ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در بخش کودک نمایشگاه قرآن

31 خرداد 1394 ساعت 17:20

ترویج سبک زندگی ایرانی‌ اسلامی مهم‌ترین محور برنامه‌های کمیته‌ کودک و نوجوان بیست و سومین نمایشگاه قرآن کریم است.


به گزارش هنرنیوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، امسال نیز مسوولیت این کمیته بر عهده کانون گذاشته شده و برنامه‌ریزی برای اجرای مجموعه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی در این نمایشگاه در چند دسته صورت گرفته است.

بر همین اساس سه موضوع اصلی «دوستی با طبیعت»، «مهربانی و دوستی در خانواده» و «راست‌گویی» بیش‌تر در این برنامه‌ریزی مورد توجه قرار گرفته و تمرکز بر چند موضوع از مهارت‌های زندگی به‌منظور ترویج سبک زندگی ایرانی‌ اسلامی از تفاوت‌های فعالیت این کمیته در سال جاری نسبت به سال‌های قبل به‌شمار می‌آید.

در این میان برگزاری تعدادی کارگاه‌ با عنوان‌ها و فعالیت‌های متنوع و جذاب زیر نظر کارشناسان و مربیان کانون و چند تن از کارشناسان علاقه‌مند به این حوزه را می‌توان فراگیرترین فعالیت این بخش دانست.

در این کارگاه‌ها کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به فعالیت‌ها و رشته‌های هنری و فرهنگی مانند انیمیشن، هنر خلاق، نقاشی، کلاژ، کاردستی، قصه‌گویی، عروسک‌سازی، تئاتر کاغذی، بازی و سرگرمی، شعر، داستان، خاطره‌نویسی، خوشنویسی و... می‌توانند از راهنمایی مربیان و کارشناسان حاضر استفاده و خلق آثار هنری یا فعالیت فرهنگی دلخواه خود را تجربه کنند.

هم‌چنین به منظور تشویق کودکان و نوجوانان با استعداد و ترغیب آنان به تلاش برای بروز و شکوفایی خلاقیت‌های‌شان‌، هدایا و جوایز متنوعی در نظر گرفته شده که در این شب‌ها، به تناسب حضور و فعالیت کودکان و نوجوانان، هر شب به تعدادی از کسانی که بهتر و خلاقانه‌تر فعالیت کنند، هدایا و جوایزی اهدا خواهد شد. علاوه بر این مسابقات گوناگونی نیز، به صورت عمده با موضوع‌های قرآنی و دینی طراحی و اجرا می‌شود که برندگان این مسابقه‌ها هم جایزه می‌گیرند.

برپایی نمایشگاهی از آثار تصویرگری مفاهیم و قصه‌های دینی و قرآنی و هم‌چنین تصویرگری‌ داستان زندگی حضرت علی(ع) و... یکی از فعالیت‌های است که امسال در سالن ویژه‌ مخاطبان کودک و نوجوان برپا می‌شود.

همچنین اجرای نمایش‌های محیطی (موضوع محور) یکی دیگر از فعالیت‌هایی است که امسال بر جذابیت‌های این بخش می‌افزاید.

در همین حال هر شب دو روحانی هنرمند و آشنا به امور و فعالیت‌های متنوع هنری نیز در این سالن حضور دارند که به قصه‌گویی دینی و قرآنی، اجرای برنامه‌های هنری متنوع با مضمون دینی و پاسخ‌گویی به پرسش‌های مخاطبان می‌پردازند.

دعوت از چند تن از نویسندگان و هنرمندان شناخته شده و دارای تجربه فعالیت دینی و قرآنی و ایجاد فرصت دیدار و گفت‌وگوی رویاروی با آنان برای مخاطبان کودک و نوجوان نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در این کمیته قرار است به اجرا درآید.

پایگاه رسمی اینترنتی نمایشگاه اعلام کرده است که این رویداد فرهنگی مذهبی روز چهارشنبه سوم تیر ۱۳۹۴ مصادف با هفتمین روز ماه مبارک رمضان گشایش می‌یابد و تا پایان ماه رمضان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.


کد خبر: 81517

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcbzsbw.rhb88piuur.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com