلم تلویزیونی « نه ، یک اتفاق ساده » به کارگردانی جمشید بهمنی و تهیه کنندگی محمد داوودی ، دوشنبه ۱۵خرداد ماه ساعت ۱۷:۳۰ ازشبکه دو سیما پخش خواهد شد . درخلاصه داستان فیلم با بازی فرشاد محمدی ،امیرشکرگزار،رضا توشه و نسرین بابایی آمده : نادرپسری باهوش و با استعداد است که ۱۵ سال دارد و در یک مدرسه شبانه روزی شهرستان فومن در مقطع راهنمایی درسش به اتمام رسیده و در آزمونی برای رفتن به مدرسه شبانه روزی رشت در مقطع دبیرستان قبول و نفر اول شده است. اما برای ثبت نام در آن مدرسه اجازه پدر رامی خواهند و از آنجا که پدرنادرچوپان است و دست تنهاست، با رفتن نادربه مدرسه مخالف است و ازطرفی تمام اعضای خانواده و معلم نادرآقای ستوده و کادرمدرسه شبانه روزی فومن درتلاش اند تا رضایت پدر را برای رفتن نادر به مدرسه جلب کنند.
۱۰ - فیلم تلویزیونی «آینه ای در غبار »به کارگردانی وتهیه کنندگی ایمان افشاریان وبابازی حبیب دهقان نسب، امیر رضا دلاوری و افشین کتان چی دوشنبه ۱۵ خردادماه ساعت۲۳ ازشبکه دوسیما پخش می شود. درخلاصه داستان فیلم آمده :مهرداد و پرهام دستگاهی را اختراع می کنند که با آن قادرند صداهای مانده در فضا را در مکان های مختلف، بازشنوی کرده و طول موج آنها را ثبت کنند. این دستگاه به مهرداد این فرصت را می دهد که یک معمای کهنه خانوادگی را که به فعالیت های انقلابی پدربزرگش در سال هزار و سیصد و چهل دو مربوط می شود، کشف کند و پدرش را از مخمصه ذهنی نجات دهد.

***شـبـکـه سـه سیما:
۱ - فیلم سینمایی « لانه عقاب ها » به کارگردانی کوپال مشکوت و تهیه کنندگی هادی مشکوت ،پنجشنبه ۱۱ خرداد ماه ساعت ۱۱:۳۰ ازشبکه سه سیما پخش می شود . درخلاصه داستان فیلم با بازی آرش تاج تهرانی ،علی ترابی و مرتضی نیکخواه آمده : هفت کماندوی ایرانی با فرمانده خود سرهنگ موسوی ماموریت می یابند که سرهنگ محمدی را از اردوگاه عراقی ها نجات دهند.چرا که او اسرارنظامی را می داند، اما کماندوهای ایرانی اسیرمی شوند و به همان اردوگاهی انتقال می یابند که سرهنگ محمدی زندانی است.یکی ازفرماندهان عراقی به نام فرهنگ جاسم ازوجودسرهنگ محمدی واینکه اوحاوی اطلاعات نظامی است باخبرمی شودوتلاش می کند تااو را بیابد.
۲ - فیلم سینمایی « بازرس مونتا لبانو» به کارگردانی آلبرتوسیرونی ، محصول سال ۱۹۹۹- ۲۰۱۱کشورایتالیا ، پنجشنبه ۱۱ خرداد ماه ساعت ۱۷ ازشبکه سه سیما پخش خواهد شد. لوکا زینگاریتی و پی پی نو مازوتا درفیلم سینمایی « بازرس مونتا لبانو» به تهیه کنندگی نورا باربی آری به ایفای نقش پرداختند.
۳ - فیلم سینمایی « تله کاغذی » به کارگردانی راب مینکوف ، پنجشنبه ۱۱ خرداد ماه ساعت ۱۹ ازشبکه سه سیما پخش می شود. درخلاصه داستان فیلم آمده : دو گروه سارق برای سرقت ازبانکی اقدام می کنند، یک گروه افرادی حرفه ای و گروهی دیگرنیمه حرفه ای و ناشی هستند. دراین میان مشتری بسیار باهوشی (تریپ) نیزحضور دارد که پی می برد اقدام سارقین به ازای دریافت مبلغی پول ازجانب یکی از کارمندان بانک بوده است. اشلی جوود و پاتریک دمپسی دراین فیلم سینمایی محصول سال ۲۰۱۱ کشورهای آمریکا و آلمان به ایفای نقش پرداخته‌اند.
۴ - فیلم سینمایی « دو نخاله راننده » به کارگردانی اوسوالدو سیویرانی محصول سال ۱۹۷۱ کشورایتالیا وبا بازی فرانکو فرانچی و چیچو اینگراسیا، پنجشنبه ۱۱خرداد ماه ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه سه سیما پخش خواهد شد . دراین فیلم خواهید دید : چیچو و فرانکو دو دوست هستند که با همدیگر یک تاسیسات سیار دائرنموده اند و درواقع چیچو که به او پروفسورمی گویند، تعمیرکار انواع لوازم برقی است که همیشه هم در تعمیراتش خرابکاری به بارمی آورد . آنها که همیشه در سفرازشهری به شهر دیگر هستند ، در مسیری به مردی به نام باریلا برخورد می کنند که او رئیس شخصی به نام پیتو است که صاحب و راننده ماشین فرمول یک است. باریلا رقیبی بنام هرزوگ دارد که پیتو را دزدیده است تاراننده خودش برنده مسابقه شود.
