داور جشنواره هنر جوان:

ارتباط جشنواره‌ها با گالری‌داران، به اقتصاد هنر رونق می‌دهد

15 دی 1394 ساعت 14:58

مجید امینی، داور بخش كاریكاتور هفتمین جشنواره هنر جوان، ارتباط دوسویه جشنواره‌ها و گالری‌داران را راهی به سوی رونق گرفتن اقتصاد هنر و جذب حداكثری هنرمندان خواند.


به گزارش هنرنیوز، مجید امینی، داور بخش كاریكاتور هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان، تشكیل جشنواره ها را ملزم به داشتن اهداف بلندمدت خواند و اظهار داشت: اگر این امر توسط جشنواره ها جدی گرفته شود و در طول سال هم با برنامه هایی متنوع و ارتباط های مداوم با هنرمندان سعی كنند اتاق فكری با حضور هنرمندن جوان و خلاق داشته باشند، می توان به داشتن خروجی خوبی امیدوار بود.

وی ادامه داد: اگر نگاه مسئولان جشنواره ها از اهدای جوایز و برگزاری نمایشگاه فراتر رفته و بعد از اختتامیه سعی كنند شرایطی را برای نمایش و فروش این كارها در مكان های دیگر فراهم كنند هم تبلیغاتی برای جشنواره هاست و هم باعث مطرح شدن و ایجاد شرایط كاری مناسب برای هنرمند است.

این كاریكاتوریست، تعامل میان جشنواره ها و گالری داران را راهی به سوی رونق گرفتن اقتصاد هنر خواند و بیان كرد: گالری داران خیلی بیشتر با اقتصاد و فروش آثار هنری در ارتباط هستند و اگر این ارتباط دوسویه شكل بگیرد می توان انتظار داشت هنرمندانی كه با فضای جشنواره ها نامأنوس هستند هم به سمت آن ها جذب شوند.

امینی، رویكرد مسئولان جشنواره هنر جوان را در برگزاری كارگاه های آموزشی در شهرستان ها ستود و گفت: این امر جدا از اینكه می تواند بر اعتبار جشنواره بیفزاید، در درازمدت تبلیغ و افزایش حضور شركت كننده ها را برای جشنواره ها در بر خواهد داشت و همچنین به رشد هنر و پرورش استعداد در شهرستان ها كمك خواهد كرد.

وی خاطرنشان كرد: انتخاب مدرسان این كارگاه ها باید از حضور هنرمندان حوزه هنری و پیش‌كسوت فراتر رود و از هنرمندان آزاد و جوان هم در برگزاری این كارگاه ها بهره برده شود.

وی خاطرنشان كرد: یكی از مزیت های این جشنواره در مقایسه با سایر جشنواره ها در این است كه اهدای جوایز رتبه های برتر در آن مشمول زمان نمی شود و بلافاصله پس از اختتامیه، جوایز شركت كنندگان اهدا می شود. در صورتی كه در بسیاری از جشنواره ها با مدت زمان های طولانی این جوایز پرداخت می شود یا حق آن ها تضییع می شود كه به نظر من این مهم باعث اعتماد هنرمندان به جشنواره هنر جوان است.


کد خبر: 87159

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcjhveo.uqeaizsffu.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com