۲۰ سریال در شبکه ۵ ساخته می‌شود
مدیر شبکه پنج خبر داد
۲۰ سریال در شبکه ۵ ساخته می‌شود
مدیر شبکه پنج سیما درباره ساخت سریال های جدید این شبکه بیان کرد که حدود ۲۰ سریال از مرحله طرح و نگارش گرفته تا تولید در دستور کار شبکه قرار دارد.
 
تاريخ : يکشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۷
به گزارش هنرنیوز، مجید زین العابدین در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ساخت سریال در شبکه پنج سیما و سیاست های جدید در این حوزه در سال ۹۶ گفت: براساس تصمیم سازمان صداوسیما از اواخر سال ۹۳ مقرر شد که شبکه پنج سریال سازی نداشته باشد و از ساخت سریال معاف شد.

وی ادامه داد: با این حال ما اجازه ندادیم که جدول پخش از سریال های نمایشی خالی باشد ولی در عین حال جریان ساخت سریال در شبکه متوقف بود و در دوره جدید از اواسط سال ۹۵ این جریان دوباره به راه افتاد و اکنون ما حدود ۲۰ سریال را تصویب کرده ایم که در مرحله نگارش، پیش تولید و یا تولید هستند.

مدیر شبکه پنج سیما با اشاره به جدیدترین سریال های این شبکه اظهار کرد: ما اکنون تولید سریال «در جستجوی آرامش» را داریم که اثری ۴۰ قسمتی به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه کنندگی علی آشتیانی پور است.

«افسر نمونه» بعد از نوروز پخش می شود

وی ادامه داد: همچنین سریال «افسر نمونه» هم به کارگردانی مسعود آب پرور و تهیه کنندگی مهدی فرجی اکنون در حال تصویربرداری است. این سریال مصوب نوروزی شبکه پنج بود اما چون در ابتدای اسفند کلید خورد فکر کردیم رساندنش به نوروز با تعجیل همراه می شود بنابراین بنا شد این کار با روند اصلی خود به تولید برسد تا بعد از نوروز به پخش برسد.

زین العابدین درباره تولید و پخش سریال در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: نوروز و ماه مبارک رمضان دو مناسبت ویژه ما هستند و پخش سریال در این دو مناسبت براساس تصمیم سازمان انجام می شود که البته سیاست کلی سازمان این نیست که ما در این ۲ مناسبت چهار سریال روی آنتن داشته باشیم.

وی با اشاره به سیاستگذاری های شبکه پنج در سال ۹۶ عنوان کرد: هر شبکه ای سیاست ها و رویکردهایی دارد و مزیت اصلی ما حوزه خانواده است و «به خانه برمی گردیم» که در این شبکه پخش می شود مهمترین برنامه حوزه خانواده تلویزیون است. این برنامه براساس نظرسنجی های مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما پربیننده ترین برنامه حوزه خانواده در تلویزیون است.

تمرکز روی تولید جشن های شبانه و تاک شو

زین العابدین اضافه کرد: ما در سال ۹۶ علاوه بر حرکت در حوزه ساخت سریال های نمایشی سه ساختار دیگر را هم پیگیری می کنیم؛ ساختار اول پیگیری و طراحی مسابقات تلویزیونی است که از ابتدای سال ۹۶ نیز پخش مسابقه «آقای آتش نشان» را داریم. همچنین قرار است سری دوم مسابقه «فامیلی» تولید شود و بعد از آن طرح چند مسابقه دیگر را هم در دست بررسی داریم.

وی با اشاره به تمرکز روی برنامه هایی به عنوان جشن های شبانه تصریح کرد: ساختار دیگر مورد نظر ما پیگیری جشن های شبانه با حضور مردم است که هم در تهران و هم در شهرستان ها برنامه های جشن محور ما جزو پربیننده ها بوده است که از جمله آنها می توان به جشن رمضان و «شب فیروزه ای» اشاره کرد.

مدیر شبکه پنج سیما به سومین ساختار مورد پیگیری این شبکه اشاره کرد و یادآور شد: ساخت تاک شوها و برنامه های گفتگومحور مورد دیگری است که ما در شبکه دنبال می کنیم و در سال ۹۶ به این جنس از برنامه ها هم فکر می کنیم.

وی در پایان درباره موضوعات سریال ها در سال ۹۶ بیان کرد: ما تاکید کردیم که سازندگان سریال ها در سال ۹۶ به ژانر کمدی توجه ویژه داشته باشند و البته سریال های خانوادگی و ملودرام نیز جزو سفارش های ماست.
کد خبر: 94233
Share/Save/Bookmark