گزارشی از آخرین فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا

حاتمی‌کیا از «ایکس‌ری» رد شد/ «پرواز به وقت شام»؛ سوپرایز ۹۶!

27 فروردين 1396 ساعت 15:47


در جشنواره فجر سال ۹۴ بود که ابراهیم حاتمی‌کیا با گله از مسؤولان سینمایی و هنرمندان گفته بود: امروز مقابل در ورودی دستگاه ایکس‌ری می‌گذاریم، خدا کند فیلمسازهای ما متوجه شوند اکنون داریم از ایکس ری رد می‌شویم و این معنای بزرگی دارد چرا که در چنین شرایطی بچه‌ها امنیت ما را حفظ می‌کنند اما در فیلم‌های‌مان این موضوعات مطرح نیست.

در جشنواره فجر سال ۹۴ بود که ابراهیم حاتمی‌کیا با گله از مسؤولان سینمایی و هنرمندان گفته بود: امروز مقابل در ورودی دستگاه ایکس‌ری می‌گذاریم، خدا کند فیلمسازهای ما متوجه شوند اکنون داریم از ایکس ری رد می‌شویم و این معنای بزرگی دارد چرا که در چنین شرایطی بچه‌ها امنیت ما را حفظ می‌کنند اما در فیلم‌های‌مان این موضوعات مطرح نیست. وی افزود: حتی فیلم‌هایی که درباره داعش است در بخش مسابقه قرار نمی‌گیرد و من غصه می‌خورم از اینکه اکنون این ایکس‌ری معنی دارد اما متاسفم که ۹۰درصد فیلم‌ها متوجه نیستند. این ایکس‌ری روی کشورمان سایه انداخته و بچه‌های زیادی شهید شدند تا این ایکس ری به تهران نرسد.

بعد از این صحبت‌ها بود که خبرهایی مبنی بر تلاش حاتمی‌کیا برای ساخت فیلمی با موضوع داعش و تحولات منطقه منتشر شد. خبرهایی که این روزها جلوه واقعیت به خود گرفته‌اند و اکنون این فیلم در مرحله پیش‌تولید است. اگر چه به نظر می‌رسد سعی شده تا جدیدترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا در سکوت خبری تولید شود اما اطلاعاتی از این فیلم از جانب رسانه‌ها منتشر شده است.

جدیدترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا «پرواز به وقت شام» نام دارد. داستان این فیلم با موضوع تهدیدات داعش و تکفیری‌ها روایت می‌شود. پرواز به وقت شام درباره یک هواپیمای کمکی حامل دارو و مواد خوراکی برای مردم سوریه است که هنگام نشستن در فرودگاه دمشق دچار مشکل می‌شود. حاتمی‌کیا چندی پیش برای تحقیق و همچنین بازسازی دقیق فرودگاه دمشق، به سوریه سفر کرده بود. فیلمبرداری «پرواز به وقت شام» در کشور ایران و سوریه انجام می‌شود و قرار است بازیگران سوری و چندملیتی نیز در این فیلم ایفای نقش کنند و برخی از نقش‌های اصلی فیلم برعهده آنهاست.

پیش از این حضور هادی حجازی‌فر، بازیگر فیلم ماجرای نیمروز در این فیلم قطعی شده بود اما خبرها حاکی از آن است که بابک حمیدیان پس از ۲ همکاری پی‌درپی با حاتمی‌کیا در فیلم‌های «چ» و «بادیگارد»؛ به طور قطعی در این فیلم حضور خواهد داشت. البته گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر حضور امیرجدیدی در این فیلم مطرح شده بود که بلافاصله تکذیب شد. تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده محمد خزایی است که پیش از این تهیه‌کنندگی فیلم «امپراتور جهنم» به کارگردانی پرویز شیخ طادی را برعهده داشت. «پرواز به وقت شام» یکی از محصولات سازمان هنری - رسانه‌ای اوج در سال۹۶ است که به نظر از مهم‌ترین آثار این مجموعه در سال ۹۶ خواهد بود. همچنین این فیلم در سی‌وششمین جشنواره فجر رونمایی خواهد شود.


کد خبر: 94283

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcfm0d1.w6djcagiiw.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com