گزارش هنرنیوز از نشست رسانه ای رونمایی شبکه اجتماعی تبیان؛

شبکه اجتماعی تبیان بر پایه اعتماد به کاربران بنا نهاده شده است // هویت واقعی افراد در شبکه اجتماعی تبیان مهم است

3 خرداد 1390 ساعت 14:23


«زهره حسينی» معاون شبكه اجتماعی تبيان گفت: هویت واقعی افراد در شبکه اجتماعی تبیان مهم است.
به گزارش خبرنگار هنرنيوز امروز سوم خرداد ماه شبكه اجتماعی مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبيان، با شعار «شبكه اجتماعی تبيان؛ سرای پاك ايرانيان»، با حضور «زهره غفوری» مدير شبكه اجتماعی تبيان،«زهره حسينی» معاون شبكه اجتماعی تبيان ، «محمدرضا واحدی» مدير فنی سايت تبيان و «پيام حسن‌زاده » مدير روابط عمومی و امور بين‌الملل اين مؤسسه با حضوراصحاب رسانه راه‌اندازی شد.
دراين نشست حسينی اظهارداشت: فاز اول شبكه اجتماعی مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبيان، با شعار «شبكه اجتماعی تبيان؛ سرای پاك ايرانيان» با هدف ايجاد عرصه‌ای برای تعاملات مجازی فراخور شأن فرزندان ايران اسلامی و متناسب با فرهنگ متعالی ايرانی اسلامی، هم ‌زمان با ولادت كوثر پيامبر، حضرت زهرا(س)، آغاز به كار می کند.
وی افزود: شيوه فعاليت شبكه اجتماعی تبيان همانند ساير شبكه‌ها بوده و تبيان كوشيده است تا به‌گونه‌ای عمل كند تا اعضا بتوانند با استفاده از كاربری آسان اين شبكه به راحتی با آن انس بگيرند.
وی تصريح کرد: اين شبكه با پايگاه اينترنتی تبيان كاملاً در ارتباط و عضويت هر دو يكسان است. از قابليت‌های اين شبكه اجتماعی آن است كه اعضای تبيان بدون نياز به عضويت جديد می‌توانند در شبكه نيز فعاليت كنند با سهولت محتوای تبيان را به اشتراك بگذارند.
معاون شبكه اجتماعی تبيان ابرازداشت: پتانسيل موجود در پايگاه تبيان، كاربران آن وكمبود فضا برای به‌اشتراك‌گذاری محتويات و علاقه‌مندی‌های كاربران از عوامل راه‌اندازی اين شبكه است.
وی همچنين به مدل‌های غربی موفق شبكه‌‌های اجتماعی مجازی غربی اشاره كرد و مهمترين وجه تمايز شبكه اجتماعی تبيان نسبت به آن شبكه‌ها را نگاه بومی و اسلامی تبيان و پاك و امن بودن آن برشمرد.
حسينی با اشاره به اين‌كه فاز اول اين شبكه با ايجاد «شجره ‌نامه خانوادگی تبيان» در آذرماه سال گذشته راه‌اندازی شد، گفت: هدف از اجرای برنامه شجره‌ نامه خانوادگی پيوند و ارتباط اعضای خانواده در محيطی امن و پاك بود كه با استقبال كاربران مواجه شد و 14 هزار گره خانوادگی ايجاد شد.
معاون شبكه اجتماعی مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبيان، با تأكيد بر امنيت و سلامت فضای اين شبكه اجتماعی نسبت به نمونه‌های غربی آن، عنوان داشت: شبكه تبيان در واقع جامعه مجازی شبيه‌سازی ‌شده همان زندگی واقعی افراد است و در واقع كوشيده است تا به هويت واقعی افراد بها بدهد؛ اين شبكه به اعضای خود امكان می‌دهد تا در محيطی امن، به اتفاق خانواده خود حضور يابند و اين امنيت را به ديگر اعضای حاضر در اين شبكه تسری دهند.
حسينی با اشاره به شبكه‌های اجتماعی موجود در اين طرح گفت: در شبكه اجتماعی تبيان افراد می‌توانند با توجه به نوع ارتباطات خود، واقعيت‌های جامعه خود را در ريزشبكه‌هايی مانند شبكه‌ خانوادگی، هم‌محلی، هم‌مدرسه‌ای، هم‌مسجدی‌، هم‌دانشگاهی و مانند آن شبكه‌ها شبيه‌سازی ‌كنند.
وی با اشاره به برخی ديگر از امتيازات شبكه مجازی تبيان يادآورشد: گردش محتوايی در شبكه اجتماعی تبيان كم‌نظير است و با محتوای غنی سايت تبيان سازگاری دارد و كابر می‌تواند محتوای مورد نظر خود را از پايگاه تبيان برای ديگران به اشتراك بگذارد.
وی حفظ هويت واقعی افراد در اين شبكه را مهمترين استراتژی شبكه اجتماعی تبيان دانست و افزود: در فاز اول اين شبكه سعی شده است تا افراد شناخته شده و كسانی كه سال‌ها عضو تبيان بوده‌اند به عضويت درآيند و اين امر خود به حفظ هويت واقعی افراد و تفاوت نداشتن شخصيت حقيقی و مجازی آنان كمك می‌كند.
دراين نشست«زهره غفوری» مدير شبكه اجتماعی تبيان نيز با بيان اين‌كه پايه فعاليت شبكه اجتماعی تبيان اعتماد به كاربران تبيان است، درباره قسمت‌های مختلف اين شبكه، مختصات اجرايی آن و شرايط و چگونگی حضور و فعاليت كاربران در آن به ايراد سخرانی پرداخت.
همچنين «محمدرضا واحدی» مدير فنی سايت تبيان درباره برخی از مختصات فنی و پيام حسن‌زاده مدير روابط عمومی و امور بين‌الملل مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تيبان نيز درباره تاريخچه تبيان و برخی از فعاليت‌های انجام شده در آن توضيحاتی ارائه كردند.


کد خبر: 27568

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdch6mni.23nq-dftt2.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com