بازی در فیلم «چند مترمکعب عشق» تجربه شیرینی بود
ساعد سهیلی در گفتگو با هنرنیوز:
بازی در فیلم «چند مترمکعب عشق» تجربه شیرینی بود
ساعد سهیلی از زمره بازیگرانی است که توانایی ایفای نقش‌های متفاوت و آدم‌های حاشیه‌ای زندگی شهری را به خوبی ایفا می‌کند. او با وجودی که خیلی زود به نقش‌های اصلی در فیلم‌های پدرش رسید اما معتقد است که پشتوانه حضورش تنها داشتن پدر کارگردانش نبوده است.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۱
ساعد سهیلی بازیگر سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد بازیگر شدنش می‌گوید: «پدرم به شدت در انتخاب بازیگرانش سخت گیر است و زمانی هم که من دوست داشتم بازی کنم به من می‌گفت باید اول خودت را در بازیگری ثابت کنی تا بعد من بتوانم از تو استفاده کنم».

سهیلی که هم اکنون فیلم سینمایی «چند مکعب عشق» را بر روی اکران دارد در مورد این فیلم ادامه می‌دهد: «این فیلم هم مثل دیگر فیلم‌های دیگر؛ فیلمنامه‌اش برای من فرستاده شد و بعد از مطالعه از آن خوشم آمد و با قراری که با برادران محمودی- کارگردان و تهیه کننده فیلم – گذاشتم متوجه شدم که آنان برای تولید این فیلم دغدغه و انگیزه دارند و قرار است فیلم خوب و آبرومندی تولید کنند. بنابراین اصلا معطل نکردم و بازی در این فیلم را پذیرفتم».

این بازیگر سینما می‌افزاید: «بازی در فیلم سینمایی «چند مترمکعب عشق» به شدت تجربه شیرینی بود به این دلیل که من با یکسری هنرمندان افغانی آشنا شدم که بسیار با احساس، با سواد و با فرهنگ بودند. خیلی مواقع، ما در مورد سکانس‌هایی که قرار بود در روزهای آینده فیلمبرداری کنیم با آنان مشورت می‌کردیم و من از نظرات خوب آنان استفاده می‌کردم».

بازیگر فیلم سینمایی «همه چیز برای فروش» با اشاره به اینکه اکثر هنرمندانی که در شهر تهران حضور دارند هنرمندان شهرستانی هستند که به دلیل کمبود امکانات و دیده نشدن هنرمندان در شهرستان‌ها مجبور به کوچ اجباری به پایتخت شدند می‌افزاید: «ورود هنرمندان شهرستانی به تهران موضوعی است که می‌بایست از سوی جامعه‌شناسان آسیب‌شناسی شود و روی آن تحقیق و پژوهش شود که چرا هنرمندان شهرستانی معمولا برای موفقیت به تهران کوچ می‌کنند. همین الان، هم نسل‌های من در مشهد با وجودی که بازیگران خوب تئا‌تر هستند و خیلی هم دوست دارند در شهر خودشان زندگی کنند اما به این نتیجه رسیدند که هر چقدر هم به شهر خودشان تعصب داشته باشند اما باز هم در حرفه خود دیده نمی‌شوند. اما بلاخره به این نتیجه می‌رسند که چون همه امکانات در پایتخت جمع شده است لاجرم باید کوچ کنند. چرا باید وضعیت به اینگونه باشد؟ اما اگر همین امکانات و توجه‌ها در شهرستان‌ها هم موجود باشد. بی‌شک، آنان در شهر خودشان می‌مانند و دیگر لازم نیست به شهری کوچ کنند که نه فرهنگ آن با فرهنگ آنان همخوانی دارد و نه آب و هوا و ترافیک آن را تحمل می‌کنند. اگر مسئولین فرهنگی لااقل امکانات برابری را در همه مراکز شهر‌ها تامین کند ما دیگر شاهد خالی شدن شهرستانان از هنرمندانشان نخواهیم بود.»

ساعد سهیلی، حضور در شهرهای دیگر را برای ایفای برخی از نقش‌ها به شهر تهران ترجیح می‌دهد و می‌افزاید: «من در فیلم سینمایی «او خوب سنگ می‌زند» سفری به لرستان داشتم چرا که لوکیشن‌های این فیلم در این استان بود. این فیلم به دلیل کمبود امکانات در این استان، فیلم سختی بود. بنابراین اگر همه پارامترهای یک فیلم که در شهرستان‌ها ساخته می‌شود رعایت شود من مشکلی برای بازی کردن فیلم‌هایی که در خارج از تهران ساخته می‌شوند ندارم و بازی در این فیلم‌ها را بیشتر دوست دارم. ضمن اینکه من الان جوان و با انرژی هستم و حالا حالا‌ها نیاز به تجربه دارم بنابراین بدم نمی‌آید که فیلم‌هایی خارج از تهران و در لوکیشن‌های مختلف در شهر‌ها و استانهای کشور را تجربه کنم. البته من بیشتر فیلم‌هایی که تا کنون بازی کردم لوکیشن‌های آن اگر در شهرستان‌ها نبوده لااقل در حاشیه شهر تهران بوده است و خیلی کم اتفاق افتاده که شهر تهران لوکیشن اصلی فیلم‌هایی باشد که من در آنان حضور داشتم. مثلا فیلم‌هایی مثل «چند متر مکعب عشق»، «کلاشینکف» و فیلم «همه چیز برای فروش» از فیلم‌هایی بودند که خارج از شهر تهران تولید شدند»
کد خبر: 79825
Share/Save/Bookmark