استعفا ندادم کنار گذاشته شدم
گفتگوی هنرنیوز با محمد یعقوبی کارگردان تئاتر؛
استعفا ندادم کنار گذاشته شدم
معاونت هنری تمایلی به ایجاد شورای هنری ندارد
محمد یعقوبی در گفتگو با هنرنیوز گفت: از حضور در این شورا استعفا نداده ام و در اصل کنار گذاشته شده ام و گمان می کنم که آقای شاه آبادی و معاونانش تمایلی به ایجاد این شورا نداشته و ندارند.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۷


محمد یعقوبی در گفتگو با هنرنیوز در خصوص تغییر در شورای هنری مجموعه تئاترشهر گفت: شورای هنری که متشکل از من و تعدادی از هنرمندان دیگر چون محمدامیر یاراحمدی، محمود استاد محمد، محمد باقر قهرمانی و ... بود حدود ۸-۷ ماه فعالیت کرد و شورا بعد از این مدت در سال جدید اعضایش را تغییر داد.
وی در مورد تغییر اعضای شورا افزود: من از جانب خودم می گویم که از حضور در این شورا استعفا نداده ام و در اصل کنار گذاشته شده ام و گمان می کنم که آقای شاه آبادی و معاونانش تمایلی به ایجاد این شورا نداشته و ندارند و تنها برای اینکه با ضد شورایی بودن خود مقابله کنند دست به تغییر شورا می زنند که این کار ضعف هایی را در پی دارد.
نویسنده نمایشنامه «گل های شمعدانی» ادامه داد: متاسفانه ایجاد شورای حمایت یکی از ضعف هایی که از سوی معاونت هنری اختیارات وسیعی به این شوراها داده شده است که به نظر من بیشتر از اینکه این شورا، شورایی برای حمایت باشد شورای عدم حمایت است که برای گروه هایی تئاتری در نظر گرفته شده است.
محمد یعقوبی در خصوص فعالیت های شورای هنری سال گذشته اظهار داشت: شورای هنری سال گذشته که متشکل از محمد امیر یار احمدی، مسعود دلخواه، محمود استاد محمد، محمد باقر قهرمانی، سید صادق موسوی، رحمت امینی و من بود برنامه تالارهای نمایشی مجموعه تئاترشهر را تا پایان سال ۹۱ بسته و تئاترشهر براساس این جدول برنامه هایش را اعلام می کند و برای اینکه مشکلی برای کارگردانان و اجراها پیش نیاید در این جدول نام کارگردان نوشته شده و نام نمایش ها نوشته نشده تا اگر با نمایش مورد نظر کارگردان موافقت نشد اثر دیگری را به روی صحنه ببرد چرا که اجرا در این تالارها حق این کارگردانان است.
کارگردان نمایش «خشکسالی و دروغ» افزود: البته به نظر می رسد با وجود افرادی در سمت های مدیریتی این تصمیم گیری ها بی اثر است و چیزی که مسلم است بعید می دانم با تفکر و رفتارهایی که در مرکز هنرهای نمایشی وجود دارد نتایج مطلوبی برای تئاتری ها رقم بخورد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: برای دوستانی که به عنوان شورای هنری جدید انتخاب شده اند آرزوی صبر می کنم.

کد خبر: 39261
Share/Save/Bookmark