استان آذربایجان غربی میزبان جشن راهنمایان گردشگری سال ۹۱
از30 بهمن تا 2 اسفند؛
استان آذربایجان غربی میزبان جشن راهنمایان گردشگری سال ۹۱
امسال استان آذربایجان غربی میزبان ششمین جشن راهنمایان گردشگری سراسر کشور است.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۱

به گزارش هنرنیوز؛ دوم اسفندماه هر سال را روز جهانی راهنمایان گردشگری نامگذاری کرده‌اند .

به همین مناسبت راهنمایان گردشگری ایران نیز مدت شش سال است برای گرامیداشت چنین روزی گردهم می‌آیند تا در کنار برگزاری جشن به مسائل صنفی خود نیز بپردازند.

برنامه امسال با شعار"راهنمای گردشگری،حافظ منابع طبیعی ،حامی انرژی پایدار" آغاز خواهد شد و توسعه پایدار از اهداف فعالان حوزه گردشگری عنوان شده است.

ششمین جشن راهنمایان گردشگری سراسر کشور که بزرگ ترین اتفاق و همایش تورلیدرهای کشور است امسال در ارومیه برگزار می‌شود .

این جشن با حضور بیش از ششصد تن از راهنمایان گردشگری و سی تن از خبرنگاران این حوزه و یکصد نفر مهمان بین‌المللی و نمایندگان سازمان اکو همچنین فعالان عرصه جهانگردی و گردشگری مانند هتلداران از تاریخ ۳۰ بهمن تا دوم اسفند ۹۱ در استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه برگزار خواهد شد.

برگزاری دوازده کارگاه آموزشی و توانمندسازی به شیوه تسهیلگری با موضوعات مختلف در زمینه گردشگری از جمله گردشگری خلاق، دیپلماسی گردشگری، توسعه پایدار و گردشگری، وگردشگری جامعه محور توسط ۲۱ تسهیلگر داخلی و سه تسهیلگر بین‌المللی و همکاری تسهیلگران گروه همیاران توسعه پارس، برگزاری انتخابات صنفی سراسری اصناف استان‌ها، نشست خبری و واکاوی وضعیت صنعت گردشگری در کشور از جمله برنامه‌های این جشن است که در مدت سه روز در مجتمع باری و هتل پارک ارومیه برگزار خواهد شد.

مهم‌ترین مسئله‌ای که مورد توجه راهنمایان گردشگری در این جشن است دیدار و ارتباط با همکاران و مطرح شدن مسائل صنفی راهنمایان است که سعی خواهند کرد به آن بپردازند.

هر سال جشن راهنمایان گردشگری تندیس نشان جشن توسط میزبان سال گذشته به میزبان سال جدید واگذار می‌شود و از راهنمایان و فعالان نمونه کشوری در حوزه گردشگری تجلیل می‌شود. امسال نیز راهنمایان گردشگری از ۲۵ استان کشور در این جشن حضور خواهند داشت و استان‌هایی که اقدام به تشکیل انجمن صنفی کرده‌اند تعدادشان بیش از سال گذشته است.

به گزارش هنرنیوز، مهمانانی از کشورهای خارجی در این جشن حضور خواهند داشت. همچنین در روز راهنمایان گردشگری از سایت کانون راهنمایان گردشگری کشور رونمایی خواهد شد. 

حسین زندی

کد خبر: 54543
Share/Save/Bookmark