پیگیری اهداف تشکیلاتی و عملی - محتوایی /  حضور ۳۵۰ مجموعه مردمی
در نشست پنجمین اجلاس سراسری فعالان جهاد و شهادت مطرح شد؛
پیگیری اهداف تشکیلاتی و عملی - محتوایی / حضور ۳۵۰ مجموعه مردمی
دبیر شبکه ملی فعالان مردمی جهاد و شهادت در پاسخ به هنرنیوز گفت : ما با نهادها و ارگان‌های رسمی ارتباط تنگانگی داریم و به ‌عنوان یک مجموعه مردمی از حاکمیت نظام جدا نیستیم و در باب مطالبه‌گری و همکاری خدمت مسئولان می رسیم.
 
تاريخ : دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۹
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جوشقانیان ظهر امروز طی نشست خبری که در سالن جلسات مجموعه شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) در تهران برگزار شد در مورد برگزاری پنجمین اجلاس سراسری فعالان جهاد و شهادت با تاکید بر اینکه شبکه ملی وارثون با آغاز گام دوم انقلاب حرکت خود را به صورت متفاوت‌تر آغاز کرده است، گفت: ۷۰۰ مجموعه برای پنجمین اجلاس دعوت شده‌اند که نزدیک به ۳۵۰ مورد از این مجموعه‌ها برای حضور در این اجلاس اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: مجمع فعالان جهاد و شهادت نزدیک به ۱۰ سال است که در عرصه عمل حضور یافته و جامعه مخاطب خود را گردهم آورده است.

دبیر شبکه ملی وارثون با بیان اینکه تاکنون چهار گردهمایی و همایش در سطح ملی برگزار کرده‌ایم، عنوان کرد: نخستین اجلاس سراسری فعالان جهاد و شهادت با بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی روبرو شده است و آنچه که نگاه راهبردی ولایت در حوزه جهاد و شهادت و سایر ابعاد است در این اجلاس به بحث گذاشته شده و عملیاتی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شبکه ملی وارثون با آغاز گام دوم انقلاب حرکت خود را به صورت متفاوت‌تر آغاز کرده است، گفت: ۷۰۰ مجموعه برای پنجمین اجلاس دعوت شده‌اند که نزدیک به ۳۵۰ مورد از این مجموعه‌ها برای حضور در این اجلاس اعلام آمادگی کرده‌اند.

جوشقانیان از برگزاری اجلاس سراسری فعالان جهاد و شهادت در باغ موزه دفاع مقدس یاد کرد و افزود: فعالان جهاد و شهادت می‌توانند از ظرفیت باغ موزه استفاده کنند و باغ موزه نیز می‌تواند در بعد ملی اهداف خود را دنبال کند.

وی خاطرنشان کرد: با این اجلاس دو هدف کلان را دنبال می‌کنیم که هدف نخست در حوزه اهداف تشکیلاتی و هدف دوم نیز در حوزه عملی و محتوایی است؛ با برگزاری این اجلاس تلاش می‌کنیم تا هویت‌بخشی لازم را به جمع فعالان عرصه جهاد و شهادت در جبهه فرهنگی انقلاب رقم بزنیم.

دبیر شبکه فعالان مردمی جهاد و شهادت ادامه داد: در حوزه جهاد و شهادت کم کار نمی‌شود چراکه فعالیت‌های مردمی، فعالیت‌های قابل توجهی است اما اینکه این فعالان در یک میز گردهم آمده و ارتباط خود را میان یکدیگر و جبهه فرهنگی انقلاب تقویت کنند از اهمیت بسیاری برخودار است.

وی خاطرنشان کرد: در سطح هدف کلان تشکیلاتی تبیین اصول و قواعد حرکت جمعی و جبهه‌ای در راستای لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان یک اولویت دنبال خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز که در مورد حمایت ارگانهای دولتی از این اجلاس با بیان اینکه در شبکه ملی وارثون با نهادها و ارگان‌های رسمی ارتباط تنگانگی را دنبال می‌کنیم، گفت: همانطور مجموعه‌های مردمی آژانس‌های بیرونی برای دنبال کردن مأموریت‌های انقلاب هستند ما نیزبه‌عنوان یک مجموعه مردمی از حاکمیت نظام جدا نیستیم و در باب مطالبه‌گری و همکاری خدمت مسئولان خواهیم رسید.

