جایزه برتر ایكوگرادا؛

در دستان «مهدی مهدیان» گرافیست برتر ایرانی جای گرفت

20 خرداد 1391 ساعت 16:04

جایزه برتر ایكوگرادا' -انجمن بین المللی مجامع طراحی گرافیك- در بیست و سومین دوسالانه بین المللی پوستر ورشو ۲۰۱۲ به'مهدی مهدیان' هنرمند ایرانی تعلق گرفت.



به گزارش هنرنیوز، در این دوره از دوسالانه پوستر ورشو بیش از ۸۰۰ هنرمند با دو هزار و ۲۰۰ اثر طراحی از ۵۰ كشور جهان حضور داشتند و 'جایزه برتر ایكوگرادا' از بین تمام آثار بخش های مختلف، فقط به یك اثر تعلق می گرفت، كه امسال این جایزه برای طراحی پوستر 'تئاتر همزاد' به مهدی مهدیان اهدا شد.

مهدی مهدیان متولد ۱۳۵۸، دانش آموخته رشته گرافیك از هنرستان هنرهای تجسمی مالك اشتر، فارغ التحصیل طراحی گرافیك از دانشگاه هنر تهران، كارشناس ارشد رشته گرافیك است. وی علاوه بر طراحی و تدریس در استودیوی شخصی اش، مدرس طراحی گرافیك در دانشكده های هنری تهران است.

مهدیان در دهها دوسالانه و نمایشگاه بین المللی از جمله در فرانسه، اوكراین، چین، مكزیك، ایران، فنلاند، چك، لهستان، ژاپن، آمریكا، تایوان، بلژیك، اسلواكی، بولیوی، روسیه و... حضور داشته و جوایز مختلفی را به دست آورده و آثار وی در بسیاری از موزه ها و مجموعه های معتبر دنیا ارایه و ثبت شده است.

این هنرمند ایرانی عضو انجمن طراحان گرافیك ایران و عضو موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر كشور است.

دوسالانه پوستر ورشو كه از سال ۱۹۶۶ كار خود را آغاز كرد با قدمتی نزدیك به نیم قرن، قدیمی ترین و معتبرترین جشنواره طراحی پوستر در جهان به شمار می رود. این دوسالانه را انجمن بین المللی مجامع طراحی گرافیك 'ایكوگرادا' كه از شهرتی جهانی برخوردار بوده، برگزار می كند.

بیست و سومین دوسالانه جهانی پوستر ورشو از ۱۳ خرداد در موزه ویلانو شهر ورشو پایتخت لهستان افتتاح شده و تا ۲۶ شهریور ۹۱ برپاست.


کد خبر: 41965

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdceno8e.jh8zpi9bbj.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com