آغاز مراسم بزرگداشت نهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور با رونمایی از تمبر
آغاز مراسم بزرگداشت نهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور با رونمایی از تمبر
نهمین مراسم گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسری کشور با رونمایی از تمبر و فصلنامه میراث و گردشگری «گیلگمش» از جنس سنگ آغاز به کار کرد.
 
تاريخ : شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
به گزارش هنرنیوز؛ در این مراسم خوشآمد گویی به راهنمایان نقاط مختلف کشور که امسال در شهر اصفهان برگزار می‌شود، بازرس کانون راهنمایان گردشگری که پیش از برگزاری جشن انتخاب شده بود، معرفی شد که در این دوره، مجتبی جماعتی از استان گیلان به این سمت منصوب شد و اویس کیانی بازرس الی البدل همچنان در سمت قبلی خود باقی ماند.

همچنین در این مراسم که ۳۰ اسفند برگزار شد علاوه بر رییس اتحادیه هتلداران اصفهان که ۱۵ هتل این شهر را رایگان در اختیار راهنمایان قرار داده است، شهردار گیلان نیز به نمایندگی از شهر خلاق در خوراک در این مراسم شرکت داشت.
از نکات جالب جشن امسال نداشتن اسپانسر مالی است. نریمانی رییس اتحادیه هتلداران اصفهان نیز در این مراسم گفت: ما خانواده بزرگ گردشگری هستیم و هدفمان حمایت از سایر تشکل ها است. حمایت از راهنمایان دلایل مختلفی دارد. از جمله آن که راهنما پیشانی گردشگری و عامل انتقال فرهنگ و تمدن ایران زمین است.

وی راهنمایان را حلقه اصلی گردشگری دانست که می‌توانند در توسعه این صنعت نقش داشته باشند.

او در پایان از مسوولان خواست به جای از بر همدلی و انسجام تشکل‌های خصوصی بویژه راهنمایان بیافزایند.

اشکان بروج یکی از راهنمایان گردشگری و مدرس دانشگاه نیز اظهار کرد: ما تنها صنفی هستیم که ۹ گردهمایی پی در پی داشتیم و بیشترین اعضای انجمن و صنف‌های زیر مجموعه را داریم.

او به صدور ویزای فرودگاهی برای ۱۸۰ کشور به جز ۹ کشور جهان اشاره کرد و گفت: با این تسهیلات باید منتظر ورود موج جدیدی از گردشگران بود. از این رو ما به راهنمایان حرفه‌ای نیاز داریم نه راهنمایان برگزار کننده تورهای شاد شادشاد.

در بخش دیگری از این مراسم تمبر راهنمایان گردشگری با تصویری ازترکیب آرم فدراسیون جهانی راهنمایان، انجمن صنفی اصفهان، جشن نهمین گردهمایی کانون راهنمایان گردشگری، نشان کنفدراسیون ۲۰۱۷رونمایی شد. این تمبر برای کمک و حمایت مالی به کانون به فروش گذاشته شد.

همچنین مجله «گیلگمش » که توسط ۳۰ راهنمای گردشگری مطالبش گردآوری شده است و برای نخستین بار با کاغذی از جنس سنگ و قابل بازیافت در طبیعت منتشرشده است در این مراسم رونمایی شد. این فصلنامه علاوه بر ارزش مادی و معنوی ارزش زیست محیطی نیز دارد و به قیمت ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. در واقع از مزیت‌های این مجله آن است که دیگر در قبال یک تن کاغذ، ۱۶ درخت قطع نمی‌شود.از این نشریه هزار نسخه تهیه و توزیع خواهد شد.

همچنین در این مراسم عنوان شد که قرار است دوره «هات» که سرفصل های آن از سوی فدراسیون بین‌المللی گردشگری تنظیم شده است به زبان فارسی توسط شش مدرس ملی فدراسیون جهانی راهنمایان برای تمامی استان‌ها برگزار شود.

یکی از این مدرسان مدعو خارجی به نام خانم «جن وان» از سنگاپور که سرپرست گروه مدعو بود و ۳۰ سال سابقه راهنمای گردشگری دارد نیز در این مراسم ضمن ابراز خوشحالی از حضورش در اصفهان از برگزاری این دوره آموزشی به خوبی یاد کرد و گفت: این دوره قطعا به خوبی پایان می‌یابد.

«استیفن مک آلی» مدرس استرالیایی نیزاظهار کرد که سطح دانش شرکت کنندگان در این کلاس نسبت به روز نخست برگزاری قابل مقایسه نیست و در ادامه گفت: من به دانش‌آموختگان این دوره‌ خیلی افتخار می‌کند.

