با ترجمه مهشيد ميرمعزي؛

كتاب تحليلي «ويرجينيا وولف» منتشر شد

خبرگزاری ايسنا , 1 شهريور 1391 ساعت 15:35

مهشيد ميرمعزي از انتشار ترجمه كتابي تحليلي درباره زندگي «ويرجينيا وولف» خبر داد.


اين مترجم در توضيحي درباره اين كتاب گفت:اين كتاب نوشته ورنر والدمن تحليلگر، روزنامه‌نگار و نمايشنامه‌نويس آلماني است كه او با نگاهي متفاوت درباره زندگي و آثار ويرجينيا وولف نوشته است. در اين كتاب برخلاف ديگر كتاب‌هايي كه با موضوع زندگي يك شخصيت نوشته مي‌شود، نويسنده با نزديك شدن به سبك نوشتن رمان و داستان خواندن كتاب را جذاب كرده است.
مير معزي ادامه داد: كتاب در واقع درباره زندگي ويرجينيا وولف و تاثيرات نوع زندگي او بر نوشته‌هايش است و نويسنده آن با نگاهي تحليلي تاكيد مي‌كند كه نبايد شخصيت وولف را در حد يك «فمنيست» پايين آورد، بلكه بايد او را در حد نويسنده‌اي چون «جيمز جويس» و همتراز با اين نويسنده ديد،چنانچه در خود كتاب نيز جمله‌اي از وولف آمده است كه اشاره مي‌كند كه نمي‌خواسته صرفا به عنوان يك فمنيست شناخته شود.
اين مترجم افزود: در اين كتاب علاوه بر اينكه عكس‌هايي از ويرجينيا وولف،خانواده و زندگي اين نويسنده آورده شده است، سال‌شمار زندگي، آشنايي او با لئوناردو وولف و همچنين نوشته‌هاي نويسندگان و افراد مختلفي در زمان مرگ و پس از مرگ او آمده است كه در آنها اين افراد رابطه خود با وولف ونوع نگاه او را به زندگي شرح داده‌اند.
او درباره ويرجينيا وولف نيز گفت:كلا از آدم‌هايي كه به نوعي ايدئولژيك مي نويسند خوشم نمي‌آيد، چون اعتقاد دارم نويسنده بايد جهانشمول‌تر بنويسد، درباره وولف هم چون پيش از اين اينگونه معرفي شده بود،همين پيش داوري را داشتم اما وقتي اين كتاب را خواندم و به كتاب‌هاي ديگر اين نويسنده هم مراجعه كردم ديدم افكار وولف خيلي وسيع‌تر از اين بوده است كه او را تنها در قالب فمنيسم ببينيم و من در‌باره‌ي او اشتباه مي‌كردم و از اين بابت‌ در حق او ظلم شده است چون فمنيسم در داخل اين شخصيت قرار مي‌گيرد، بنابراين شايد اين كتاب باعث شود ما نگاه جديدي به اين نويسنده پيدا كنيم.
او درباره اينكه ‌آيا اين نگاه ناقص به وولف تنها مختص ايران است يا اينكه وولف در همه دنيا اينگونه شناخته مي‌شود، اظهار كرد: تقريبا در همه دنيا وولف را اينگونه مي‌شناسند اما اخيرا نويسندگاني در تمام دنيا شروع كرده‌اند تا تصوير شكل گرفته از وولف را تغيير دهند و او را در چشم‌انداز و ديدگاه تازه‌اي معرفي كنند كه ورنروالدمن نويسنده اين كتاب نيز يكي از اين افراد است كه سعي دارد بگويد كه وولف صرفا يك فمنيست نبود.
ميرمعزي درباره‌ي ورنر والدمن (نويسنده كتاب) نيز گفت: ورنر متولد ۱۹۴۴ در «گموند» آلمان است. او در رشته فلسفه و تاريخ تحصيل كرده است و هم اكنون با روزنامه معتبر «دي سايت»در آلمان همكاري مي‌كند. ورنر همچنين براي راديو نمايشنامه مي‌نويسد كه از جمله مي‌توان به نمايش‌نامه‌هاي «شب قبل از پرواز»،«مرگ يك ساحر»و «مردي ناپديد مي‌شود» اشاره كرد.اين كتاب به تازگي در ۱۹۸ صفحه، قيمت ۶۰۰۰ تومان و شمارگان ۱۶۵۰ صفحه با ورق گلاسه از سوي انتشارات نگاه چاپ شده و به بازار كتاب‌ راه پيدا كرده است.


کد خبر: 45215

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcgnx9t.ak9nq4prra.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com