موزه استاد ابوالحسن صبا هم به بخش خصوصی واگذار می‌شود!

26 اسفند 1394 ساعت 1:18

با توجه به اینکه موزه یک مکان عمومی است، مشخص نیست واگذاری موزه به بخش خصوصی با کدام هدف صورت می‌گیرد.


به گزارش هنرنیوز؛ تنها چند روز پس از خبر واگذاری موزه هنرهای معاصر به بخش خصوصی که با حیرت و واکنش اعتراضی جامعه هنری کشور مواجه شد اکنون خبر رسیده که موزه استاد ابوالحسن صبا هم به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

بعد از مرگ استاد ابوالحسن صبا، بنا به وصیت اش خانه وی در سال ۱۳۵۳ به موزه تبدیل شد.

این موزه پیش از انقلاب توسط وزارت فرهنگ و هنر از ورثه صبا خریداری شده بود و وسایل صبا نیز بعدها توسط همسر او به موزه اهدا شد.

بخشی از این موزه مشتمل بر مجموعه سازهای مختلف است که از منظر قدمت و ارزش، کم‌نظیر هستند و بیم آن می‌رود با واگذاری این موزه به بخش خصوصی دلالان ساز به این مجموعه نفیس، دست اندازی کنند.

بنا به گفته حمیدرضا شبابی مدیر موزه موسیقی صبا ، تعدادی از سازهای استاد صبا که در این موزه نگهداری می شود هنوز قابلیت نوازندگی دارند.

این موزه سال‌ها به كار خود ادامه داد تا اینكه برای یك دوره مرمت و بازسازی تعطیل و دوباره در ۱۴ مردادماه ۱۳۸۸ با قرار گرفتن تمام سازها و وسایل شخصی استاد صبا بازگشایی شد.

موزه صبا در میدان بهارستان، خیابان ظهیرالدوله واقع است.

معماری نیوز نوشت:با توجه به اینکه موزه یک مکان عمومی است، مشخص نیست واگذاری موزه به بخش خصوصی با کدام هدف صورت می‌گیرد و اینکه چرا این کار همچون خبر واگذاری موزه هنرهای معاصر در خفا و بدون شفاف سازی و مطلع کردن رسانه‌ها و جامعه فرهنگی و هنری کشور انجام می‌شود؟


کد خبر: 90250

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcfx0d1.w6dxtagiiw.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com