۵ - فیلم سینمایی « لحظه ناب» به کارگردانی کوکی میتانی ، جمعه ۱۲ خرداد ماه ساعت ۱۴:۳۰ محصول سال ۲۰۰۸ کشور ژاپن از شبکه سه سیما پخش می شود . درخلاصه داستان فیلم بابازی کوئیچی ساتووساتوشی آمده : ریس یکی ازاعضا یک گروه تبهکار است. هتلی مورد سوء قصد قرارمی گیرد ریس است ، ریس ازماری خواستگاری کرده است؛ اما بعد از سوء قصد او را نیز به جرم همدستی با دشمنانش دستگیرمی کند.
۶ - فیلم سینمایی «پلیس گشت» به کارگردانی جان میشل ، جمعه ۱۲ خرداد ماه ساعت ۱۹ ازشبکه سه سیما پخش خواهد شد . دراین فیلم می بینیم : بویل پلیس ایرلند درجریان قتل هایی در رابطه با قاچاق مواد مخدر قرار می گیرد. قاچاقچیان نامزد او را نیز تهدید کرده اند . بویل تصمیم می گیرد تا به هر قیمتی آنها را دستگیر کند. او با همکاری یک پلیس برزیلی آنها را به قتل می رساند و خودش نیزبه همراه یکی از آنها درکشتی ایی که در روی آب ها به آتش کشیده می شود جانش را از دست می دهد . این فیلم محصول سال ۲۰۱۱ درکشورایرلند ساخته شده است .
۷ - فیلم سینمایی « خشم دریا» به کارگردانی ریچارد دایلی شنبه ۱۳خرداد ماه ساعت ۱۱:۳۰ روی آنتن شبکه سه سیما می رود . داستان در اوایل قرن ۱۸ میلادی می گذرد.پس ازجنگ اسپانیا با انگلستان ،ملکه «آن» ( ملکه انگلستان ) بسیاری از ملوانان و ناخداهای کشتی های جنگی را مازاد برنیازاعلام و اخراج می کند. بسیاری از آنها نیز که احساس سرگردانی می کردند، تبدیل به دزدان دریایی می شوند که به صورتی غیرمستقیم انتقام خود را از حکومت سلطنتی بگیرند. جیمز پورفوی و تیلورباتروورد درفیلم سینمایی « خشم دریا» محصول سال ۲۰۰۶ کشورهای آلمان ، فرانسه و انگلستان بازی کرده اند .
۸ - فیلم سینمایی « بازرس مونتا لبانو» به کارگردانی آلبرتوسیرونی ، محصول سال ۱۹۹۹- ۲۰۱۱کشورایتالیا ، شنبه ۱۳ خرداد ماه ساعت ۱۴:۳۰ ازشبکه سه سیما پخش خواهد شد. لوکا زینگاریتی و پی پی نو مازوتا درفیلم سینمایی « بازرس مونتا لبانو» به تهیه کنندگی نورا باربی آری به ایفای نقش پرداختند .
۹ - فیلم تلویزیونی « مهمان حبیب خداست » به کارگردانی حسین قاسمی جامی و تهیه کنندگی حسن فرحی، ازتولیدات مرکزسیمافیلم، شنبه ۱۳خرداد ماه ساعت ۱۹ ازشبکه سه سیما پخش می شود .این فیلم ماجرای یک روزاز زندگی پیرمردی دل زنده است به نام «جنتی» که انگار روزی او به عنوان میهمان حضرت امام (ره) از پیش مقدر شده است.محرم زینال زاده ، آتش تقی پور ،کیوان محمود نژاد و مرتضی ضرابی در فیلم تلویزیونی « مهمان حبیب خداست » بازی کرده اند . گفتنی است،یکشنبه ۱۴ خردادماه ساعت ۱۱:۲۰ فیلم تلویزیونی « مهمان حبیب خداست » بازپخش می شود.
۱۰ - فیلم سینمایی « تیر باران» یکشنبه ۱۴ خرداد ماه ساعت ۱۴:۳۰ ازشبکه سه پخش می شود. دراین فیلم خواهیم دید : بهمن ماه سال ۱۳۴۳ محمد اندرزگو به همراه چند تن دیگر روبروی ساختمان مجلس منتظر می شود تا حسنعلی منصور را ترور کنند.ترور با موفقیت انجام می شود ، اما ماموران با تجسس بسیارهمه ی عاملین ترور به جز سید علی اندرزگو را دستگیر و اعدام می کنند . مامورین ساواک به دنبال اندرزگوهستند،چراکه اوراازطراحان اصلی ترورمی دانند.مجید مجیدی، جعفر دهقان و رضا چراغی درفیلم سینمایی « تیرباران» به کارگردانی علی اصغر شادروان و تهیه کنندگی روح اله برادری به ایفای نقش پرداختند . گفتنی است،دوشنبه ۱۵ خردادماه ساعت ۱۱:۳۰ فیلم سینمایی « تیر باران» بازپخش می شود.
