دولت منتخب و توجه به عزت و معیشت حوزه فرهنگ
دولت منتخب و توجه به عزت و معیشت حوزه فرهنگ
اگر چه دولت منتخب در وعده های انتخاباتی و مناظرات ، کمترین توجه را به «حوزه فرهنگی» و بویژه سینما داشت اما انتظار همه سینماگران از اعضای 4 هزار نفره خانه سینما گرفته تا هنرمندانی که به صورت مستقل فعالیت می کنند این است که دولتمردان ...
 
تاريخ : يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۶
بلاخره زمانه کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری با همه فراز و نشیب ها و همه بداخلاقی ها و همه ... به اتمام رسید و امروز که با پیام تشکر رهبری از ملت ایران ، این حماسه ملی رغم خورد و دوازدهمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد همه باید در پشت سر رهبری و رئیس جمهور ، با دستانی پُرمهر و اندیشه عاری از جناح بندیها و خط کشی هایی که متاسفانه در ایام انتخاباتی به اوج خود رسید ، تنها و تنها به فکر اقتدار ملی و منافع ملی باشیم.

«دولت منتخب» نیز باید دولت همه آحاد ملت باشد و با تلاش شبانه روزی و توجه به وعده های انتخاباتی که داده است در فکر تحقق آنان باشد.

اگر چه دولت منتخب در وعده های انتخاباتی و مناظرات ، کمترین توجه را به «حوزه فرهنگی» و بویژه سینما داشت اما انتظار همه سینماگران از اعضای 4 هزار نفره خانه سینما گرفته تا هنرمندانی که به صورت مستقل فعالیت می کنند این است که دولتمردان فارغ از نگاههای سیاسی و جناحی ، به گونه ای عمل کنند که در سیاست های فرهنگی آنان علاوه بر سربلندی سینما و سینماگران ، توجه به اشتغال و معیشت آنان که - متاسفانه امروزه بسیاری از این فرهیختگان دچار بیکاری ، طرد از فعالیت های کاری به دلیل نگاههای سیاسی شدند – سرلوحه کارهای دولتمردان فرهنگی دولت دوازدهم باشد.

به حتم رئیس جمهور منتخب ، به درستی می داند که اهالی فرهنگ و هنر، از جمله اقشار فرهیخته و نقادی هستند که مشکلات و معضلات فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی جامعه در چهار گذشته را از یاد نبردند و امیدوارند در چهارساله پیش رو این معضلات در عمل و نه در شعار محقق شود.

انتخاب وزیر و مدیران سینمایی آشنا به مقوله فرهنگ و هنر و دغدغه مند ، پرهیز از جناح بندی های خاص برای انتخاب مدیران سینمایی ، توجه به عزت و معیشت هنرمندان در سیاست گذاری های فرهنگی ، عدم تقسیم هنرمندان به خودی و غیرخودی ، دعوت از هنرمندانی که سالها به دلایل نگاههای خاص سیاسی از گردونه فعالیت کنار زده شدند ، بهره گیری از تجارب هنرمندان و بویژه مدیران سینمایی در دولت های گذشته ، توجه به مسائل رفاهی هنرمندان ، افزایش زیرساخت های فرهنگی و ... تنها بخشی از موارد مهمی است که تمامی هنرمندان – چه کسانی که به رئیس دولت دوازدهم رای دادند و چه نداده اند – از رئیس جمهور منتخب انتظار دارند.
کد خبر: 94477
Share/Save/Bookmark