مصطفی رشیدی مطلق مطرح کرد:

اجرا در سالن رودکی اتفاقی خوب در کارنامه گروه موسیقی «آئین»

27 تير 1398 ساعت 11:45

گروه موسیقی «آئین» یکی از فعال‌ترین و موفق‌ترین گروه‌های موسیقی همدان است، که موفق به برگزاری کنسرت‌های فراوان و کسب مقام‌های متعدد از جشنواره‌های مختلف شده است.


 این گروه در سال جاری نیز برنامه پرکاری برای هنرنمایی خود در نظر گرفته است، که نخستین اجرای آن روز یکشنبه ۲۳ تیرماه ۱۳۹۸ در تالار رودکی تهران بود.
«مصطفی رشیدی مطلق» سرپرست و آهنگساز این گروه، در خصوص این کنسرت به خبرنگار هنرنیوز اظهار می‌کند: بر خلاف سال‌های قبل که اولین کنسرت گروه آئین در شهر همدان بود، امسال از تالارهای مطرح تهران شروع کردیم. کنسرت در سالن‌های درجه یک پایتخت مثل تالار رودکی، جز سلسله مراتب و اهدافی بود که در برنامه‌ریزی ۴ ساله گروه قرار داشت و قطعا گروه به کیفیتی از کار اجرایی رسیده بود که بتوانیم این هدف را تحقق بخشیم و با برنامه‌های داخلی و خارجی که داشتیم و پیش رو داریم کیفیت مطلوب حاصل شد تا یکشنبه گذشته در تالار رودکی به روی صحنه برویم و اجرای موفقی را در کارنامه گروه ثبت کنیم.
این مدرس ساز تنبور افزود: در نخستین اجرای سال ۱۳۹۸ هنرمندانی مانند مهرداد وارسته دلیر(آهنگساز و نوازنده تنبور)، شهرام میرزایی، بهنام عبادی عقیل، فرشاد فراهانی دلجو(نوازنده تار باس)، سید اسحاق صادقی(نوازنده کمانچه)، علی اسمیان(نوازنده بربط)، امین شرائی(نوازنده نی)، محمدرضا طیب(نوازنده قانون)، حسین احمدی نشاط(نوازنده دف)، معین سروندی(نوازنده تمبک)، صادق ثنایی(نوازنده بندیر و سازهای کوبه‌ای) با آواز مصطفی آزادی مقتدر گروه را همراهی کردند.
وی ادامه می‌دهد: گروه موسیقی آئین یک گروه ترکیبی از موسیقی فاخر ایرانی و موسیقی مقامی و به ویژه ساز تنبور است و ما همیشه با ترکیبی از این دو نوع ساز به روی صحنه می‌رویم و یک هارمونی جدید از نظر صدایی و چیدمان ارکستر را تشکیل داده‌ایم. به گونه‌ای که با حضور ساز تنبور به شکل موسیقی مقامی و با خروج تنبور حالت موسیقی کلاسیک یا موسیقی سنتی شنیده می‌شود.
عضو هیئت مدیره انجمن موسیقی شعبه همدان در مورد برنامه‌های آینده گروه موسیقی آئین می‌گوید: پس از اجرای تالار رودکی در روز ۲۷ تیرماه سال جاری، در شهر زنجان به روی صحنه می‌رویم و سپس در روز ۲۹ تیرماه برای شرکت در پنجمین فستیوال بین‌المللی فرهنگی و هنری «پوتراجایا» عازم شهر کوالالامپور هستیم.
وی در ادامه می‌ گوید: پس از بازگشت از مالزی در شهرهای کرمانشاه، قزوین، اراک و سپس در روزهای ۲۳ یا ۲۴ مردادماه ۱۳۹۸ در همدان اجرای کنسرت خواهیم داشت.
رشیدی مطلق در انتها خاطر نشان می‌کند: از تمامی همشهریان، هنرمندان و هنردوستان می‌خواهیم که گروه را تنها نگذارند تا با حمایت‌های آن‌ها، اجراهای موفق و با کیفیت برای گروه موسیقی آئین امکان‌پذیر باشد.


کد خبر: 97494

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcc00qo.2bqmo8laa2.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com