۱۱ - فیلم سینمایی « نفوذی » یکشنبه ۱۴ ماه ساعت ۲۰ از شبکه سه سیما پخش خواهد شد. فیلم سینمایی « نفوذی » به کارگردانی احمد کاوری و مهدی فیوضی وبابازی جمشید هاشم‌پور، امیر جعفری، نسرین مقانلو، قاسم زارع، محمد کاسبی، امیررضا دلاوری، رامین راستاد و علیرام نورایی بر اساس خاطره یک آزاده ساخته شده است.
۱۲ - فیلم سینمایی «دام »به کارگردانی جلال مهربانی، دوشنبه ۱۵ خرداد ماه ساعت ۱۴:۳۰ازشبکه سه سیما پخش می شود.درخلاصه داستان فیلم آمده: احمدجوانی است ماهیگیرکه به اتهام قتل معاون شیلات موردتعقیب قرارمی گیرد.اوزادگاهش راترک وبه تهران فرار می کند.درتهران ناخواسته گرفتاریک باندقاچاق موادمخدرشده وزندانی می شود.حسین یاریار،چنگیزوثوقی،محمدعلی کشاورز،مرجانه گلچین وکاظم افرندنیا درفیلم سینمایی « دام »محصول سال ۱۳۷۴به عنوان بازیگران اصلی حضورداشتند.
۱۳ - فیلم سینمایی «پیتزامافیا » دوشنبه ۱۵ خرداد ماه ساعت ۱۹ازشبکه سه سیما پخش می شود. درخلاصه داستان فیلم آمده: سعد مردی مراکشی است که صاحب یک پیتزا فروشی معروف درهلنداست.پس ازمدتی اوبراثربیماری مجبورمی شودتادرخانه استراحت کند.دراین مدت ازبرادرش فاریس می خواهدتادرغیاب اومغازه رااداره کند.سالی هارمسن ومیشل جوهان درفیلم سینمایی «پیتزامافیا » به کارگردانی تیم اولیوک محصول سال ۲۰۱۱ کشورهلند بازی کرده اند .

***شـبـکـه چـهـار سیما:
۱ - فیلم سینمایی « سه روز کندور » به کارگردانی سیدنی پولاک محصول سال ۱۹۷۵ کشور آمریکا ،پنجشنبه ۱۱ خرداد ساعت ۱۵:۳۰ ازشبکه چهارسیماباز پخش می شود. فیلم سینمایی « سه روز کندور » با بازی رابرت ردفورد ، فی داناوی و کلیف رابرتسن درمورد مرد جوانی است به نام جو که درانجمن تاریخی ادبی آمریکا کارمی کند .روزی گروهی تروریست به انجمن حمله کرده و تمام اعضا را به قتل می رساند به غیرازجو که درآن ساعت درانجمن نبود.
۲ - فیلم سینمایی « موجود » به کارگردانی جان کارپنتر روز جمعه ۱۲ خرداد ماه ساعت ۲۰:۳۰ درقالب برنامه « سینما ۴» از شبکه چهارسیما روی آنتن می رود . داستان فیلم از آن جایی آغاز می شود که دریک پایگاه تحقیقاتی در قطب، محققان پایگاه هلی کوپتری نوروژی را می بینند که درحال تیراندازی به یک سگ است. ازهلی کوپتر خارج شده و با محققان پایگاه نیز درگیرمی شوند. اما هلی کوپتر منفجر می شود وافراد نظامی داخل آن نیز دریک درگیری کشته می شوند. محققان تصمیم می گیرند سگ را به داخل پایگاه مصور در درون زمین ببرند و از آن نگهداری کنند. کرت راسل ، ویلفرد بریملی و کیت دیوید درفیلم سینمایی « موجود » محصول سال ۱۹۸۲ کشور آمریکا بازی کرده اند .
۳ - فیلم سینمایی «اورژانسی» به کارگردانی کانتز، شنبه ۱۳خرداد ماه ساعت۲۰:۳۰ ازشبکه چهارسیما پخش می شود. داستان فیلم سینمایی «اورژانسی» درباره مردی است به نام آنتونی که دریک شرکت دارو سازی کارمی کند.رئیس این شرکت داروسازی درپی تولید دارویی سودآور ولی خطرناک است. به همین دلیل آنتونی سعی درجلوگیری از این کار دارد. برایان آستین گرین و جفری کومبز درفیلم سینمایی « اورژانسی» محصول سال ۲۰۱۰ کشورآمریکا بازی کرده اند .
۴ - فیلم تلویزیونی « انگشتر» به کارگردانی سید جمال سید حاتمی وتهیه کنندگی کامران مجیدی یکشنبه ۱۴ خرداد ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهارسیما پخش می شود . درخلاصه داستان فیلم بابازی امیرجلیلی،عیسی یونسی،بهرام ابراهیمی وسودابه بیضایی آمده : یونس دانشجوی عمران است که با موتور به عنوان پیک کارمی کند . او دریکی ازروزها کنارراه آهن یک انگشتر پیدا می کند و درهمان روز یک ماشین به موتوراو می زند. موتور او کاملاً ازبین می رود . راننده ماشین به نام حاج حسین پشت فرمان دچارحمله قلبی شده و یونس او را به بیمارستان می رساند.
