سفارت آمریکا در شهرک غزالی ساخته می شود

خبرگزاری فارس , 19 آذر 1396 ساعت 13:34

تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «نفوذ» که در مرحله پیش تولید قرار دارد، گفت: به‌زودی ساخت سازه اصلی سفارت آمریکا در شهرک سینمایی غزالی آغاز می‌شود.




به گزارش هنرنیوز، مجموعه تلویزیونی «نفوذ» با نویسندگی و کارگردان جواد شمقدری و تهیه کنندگی «محسن علی اکبری» ساخته می شود. علی اکبری درباره روند تولید این مجموعه گفت: تصویربرداری این سریال بعد از نهایی شدن انتخاب بازیگران در اوایل بهمن آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: مدتی است که در مرحله انتخاب بازیگران هستیم و با مشکلی مواجهیم که امیدوارم حل شود. ما برای سه نقش اصلی داستان که دانشجو هستند به دنبال سه جوان (دو دختر و یک پسر) در رده سنی بین ۲۰ تا ۲۵ سال هستیم، اما متاسفانه اغلب جوان ها در این سن و سال با اینکه از نظر بازیگری خوب و مورد تائید هستند، اما به دنبال زیبایی هستند، دخترها بینی شان را جراحی کرده و پسرها زیر ابرو برداشته‌اند و همین کار ما را سخت می‌کند، چراکه قصه ما مربوط به دهه ۵۰ است و درآن زمان دختر و پسرها به این شکل نبودند.

این تهیه کننده در ادامه بیان داشت: ما تمام تلاشمان بر این است تا سه چهره جدید به تلویزیون و سینمای ایران معرفی کنیم، اما با شرایط موجود نمی‌توانیم چهره‌ای را با این سریال معرفی کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه با حضور سیما تیرانداز و آقای شمقدری و گروه کارگردانی تعداد بسیاری بازیگر به دفتر ما مراجعه کردند و خوب هم بوده‌اند اما همین موضوع کار را خراب می‌کند. دوست داریم علاقه مندان به بازیگری بدانند که داشتن چهره‌ای طبیعی خیلی بهتر از چهره‌های مصنوعی است و دست زدن به صورت آنهم در جوانی اشتباهی مطلق است و به نوعی جلوی فعالیتشان گرفته می‌شود. اگر دست به چنین کارهایی نزنند موفقیتشان تضمینی است.

تهیه کننده سریال «مریم مقدس» افزود: بهترین کارها در تلویزیون و سینما کارهای تاریخی بوده است. مهتاب کرامتی با مردان آنجلس شناخته شد، شبنم قلی خانی هم با مریم مقدس و ویشکا آسایش با امام علی (ع).

علی اکبری با اشاره به لوکیشن‌های این سریال گفت: لوکیشن‌های تهران همگی قطعی شده و نزدیک به ۵۰ لوکیشن در لواسانات، جنوب و شمال تهران داریم. به این دلیل که برخی مناطق مرکزی تهران بافت و معماری قدیمی داشته و نیاز به بازسازی نداشتند، بیشترین لوکیشن‌هایمان در مرکز شهر هستند و امیدواریم سریال موفق ضد آمریکایی را در ایران بسازیم.

وی درباره طراحی دکور این سریال بیان داشت: به زودی ساخت سازه اصلی سفارت آمریکا در شهرک سینمایی غزالی آغاز می‌شود. مدیر هنری عبدالحمید قدیریان و طراحی صحنه نیز به عهده علی نصیری نیا است. ما برنامه ریزی یکساله داریم و باید بر طبق‌ آن بعد از ۸ ماه وارد این سازه شویم. در ابتدا فاز تهران (لوکیشن‌های داخلی) را تصویربرداری می‌کنیم، سپس به گنبد رفته، ‌ مریوان و کردستان و در آخر هم به شهرک سینمایی می‌رویم.

سریال «نفوذ» به کارگردانی جواد شمقدری در مرحله پیش تولید قرار دارد. شمقدری حدود ۴ سال با تحقیقات گسترده برای نگارش این سریال زمان گذاشته است و در این بخش مشاورینی هم داشته است.

داستان این سریال به سال ۵۷ مربوط می‌شود و به مدت ۸ ماه در مقطع انقلاب، نفوذ آمریکایی ها را در عرصه های مختلف نظام پهلوی و بحث قانون کاپیتولاسیون نشان می دهد. در مجموع این سریال دخالت‌های آمریکا در ایران را نشان می‌دهد و قانون کاپیتولاسیون را زیر سوال می‌برد که این چه قانونی بود که به نفع آمریکایی ها تصویب شده بود که هر کاری می‌خواستند در کشور ما انجام می دادند. تمام مباحث مطرح شده در سریال بر اساس مستندات تهیه شده است. دو قشر در انقلاب اسلامی ایران تاثیر بسیاری داشتند جوانان و دانشجویان که در این سریال در قالب ملودرام و داستان های مجزا به آنها نگاه خاص و ویژه‌ای شده است. این احتمال وجود دارد تا نسخه سینمایی این اثر هم تولید شود.

«نفوذ» در سه فاز پیش‌بینی شده، فاز یک از پیش از انقلاب شروع می‌شود و تا تسخیر لانه جاسوسی را روایت می‌کند. فازهای بعدی هم به حوادث حین گروگانگیری تا کودتای نوژه و آغاز جنگ تحمیلی که با حمایت آمریکا صورت گرفت، می‌پردازد و تولید فاز اول دو سال به طول می‌انجامد.

مشاور فیلم نامه سریال «نفوذ» مهدی ارگانی، مجری طرح محمود غلامی، مدیر هنری عبدالحمید قدیریان. نویسنده و کارگردان جواد شمقدری هستند. این سریال در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای در بهمن ماه سال ۹۷ پخش می‌شود.


کد خبر: 95758

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcdj50n.yt0kk6a22y.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com