خانم آنستازیان جیاتانو از یونان نیز که مدرس دیگر فدراسیون است نیز توصیه کرد: اگر می‌خواهید راهنما باشید و راهنما بمانید. باید بدانید چه می‌خواهید انجام دهید در این صورت می‌توانید کار خود را ارتقا دهید.

شهردار رشت نیز در بخش دیگری از این مراسم سه قاب «رشتی دوزی» از صنایع دستی استان گیلان را به این سه مدرس بین‌المللی اهدا کرد.

همچنین از آرش نور آقایی برای همه تلاش‌هایش در حوزه گردشگری از سوی همه راهنمایان حاضر تقدیر و تشکر شد.

وی نیز به ترتیب از آخر از اصفهان و هشت استان برگزار کننده این جشن طی سال‌های گذشته شامل خراسان رضوی، کرمان، آذربایجان غربی،خوزستان، مازندران، آذربایجان شرقی، یزد، تهران تشکر کرد و گفت: این تقدیر شایسته تمام کسانی است که در طول این سالها کمک کردند تا این گردهمایی‌ها برگزار شود.

همچنین قرار است عصر روز ۱ اسفند راهنمایان نقش « I LOVE YOU ESFAHAN» را در میدان نقش جهان اصفهان با ایستادن نمادین در این میدان تاریخی به تصویر بکشند.

به گزارش هنرنیوز؛ در دوره « هات» ۳۶ نفر شرکت کردند. پیش از این شرکت گردشگری ایوار اسپانسر برگزاری نخستین دوره یا به عبارتی دوره مقدماتی بود که اصول اولیه راهنما بودن مانند طرز نشستن، برخاستن و... را آموزش داد. اما در دوره فعلی به دلیل عدم وجود اسپانسر شرکت کنندگان خود مجبور به تقبل هزینه شدند که برای ۱۰ روز آموزش مبلغ ۱ میلیون تومان پرداخت کردند.

تعدادی نیز پیش از این به ارمنستان رفته بودند تا دوره دوم راهنمایان گردشگری را بگذرانند .

کانون سراسری انجمن های صنفی کارگری کل کشور دومین دوره اموزشی بین المللیHOT را در حالی در اصفهان برگزار کرد که این دوره با محتوای مهارت در اموزش ‌راهنمای تور برگزار شده و شامل ۳۶ نفر از راهنمایانی است که طی ارزیابی اولیه انتخاب و در این دوره شرکت نموده اند.


این دوره که فراخوان و جذب شرکت کنندگان آن، از آبان ماه سال ۹۴ انجام شده، به مدت هفت روز در محل دانشکده جغرافیای دانشگاه اصفهان از تاریخ ۲۲ تا ۲۸ بهمن در حال برگزاری است.


اساتید فدراسیون حاضر در دوره از کشور های استرالیا ، سنگاپور و یونان هستند که کمیته اموزشی فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری wftga انها را انتخاب و مامور به اموزش نموده است. در طی برگزاری دوره ، تنی چند از مربیان ملی که در واقع از فارغ التحصیلان دوره اول هستند در برگزاری دوره اموزشی مشارکت داشتند.

دوره اموزشی شامل کلاس های عملی و تئوری بوده و در بخش عملی جاذبه های مهم گردشگری اصفهان مورد مطالعه و بازدید قرار گرفت. موزه هنر های تزیینی، میدان نقش جهان و مسیر های گردشگری اصفهان از جمله موارد مورد مطالعه بودند.


فارغ التحصیلان این دوره اموزشی پس از کسب گواهی پایان دوره از wftga می توانند در دوره بعدی تحت عنوان TTT شرکت نموده و به عنوان مربیان بین المللی فدراسیون فعالیت نمایند.

با دریافت گواهینامه این دوره راهنما تبدیل به مدرس ملی می‌شود و خود می‌تواند در ایران به آموزش سایر راهنمایان بپردازد و گواهینامه برای آموزش دیدگان صادر شود.

لازم به ذکر است در نهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری بیش از ۴۰۰ نفر راهنما از سراسر کشور شرکت دارند که به دو گروه شرکت کنندگان در تور با مبلغ ۲۵۰ هزار تومان و بدون تور با مبلغ ۲۰۰ هزار تومان تقسیم شده‌اند.

علاقه‌مندان به حضور در تور توانستند در روز ۲۹ اسفند از ورزنه اصفهان دیدن کنند. همچنین خبرنگاران حوزه گردشگری نیز روز ۳۰ اسفند به همراه مدرسین خارجی از شهر نایین دیدن کردند.
کد خبر: 89176
Share/Save/Bookmark