۵ - فیلم تلویزیونی « قصه سیمین » روز دوشنبه ۱۵ خرداد ماه ساعت ۲۰:۳۰ ازشبکه چهارسیما روی آنتن می رود. درخلاصه داستان فیلم آمده : سیمین که سال ها پیش در جریان جنگ تحمیلی نامزدش داوود را که گم کرده است .اکنون عکسی از او در یک مجله علمی دیده و به دنبال پیدا کردن او به تهران می آید. سرانجام او را پیدا کرده و به کمک دوستش در آزمایشگاه محل کار او استخدام می شود. متوجه می شود داوود حافظه اش راازدست داده واورانمی شناسد. بهنوش طباطبایی و امیرحسین صدیق درفیلم تلویزیونی « قصه سیمین » به کارگردانی رضا کمالی بازی کرده اند .

***شـبـکـه تـهــران سیما:
۱ - فیلم سینمایی انیمیشن « رازدشت تاران » به کارگردانی هات علی مردانی ومحمدلطفعلی وتهیه کنندگی داریوش بابائیان ، پنجشنبه ۱۱ خرداد ماه ساعت ۱۳:۳۰ در قالب برنامه «تماشاخانه» ازشبکه تهران روی آنتن می رود. درخلاصه داستان فیلم با بازی ترانه علیدوستی ، رضاشفیعی جم ،ارژنگ امیرفضلی،ساراروستاپور،رزیتاحفیظ و امید میرعلایی آمده : پسربچه ای که دربیمارستان بستری است متوجه دختربچه ای می شودکه بیماری لاعلاجی دارد.اوتحت تاثیر داستانهای پیرمردی که پدربزرگ دختراست درخواب وخیال واردسرزمینی می شودکه تحت تاثیرنیروی پلیدی قرارگرفته است وشادی وزیبایی راازآن سرزمین برده است.اوبرای نجات دختربچه بایدفرمانروای پلیدیها راازبین ببرد.
۲ - فیلم سینمایی « حلقه های ازدواج» به کارگردانی شاهین باباپورتهیه کنندگی محسن مسافرچی پنجشنبه ۱۱ خرداد ماه ساعت ۲۲:۳۰ازشبکه تهران پخش می شود. فیلم سینمایی « حلقه های ازدواج» بابازی رضا شفیعی جم ، مهران رجبی، یوسف تیموری ، بهنوش بختیاری و مجید صالحی داستان جوانی به نام حمید است که در یک شرکت بزرگ کار می کند. در شرکت اتفاق هایی می افتد که موقعیت شغلی و زندگی خانوادگی او را به خطر می اندازد
۳ - فیلم سینمایی « چارلی » به کارگردانی مالکوم نیدز ۳۰ دقیقه بامداد روزجمعه ۱۲ خرداد ماه ازشبکه تهران بازپخش می شود.درخلاصه داستان فیلم آمده : چارلی ریچاردسون درسالهای دهه ۶۰ در انگلستان در دادگاه محاکمه می شود . او محکوم است به اینکه به فعالیت های غیر قانونی تجاری در طول این سالها پرداخته و طی آنها پولهای کثیفی هم به دست آورده است. او درطول سالها با زور و ارعاب تبدیل به یک تاجرغیرقانونی بی رقیب شده است . چارلی هرکس را که در تجارتش بر سر راهش قرارمی گرفته با شکنجه هایی سخت و خشن از سرراه برداشته است او تجارتش را گسترش داده و به معاون ثروتمند آفریقای جنوبی رسانده است .لوک گوس و استیون برکوف درفیلم سینمایی « چارلی» محصول سال۲۰۰۴ کشورهای روسیه و انگلستان بازی کرده اند .
۴ - فیلم سینمایی « شگفت انگیزان» به کارگردانی پیتر هوویت ، جمعه ۱۲ خرداد ماه ساعت۱۳:۳۰روی آنتن شبکـه تهران می رود درخلاصه داستان فیلم آمده: سال ها قبل گروه زینت گروهی بوده اند متشکل از تعدادی جوان با نیروهای فوق العاده که با گروهای تبهکار و خلافکاران می جنگیده اند. این گروه به رهبری کاپیتان زوم و برادرش کنکاشن فعالیت می کرده و جان های زیادی را نجات داده اند تا اینکه قرار می شود با استفاده از اشعه گاما ۱۳۰ نیروی افراد این گروه افزایش یابد، اما اشعه گاما کنکاشن را تبدیل به یک تبهکار می کند به طوری که وی با گروه خودش درمی افتد و درنتیجه زوم هم نیروی خود و هم برادرش را از دست می دهد. تیم آلن ،کوتنی کاکس و جوی چییس درفیلم سینمایی« شگفت انگیزان» محصول سال ۲۰۰۶ کشور آمریکا بازی کرده اند.
۵ - ماه انیمیشن « آستریکس گالی » به کارگردانی رنه گوچینی و آلبرت اودرزو ۹ صبح روز شنبه ۱۳خرداد ، محصول سال ۱۹۶۷ کشورهای بلژیک و فرانسه ، درقالب برنامه «تماشاخانه» ازشبکه تهران روی آنتن می رود. درخلاصه داستان این انیمیشن با بازی روجر کالر ،جاکوب مورل و پیرتورنیر آمده : دوهزارسال پیش یا بیشتر،زمانی که ژولیوس سزار فرمانده رومی ها بوده به سرزمین گال آمد و با تلاش زیاد آن سرزمین را به تصرف خود درآورد. اما سزار به تمام اهداف خود دراین منطقه نرسید. چون مردم روستایی درمقابل ارتش روم مقاومت کردند. جایی که آستریکس قهرمان با نیروی خارق العاده اش جلوی نیروهای رومی به فرماندهی فونس بلونس ایستادگی می کرد.
