با راهیابی به جشنواره فیلم لس‌آنجلس؛

انیمیشن ایرانی «اکتسابات انتسابی» به اسکار معرفی می‌شود

24 ارديبهشت 1396 ساعت 16:56


فیلم انیمیشن «اکتسابات انتسابی» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی «سمانه شجاعی» با راهیابی به جشنواره فیلم لس‌آنجلس، به آکادمی اسکار معرفی خواهد شد.

به گزارش هنرنیوز، بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم لس‌آنجلس LA Film Festival طی روزهای ۱۹ تا ۲۷ خردادماه ۹۶ در کشور آمریکا برگزار می‌شود و انیمیشن «اکتسابات انتسابی» ساخته «سمانه شجاعی» در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه انیمیشن این جشنواره روی پرده خواهد رفت.

جشنواره لس‌آنجلس از مهمترین جشنواره‌های فیلم در آمریکا است که فیلم‌های منتخب کوتاه داستانی، مستند و انیمیشن این جشنواره به جایزه اسکار معرفی می‌شوند.

پیش از این، اعلام شده بود که «اکتسابات انتسابی» در بخش مسابقه دانشجویی پنجاه و ششمین دوره جشنواره فیلم انیمیشن انِسی Annecy به نمایش درمی‌آید. این جشنواره که از معتبرترین فستیوال‌های انیمیشن جهان است، طی روزهای ۲۲ تا ۲۷ خرداد در کشور فرانسه برگزار خواهد شد.

این فیلم منتخب دو جشنواره بین‌المللی «آنکا» اسلواکی و «فلوریدا» آمریکا نیز هست که به ترتیب در تیر و مرداد ۹۶ برگزار می‌شوند.

داستان فیلم انیمیشن «اکتسابات انتسابی» درباره‌ی پیر پسری است که از وضعیت ظاهری و موروثی خود ناراضی بوده و تصمیم می‌گیرد به زندگی خود خاتمه دهد، اما خودکشی ناموفق او شرایط جدیدی را در زندگی‌اش ایجاد می‌کند. این فیلم یک تجربه‌ی جدید به روایت گروتسک (طنز تلخ) در انیمیشن با تصاویر رئال است.

«اکتسابات انتسابی» در سی‌اُمین دوره جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی دانشجویی «ونیز» ایتالیا، دوازدهمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن «آتن» یونان و یازدهمین برنامه نمایش فیلم Flatpack بیرمنگام انگلیس نیز به نمایش درآمده است.

روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی


کد خبر: 94445

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcftjd1.w6djjagiiw.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com