جوشقانیان گفت: بازخوانی و بررسی نقش و کارکرد فرهنگ جهاد و شهادت و ترویج آن در پیمودن گام اول انقلاب و تحقق اهداف گام دوم و توصیه‌های بیانیه رهبری، بررسی نقش و کارکرد روحیه جهادی در ارتقا توانمندی‌های سخت و نرم در عرصه جنگ نرم و تشکیل نشست‌های تخصصی برای بررسی، ارزیابی عملکرد و برنامه‌ریزی‌های آینده فعالان به صورت حرفه‌ای و تخصصی در موضوعاتی از جمله یادواره و محفل شهدا، راهیان نور، روایتگری و راویان و نشر آثار دفاع مقدس و محصولات فرهنگی از جمله اهداف علمی محتوایی این اجلاس است.

وی با تاکید بر اینکه راهکارهای تقویت عملیات بزرگ و مؤثر راهیان نور در این اجلاس مورد بررسی قرار می‌گیرد، ادامه داد: هم‌اندیشی و هم‌افزایی فعالان برای ایفای نقش مؤثر در عرصه ترویج فرهنگ جهاد و شهادت به‌عنوان یکی دیگر از اولویت‌ها دنبال خواهد شد.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: سرداران جعفری، سلیمانی، حاجی‌زاده و یکتا، رحیم‌پور ازغذی و حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری برای شرکت در اجلاس سراسری فعالان جهاد و شهادت دعوت شده‌اند که این اجلاس ۱۲ و ۱۳ دی‌ماه به مدت دو روز با حضور فعالان مردمی برگزار خواهد شد.

جوشقانیان افزود: شرکت بیش از ۳۵۰ مجموعه در اجلاس سراسری فعالان جهاد و شهادت نشان می‌دهد که مقدمات یک حرکت جبهه‌ای را به شیوه مطلوب تأمین کرده و به اهداف مورد نظر شبکه وارثون نزدیک شده‌ایم.

وی با بیان اینکه کار پژوهشی بسیار مطلوبی در حوزه یادواره‌ها انجام شده است، گفت: معیارها و شاخص‌های یادواره تراز انقلاب اسلامی بیرون آمده است که امیدواریم بتوانیم این معیارها و شاخص‌ها را در سطح ملی اجرایی کنیم.

دبیر اجرایی پنجمین اجلاس سراسری فعالان مردمی جهاد و شهادت تصریح کرد: مجموعه‌های مختلفی در حوزه جهاد و شهادت فعالیت دارند که اگر گردهم جمع نشوند امکان دارد نه فقط در راستای اهداف هم حرکت نکنند بلکه گاهی کارهای یکدیگر را خنثی کنند و به حیف و میل امکانات و استعدادها برسند اما اگر دور هم جمع شوند از موازی‌کاری پیشگیری و هم‌افزایی و هم‌گرایی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ما به دنبال کاهش موازی‌کاری‌ها هستیم، گفت: تلاش می‌کنیم تا فعالیت‌های مجموعه‌های فعال در حوزه جهاد و شهادت به صورت متمرکز دنبال شود؛ ما به دنبال رقابت نیستیم بلکه به دنبال این هستیم ظرفیت‌های موجود شبکه برای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی فعال شود.

جوشقانیان ادامه داد: ما هنوز نتوانسته‌ایم در حوزه ترویج فرهنگ جهاد و شهادت به یک نقطه مطلوب برسیم و نقص‌های زیادی وجود دارد که باید رفع شود هر چند با توجه به ظرفیت‌های موجود تلاش حداکثری به شیوه مطلوب دنبال شده است.

گزارش از : مجید معافی
کد خبر: 97807
Share/Save/Bookmark