۶ - فیلم تلویزیونی «شهرام و بهرام » به کارگردانی شهرام خادم و تهیه کنندگی محمد طیبی، شنبه ۱۳خرداد ماه ساعت۱۳:۳۰ ازشبکه تهران پخش می شود. داستان این فیلم با بازی مهدی سلوکی،محسن افشانی،بیوک میرزایی،افسانه ناصری و فریبا طالبی درمورد دوبرادربه نام های « شهرام وبهرام»می باشد که یکی پشت کنکوری است و دیگری درمقطع دبیرستان مشغول به تحصیل است.پدر دچار سکته قلبی شده و قدرت تکلم را از دست می دهد و پاهایش فلج می شود. پسرها برای کمک به پدر به دنبال یافتن کسب درآمد می روند.
۷ - فیلم سینمایی «بعد از آبشار» شنبه ۱۳خرداد ماه ساعت۲۰:۴۵ از شبکه تهران پخش خواهد شد . درخلاصه داستان فیلم آمده: جاش که یک محقق زمین شناس است و با لیلیان زندگی می کند به همراه تنها پسرش به منطقه کوهستانی می رود که به طوراتفاقی پسرش ناپدید می شود و جاش هرچه تلاش می کند نمی تواند او را بیابد . ازطرف دیگر تلاش نیروهای پلیس هم بی نتیجه می ماند. جاش که خود را مقصر می داند دچار افسردگی می شود و خانه و زندگیش را رها می کند. دن برود، ویکی هاگتون ، الیزابت هاتورن و کوهن هالووی درفیلم سینمایی «بعد از آبشار» به کارگردانی سیمون هوروکز محصول سال ۲۰۱۰ کشور نیوزلند بازی کرده اند .
۸ - انیمیشن « شجاع مرد کوچک » به کارگردانی «صمد غلامزاده» ، ازتولیدات مرکزپویانمایی صبا یکشنبه ۱۴ خرداد ماه ساعت ۹صبح درقالب برنامه « تماشاخانه » ازشبکه تهران پخش می شود . داستان فیلم درمورد رشادت ها و ایثارشهید حسین فهمیده، کودک ۱۳ ساله است که با انداختن خود در زیرتانک های دشمن و فدا کردن جانش ، موجب تاخیر در ورود عراقی ها به شهر خرمشهرمی شود .
۹ - فیلم تلویزیونی « بازگشت» به کارگردانی علی غفاری وتهیه کنندگی احمدمیرعلایی روزیکشنبه ۱۴خرداد ماه ساعت ۱۳:۳۰ ازشبکه تهران پخش می شود.داستان فیلم تلویزیونی « بازگشت» ازتولیدات مرکزسیمافیلم درموردرازی قدیمی وسربه مهراست. الهام درهراس هرگز ندیدن پدر وپدر درهراس هرگزبخشیده نشدن، ماجراهایی رافراهم می کند.
۱۰ - فیلم سینمایی « همه خوب هستند » به کارگردانی کرک جونز یکشنبه ۱۴ خرداد ماه ساعت ۲۰:۴۵ ازشبکه تهران سیما پخش خواهد شد . دراین فیلم با بازی رابرت دنیرو،دروباریمور و کیت بکین سیل می بینیم : فرانک مرد میانسالی است که بعد ازمرگ همسرش با چهار فرزندش که هر کدام درشهردیگری هستند، تنها ازطریق تلفن یا نامه درارتباط است. او تصمیم می گیرد تا یک مهمانی ترتیب داده و آنها را دورهم جمع کند، ولی هرکدام بهانه ای می آورند تا به آن مهمانی نیایند.
۱۱ - انیمیشن « نیکوگوزن پرنده » به کارگردانی مایکل هگر، درقالب برنامه «تماشاخانه» ۹ صبح روز دوشنبه ۱۵خرداد ماه روی آنتن شبکـه تهران می رود . این انیمیشن داستان نیکو بچه گوزنی است که پدر خود را ندیده است . او تلاش می کند تا بتواند پرواز کند. زیرا که بر اساس عقاید او پدرش دراسکادران گوزن های پرنده است. او تمرین های زیادی می کند، اما هرباربا تمسخر دوستانش مواجه می شود . درنهایت تصمیم می گیرد به دنبال پدرش بگردد و مسیرگوزن های پرنده سال نو را پیدا کند . اولی جنتونن ، هانا پوکا بوجورکمن و وسا ویرککو درفیلم سینمایی « نیکوگوزن پرنده » محصول سال ۲۰۰۸ کشورهای فنلاند و دانمارک بازی کرده اند .
۱۲ - فیلم سینمایی « جدال » به کارگردانی اندرو لاو، دوشنبه ۱۵خرداد ماه ساعت ۱۳:۳۰ محصول سال ۲۰۰۰ کشورهنگ کنگ ازشبکـه تهران پخش خواهد شد . درخلاصه داستان فیلم با بازی اندی لاو ، اکین چنگ و نیک چیونگ آمده : اژدهای نهم یک کاراگاه امپراطوری، پس ازحل پرونده شبح دزدان با شمشیرزن زبردست کول سان یه رو به رو می شود که ازسایمون شمشیرزن حرفه ای دیگر می خواهد که درشهرممنوعه مبارزه کنند. خبر این مبارزه همه جا منتشرمی شود و توجه همه به این مبارزه جلب می شود .
