تعطیل شدن یک مرکز گردشگری در تهران توسط شهرداری؛

شهربازی بوستان ولایت تعطیل شد

26 مرداد 1392 ساعت 13:11

بزرگترین شهربازی سرپوشیده خاورمیانه تعطیل شد شهربازی بوستان ولایت که استانداردترین شهربازی ایران و بزرگترین شهربازی سرپوشیده خاورمیانه به شمار می آید توسط شهرداری تهران تعطیل شد.


علیرضاخادمی، مدیرعامل شهربازی بوستان ولایت و عضو انجمن صنفی شهربازی داران ایران به هنرنیوز گفت: در سال ۹۰ با هدف فراهم کردن محیطی شاد برای مردم جنوب شهر بخشی از پادگان قلعه مرغی و دو تا از آشیانه های آنجا برای ایجاد شهربازی تجهیز شد اما چون فرصت اجرای کار نبود دو هفته ای دو تا از سالن ها را به شهربازی تبدیل کردیم وبخشی از تجهیزات آن را از نمایشگاهی در دبی خریداری و به ایران آورده شد. منتها با قیمت بالایی خریداری شده بود و از لحاظ تنوع دستگاه، چیدمانشان توجیه بالایی نداشت. 

وی ادامه داد: نه ماه پیش قرار شد محوطه مجموعه قلعه و پارکینگ و محوطه پیرامونی آن برای برگزاری نمایشگاه به شرکت ما واگذار شود اما با عدم همراهی شرکت عمرانی شهرداری مواجه شدیم و در محوطه بیرونی نیز که می بایست از آن محل برای کسب درآمد استفاده می کردیم برای برگزاری نمایشگاه جشن رمضان اختصاص داده شد. این درحالی است که طبق قرارداد موجود، موظف به واگذاری تمامی محوطه، پارکینگ و کلیه ابنیه به جز دو ساختمان تحت اختیار شهرداری منطقه ۱۹ بوده اند.

خادمی بیان کرد: عدم همکاری شرکت عمرانی در واگذاری تجهیزات زیربنایی مانند آب و برق یکی دیگر از مشکلات ما در این شهربازی بود. چون طبق قرارداد شرکت عمرانی موظف بود تا برای این شهربازی آب و برق مهیا کند اما تا یک ماه پیش آب مجموعه را با تانکر تامین می کردیم چون آب را قطع کرده بودند.

وی با بیان اینکه تا کنون هیچ حمایتی از سوی مسئولان شهرداری برای ادامه فعالیت این مجموعه نشده است افزود: برای احداث اولین شهربازی استاندارد در جنوب شهر اقدام به جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی کردیم اما به دلیل عدم تامین امنیت سرمایه گذاری در این بخش، بسیاری از سرمایه گذاران دچار تردید شده اند و پیگیری ما نیز از طریق مراجع قضایی به نتیجه نرسیده است.
 
او با بیان اینکه قرارداد ما با شرکت عمرانی شهرداری بسته شده اما ملک شهربازی در محدوده شهرداری منطقه ۱۹ است و ادعای مالکیت می کند و به مفاد قراراد پایبند نیست گفت: چند روز پیش حکم تخلیه شهربازی بدون اینکه هیچ ابلاغی به ما شود، صادر شد و تا کنون اجازه نداده اند با آقای قالیباف این موضوع را در میان بگذاریم.

خادمی بیان کرد: تمام موارد استاندارد را در ساخت وسایل بازی و ایجاد شهربازی قلعه شادی در بوستان ولایت رعایت کرده ایم و نامه های اداره استاندارد را نیز داریم اما بعد از دو ماه از تجهیز شدن تمام وسایل و استاندارد کردن آنها و تبلیغات گسترده ای که در این زمینه انجام دادیم، درست در زمان بهره برداری این شهربازی را پلمپ کردند.

مدیرعامل شرکت شادی صنعت گفت: ما تولید کننده دستگاههای بازی با استاندارد و نماد ایرانی هستیم و توانستیم کشتی صبا با سمبل اژدها را به سیمرغ تبدیل کنیم و به عراق بفرستیم. همچنین کشتی خلیح فارس که ظرفیت ۶۰ نفر را دارد محصول شرکت ماست.برای جابه جایی کشتی ۶۰ نفره موجود در شهربازی حداقل باید ۲۰ میلیون تومان هزینه داده شود از سوی دیگر مواد غذایی موجود در شهربازی خراب شده و سرمایه شرکت نیز خوابیده است و تجهیزات دیگر هنوز در کارخانه موجود است و فرصت انتقال آن را به شهربازی پیدا نکردیم بعد از تعطیلی مجموعه، مردم زمانی که برای حضور در شهربازی مراجعه می کنند با در بسته مواجه می شوند.

وی افزود: در شهربازی بوستان ولایت برای ۱۲۰ نفر اشتغال ایجاد کردیم و اکنون وضعیت کاری آنها نامشخص است اگر بخواهیم آنها را اخراج کنیم نیروهای آموزش دیده را از دست داده ایم و اگر بخواهیم آنها را به کار بگیریم نمی توانیم حقوق و مزایای آنها را بدهیم.


کد خبر: 62460

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdchvkn-.23ni-dftt2.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com