بازگشت مجری قدیمی به برنامه کودک
بازگشت مجری قدیمی به برنامه کودک
گروه کودک و نوجوان شبکه دو در تابستان ۹۹ برنامه «دست کی بالا» را با اجرای «گیتی خامنه» روانه آنتن می‌کند.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۰
به گزارش هنرنیوز و به نقل از روابط عمومی شبکه دو، مخاطبان خردسال و کودک رسانه ملی به زودی شاهد برنامه‌ای جدید از تولیدات گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما هستند که در آن گیتی خامنه، مجری نام آشنا همراه با بازیگران و شخصیت های عروسکی جذاب به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

گیتی خامنه، معروف به گیتی خامنه‌ای (متولد۱۳۴۳)، از سال ۱۳۵۸ تا سال ۱۳۷۰ مجری برنامه‌های کودک و نوجوانِ شبکهٔ یک تلویزیون بود. او به مدت ۱۵ سال در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به فعالیت پرداخت و سپس به خارج از ایران رفت و مقطعی در یکی از مدارس کالیفرنیای شمالی، هنر و زبان فارسی تدریس می‌کرده‌ است.

وی در سال ۱۳۸۹ دوباره به ایران بازگشت. پس از بازگشت، در شبکهٔ تهران به اجرای برنامهٔ «بچه‌های دیروز» مشغول شد که به بیان خاطرات کودکان دههٔ ۱۳۶۰ اختصاص داشت. همچنین، در مجموعهٔ مستندِ «میراث ایران»، به‌عنوان جهانگرد، میراث تمدن و فرهنگ شمال‌غرب ایران را برای بینندگان شبکهٔ سحر روایت می‌کند. او سپس اجرای برنامهٔ «تا همیشه» در شبکهٔ دوم سیما را بر عهده گرفت.

او در فروردین ۱۳۹۵، پس از نزدیک به ۲۰ سال، دوباره به حیطهٔ مجری‌گریِ کودک بازگشت و این بار مجری میان‌برنامه‌های شبکهٔ پویا شد.

شاید بسیار بیش از نسل جدید، صدا و تصویر خامنه برای متولدین دهه شصت یادآور خاطرات شیرین دوران کودکی و نوستالژی روزهای گذشته باشد. روزهایی که نه شبکه‌ای اختصاصی برای کودک که تنها دقایقی از روز تلویزیون مختص کودکان و نوجوانان بود و چهره‌های مانند خامنه، خاطرات شیرینی را برای نسل قبل از روزهای گذشته زنده می‌کنند. روزهایی که مجریانی چون خامنه و الهه رضایی از درست و نادرست، خوبی و مهر و لطف می‌گفتند و فضایی آرام و زیبا را برای «بچه‌های توی خونه» به تصویر می‌کشیدند.

حالا قرار است که دوباره و پس از مدت‌ها غیبت، این مجری با سابقه در برنامه‌ای با عنوان دست کی بالا برای کودک و نوجوان حضور یابد.

برنامه دست کی بالا به تهیه کنندگی سید محسن مناجاتی و کارگردانی زهرا حق‌جو تولید شده و با توجه به مخاطب خردسال، برای این برنامه بخش‌های جذابی از جمله نمایش‌های کوتاه، موسیقی و کلیپ، مسابقه وبازی، بخش ویژه قصه گویی و ... طراحی شده است.

دو شخصیت عروسکی به نام های توتک و زاغک نیز در ماجراهای جالب دست کی بالا حضور خواهند داشت.
با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم در خانه ماندنِ کودکان، این برنامه قصد دارد اوقاتی شاد و مفرح همراه را با ذکر نکاتی مفید برای کودکان ایجاد کند.

صداپیشه های برنامه فرزاد شیرمحمدی و نازنین حقیری هستند. همچنین عروسک گردانی زاغک را احمد آکشته و تن پوش توتک را ناصراحمدی‌فر بر عهده دارند.

دست کی بالا از یکشنبه ۱۹ مرداد، هر هفته، روزهای فرد ساعت ۱۵:۰۰ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
کد خبر: 98068
Share/Save/Bookmark