۱۳ - فیلم سینمایی « سوز شمالی » دوشنبه ۱۵خرداد ماه ساعت ۲۰:۴۵ ازشبکه تهران پخش خواهد شد . داستان فیلم سینمایی« سوزشمالی»، محصول سال ۲۰۱۰ کشورهای کانادا و استرالیا ازاین قراراست که : جک تیت یک دانشمند هواشناس استرالیایی متوجه تغییراتی خطرناک در لایه اوزن می شود و آن را به رئیس خود والتر خبرمی دهد، اما والتر نسبت به آن بی توجهی می کند. به زودی حفره ای در لایه اوزن ایجاد می شود که موجب می شود یک توده هوای سرد ازطرف اقیانوس ابتدا به مناطق ساحلی این کشورهجوم آورد. این اتفاق موجب می شود که سرانجام والتر حرف های جک را قبول کند وبه دنبال راه حلی برای این بحران باشد . مایکل شنکر، الکساندر ادیویس و ایندیانا اوانز درفیلم سینمایی « سوز شمالی » به کارگردانی برایان ترنکارد- اسمیت بازی کرده اند .

***شـبـکـه شمـا:
۱ - فیلم تلویزیونی« رسم مانده»به کارگردانی داوود موثقی و تهیه کنندگی محسن دانشور،ازتولیدات صدا و سیمای مرکزخراسان شمالی، پنجشنبه ۱۱ خرداد ماه ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه شما پخش می شود. داستان فیلم تلویزیونی « رسم مانده» با بازی حامد وحید، شهرام عبدلی ، مهدی مطلبی و مریم پدمه ازاین قراراست که : صمد کشتی گیربا چوخه منطقه، ازهرفرصتی برای تحقیر سهراب کشتی گیرپیشکسوت و محیط بان منطقه و پسرش مقصود استفاده می کند .او مقصود را به مبارزه با خود دعوت می کند ،اما سهراب ، مقصود کم تجربه را از این عمل بازمی دارد.
۲ - فیلم تلویزیونی «شرط دوم» به کارگردانی و تهیه کنندگی داریوش منتظری ، جمعه ۱۲ خرداد ماه ساعت ۱۳:۳۰ ازشبکه شما پخش می شود. درخلاصه داستان فیلم تلویزیونی « شرط دوم» آمده : علیرضا با اتکا به مجوز یوسف برادر کی قباد جعبه ای سیب می چیند، اما پدر علیرضا عمل او را مصداق دزدی دانسته و او را وادار به طلبیدن حلالیت ازصاحب باغ می کند . علیرضا" به سراغ کی قباد می رود و با کمال تعجب او را مردی سخت و مقید می بیند که به سادگی از مجازات عملش نمی گذرد. حسین پهلوان زاده ، نقی سیف جمالی و فهیمه حکمتی درفیلم تلویزیونی «شرط دوم » به عنوان بازیگران اصلی حضورداشتند .
۳ - فیلم تلویزیونی « درخت باور» به کارگردانی محمد رضا زندی و تهیه کنندگی حمید درگومه، یکشنبه ۱۴خرداد ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه شما پخش می شود. درخلاصه داستان فیلم آمده : سعید رضایی دانش آموز دوره راهنمایی از این که نمرات خوبی را در مدرسه نمی گیرد ، از طرف خانواده و معلمان مورد سرزنش قرار می گیرد . او که با این رفتار مواجه می شود، به گونه ای قصد دارد ازمدرسه ترک تحصیل کند. با ورود معلمی جدید به مدرسه و مطلع شدن او از نمرات سعید سعی می کند به او رازی را بگوید که نمرات سعید بهتر شود . پیمان شریعتی، مهران رجبی و کاوه آهنگردرفیلم تلویزیونی « درخت باور» بازی کرده اند .

۴ - فیلم تلویزیونی « در انتظار ناخدا» به کارگردانی ابوالفضل شکیبا و تهیه کنندگی جلیل شعبانی ، ازتولیدات صدا و سیمای مرکزخلیج فارس ، دوشنبه ۱۵خرداد ماه ساعت ۱۳:۳۰ ازشبکه شما پخش می شود. درخلاصه داستان فیلم آمده : ذبیح خواستگار مادر موسی ، لیلا است و موسی اعتراضش را به او نشان می دهد ، چرا که اعتقاد دارد پدرش ناخدا بوده و ذبیح راننده ی ساده ای بیش نیست و لیاقت جایگزینی پدر او را ندارد . به گمان موسی پدرش زنده است و روزی باز می گردد . محمد امین احمدی زاده ، سیما پورسالاری و سید امید وحدانی درفیلم تلویزیونی « در انتظار ناخدا » به عنوان بازیگران اصلی حضورداشتند .

***شـبـکـه نمـایـش :
۱ - فیلم سینمایی « پر » به کارگردانی داریوش ربیعی و تهیه کنندگی حسین مروی و با بازی مهتاب نصیرپور، بهروز بقایی، الیزابت امینی، محمد شادانی و زنده یاد نیکو خردمند، پنجشنبه ۱۱ خرداد ساعت ۱۳:۱۵ ازشبـکـه نمایش روی آنتن می رود . فیلم سینمایی « پر» داستان پزشک جراحی به نام مرجان کامکار را روایت می کند که برسر دو راهی نفرت و عشق سرگردان است. او طی یک عمل جراحی پیرمردی را از مرگ نجات می دهد و خیلی زود متوجه می شود کسی را که ازمرگ نجات داده ، کسی جزپدرش نیست، پدری که از بدو تولد او را ندیده است.
۲ - فیلم سینمایی « پیشکش» به کارگردانی جاستین دراکس، محصول سال ۲۰۰۷ آمریکا، پنجشنبه ۱۱خرداد ماه ساعت ۱۷ از شبکـه نمایش پخش می شود . درخلاصه داستان فیلم آمـده : هنری یک نویسنده کتاب کودکان است که کمی منزوی است و دوستان چندانی ندارد. یکی از معروفترین کتابها یی که نوشته مارتی ، سگ آبی نام دارد. تصویرگر این کتاب ، تنها دوست او رودی بوده است که پس از انتشار و گل کردن کتاب می میرد. اما هنری همچنان در رویاهایش او را می بیند و با هم صحبت می کنند. ازطرفی ناشر شرکت هنری شخصی بنام آرتور است که یک تصویرگرجدید به نام لوسی را به هنری معرفی کرده و درخواست می کند آنها با هم کار کنند. گفتنی است ، فیلم های سینمایی و انیمیشن «سه خرس وگلدی لاکس»،« شرخر»،«نابودگر۱» و «تسویه حساب» پنجشنبه ۱۱ خرداد ماه ساعت ۱۵،۱۹ ،۲۱ و ۲۳ از شبکه نمایش پخش می شود.
۳ - فیلم سینمایی - عروسکی « شهر موش ها» به کارگردانی مرضیه برومند و محمد علی طالبی جمعه ۱۲ خرداد ماه ساعت ۱۵از شبکه نمایش پخش خواهد شد . درخلاصه داستان این فیلم آمده : بچه های مدرسه و آقا معلم در مدرسه درس می خوانند . هر بچه موش شخصیت خاص خود را دارد . ناگهان خبر می رسد که گربه قصد حمله دارد و پدر و مادرهای موش ها و بچه موش ها می خواهند فرار کنند ، ولی برای گول زدن گربه به دو دسته تقسیم می شوند.
۴ - فیلم سینمایی « مندرلی » به کارگردانی لارس فون تریهجمعه ۱۲ خرداد ماه ساعت ۱۷ ازشبکه نمایش روی آنتن می رود .
داستان فیلم سینمایی « مندرلی » با بازی ویلیام دافو، دنی گلوور و بایرس دالاس هاوارد درمورد ملاقات دختری بنام گریس با مردم منطقه ای بنام مندرلی است. او می خواهد تلاش کند که یک مرد سیاه پوست را از شلاق خوردن نجات دهد. ورود او همزمان با مرگ ارباب است. به همین دلیل گریس امور کاررا دست می گیرد و تغییراتی را در شیوه زندگی و قوانین این منطقه ایجاد می کند تا به اصطلاح راحت تر زندگی کنند. فیلم سینمایی « مندرلی » محصول سال ۲۰۰۵ کشورهای دانمارک و سودان می باشد .
۵ - فیلم سینمایی « گذر از اندوه » به کارگردانی براندون کامپ و تهیه کنندگی ماری بارنت، جمعه ۱۲ خرداد ماه ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش خواهد شد. دراین فیلم با بازی آیرون ایکهارت و جنیفرآنیستون می بینیم : برک راین به تازگی کتابی نوشته است که در آن از چگونگی روبرو شدن با مرگ عزیزان و همچنین راهکارهای غلبه بر اندوه ها در زندگی سخن گفته است. از آنجا که او به تازگی همسر خود را در یک سانحه تصادف از دست داده است؛ کتاب خود را آن قدرعمیق و تجربی می نویسد که خیلی زود برنده کتاب اول سال می شود. از این رو دوست او« لین» سمینارها و برنامه هایی ترتیب می دهد تا مخاطبین این کتاب را جمع کند و کمک برک را به سوی آنها جلب نماید . فیلم سینمایی« گذرازاندوه » محصول مشترک کشورهای آمریکا، کانادا، انگلستان در سال ۲۰۰۹ ساخته شده است.
۵ - فیلم تلویزیونی « کیلومتر۱۴ (۱)» به کارگردانی جواد افشار شنبه ۱۳خرداد ساعت ۱۳:۱۵ ازشبکه نمایش پخش می شود. درخلاصه داستان این فیلم آمده: سعید سرخورده به خاطرپشیمانی ازخلاف های گذشته اش به همراه دایی پیرخود به مرقد امام(ره) می رود. دایی قراراست درمرقد امام(ره) به کاروانی که پس ازبرگزاری مراسم سالروزارتحال امام (ره) راهی کربلاست بپیوندد .سعید طی ماجراهایی با افرادی روبرو می شود . بهادراسدی تهیه کنندگی فیلم سینمایی« کیلومتر۱۴ (۱)» با بازی کامبیزدیرباز،مریم کاویانی،حسین سحرخیز وآتش تقی پور را برعهده داشته است.
۶ - فیلم تلویزیونی« کیلومتر۱۴ (۲ )» به کارگردانی آرش قادری وتهیه کنندگی بهادر اسدی یکشنبه ۱۴ خردادماه ساعت ۱۳:۱۵ ازشبکه نمایش پخش می شود.درخلاصه داستان فیلم آمده : داوود که یک سال پیش با اصغرآرپی‌جی جانباز دفاع ‌مقدس در مرقد امام(ره) آشنا شده بود و تحت تأثیر رفتار و منش اصغر، از کار خلاف دست کشیده بود. اینک رابطه‌ای دوستانه با اصغر پیدا کرده است.کامبیز دیرباز و اصغر تقی زاده درفیلم تلویزیونی « کیلومتر۱۴ (۲ )» ازتولیدات سال ۸۸ گروه فیلم وسریال شبکه یک سیماایفای نقش کرده اند .
۷ - فیلم سینمایی « حمله دایناسورها» به کارگردانی پائول زیلر ، محصول سال ۲۰۰۸ کانادا ، یکشنبه ۱۴ خردادماه ساعت ۲۳از شبکه نمایش پخش می شود.درخلاصه داستان فیلم آمده : یک دایناسور درجزیره پیدا می شود و شروع به خوردن انسانها می کند. یک گروه دانشمند مشغول تحقیق در یک دریاچه قدیمی هستند که با یک شی عجیب و غریب روبرو می شوند. آنها شی را از آب خارج می کنند و به ساحل می آورند که متوجه می شوند این شی تخم یک دایناسور دو زیست غول پیکر است که سالها پیش منقرض شده اند. دایناسور که آنها را مهاجمینی می داند که به بچه (تخم) اش حمله کرده اند به ساحل آمده و تمام دانشمندان را می خورد.برایان کرایزدرفیلم سینمایی« حمله¬ی دایناسور» به تهیه کنندگی کیرک شاو بازی کرده است.
۸ - فیلم سینمایی « گربه کلاه به سر » به کارگردانی بو ولچ و با بازی کلی پرستون ، آلی بالوین و مایک مایسردوشنبه ۱۵ خرداد ماه ساعت ۱۵ازشبکه نمایش پخش می شود.درخلاصه داستان فیلم سینمایی « گربه کلاه به سر» محصول سال ۲۰۰۳ کشورآمریکا آمده است : « کنراد» و « سالی » ، پسر و دختری هستند که به همراه مادرشان «جوآن» در یک خانه زیبا زندگی می‏کنند. پدر آنها فوت کرده است. مادر آنها نیز در یک بنگاه معاملات ملکی کار می‏کند و نمی‏تواند تمام روزمراقب آنها باشد. «کنراد» پسری شلوغ و شر است که مادرش به هیچ‏وجه نمی‏تواند جلوی او را بگیرد. مدیرجوان نیز به او می‏گوید که جلسه¬ ماهانه ارتباطات مردمی این باردرمنزل او برگزارمی‏شود.«جوآن» نیز از بچه‏هایش می‏خواهد که یک روزهم که شده دست از خراب‏کاری بردارند.
گفتنی است ، فیلم های سینمایی و انیمیشن «باغ آلوچه»، « فیلم فوری» و «سلاطین شب» روز جمعه ۱۲ خرداد ماه ساعت۱۳:۱۵،۱۹و۲۳ از شبکه نمایش پخش می شود.
گفتنی است ، فیلم های سینمایی «رویای زندگی»، « مشت دربرابرمشت» و «جهان» روز شنبه ۱۳ خرداد ماه ساعت۱۷،۱۹و۲۱ از شبکه نمایش پخش می شود.
گفتنی است ، فیلم های سینمایی «کتابخانه اسرارآمیز»، « درباره برادر» ، «نبردجبار»و«دادشاه» روز یکشنبه ۱۴ خرداد ماه ساعت۱۵،۱۷، ۱۹و۲۱ از شبکه نمایش پخش می شود.
گفتنی است ، فیلم های سینمایی «برندگان»، « دوما» ، «دریل بیت تیلور»،« احمق واحمق تر»و«فریاددردوردست » روز دوشنبه ۱۵ خرداد ماه ساعت ۱۳:۱۵،۱۷ ،۱۹، ۲۱و۲۳ از شبکه نمایش پخش می شود.

***شـبـکـه آموزش سیما:
فیلم سینمایی « میراث » به کارگردانی حسین زینعلی و با بازی زنده یادخسروشکیبایی ، مجیدمشیری،حدیث فولادوند و کاوه سماک باشی یکشنبه ۱۴ خرداد ماه ساعت ۱۰ صبح از شبکه آموزش پخش می شود. میراث نامی است که به اموال شخصی بنام ضیایی اطلاق شده است. اومردی پولداربودکه اکنون رخت ازجهان بربسته است .اوکه یک دخترویک پسربالغ داردوکلیه اموالش رابنام رضاسندزده است .رضامردی ساده که حکیمانه حرف می زند وجهان راازدریچه سادگی وصفا وحکمت تماشامی کند. بچه های ضیایی که درحق رضا،گمان بدکرده اند،برای بازپس گرفتن دارایی های پدر،اورا تحت فشارقرارمی دهند.


کد خبر: 41674

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcba0ba.rhb8zpiuur.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com