پنجمین مجمع عمومی انجمن علمی نقد ادبی ایران
۱۶ تیر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود
پنجمین مجمع عمومی انجمن علمی نقد ادبی ایران
در این نشست که به منظور ارائه گزارش سالانه برگزار خواهد شد، هیئت مدیره جدید انجمن نیز برای سه سال آینده انتخاب خواهند شد.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۳
به گزارش روابط عمومی انجمن، انجمن علمی نقد ادبی ایران در سال ۱۳۸۷ به ابتکار مرکز تحقیقات زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تربیت مدرس و با همکاری جمعی از استادان دانشگاه‌های سراسر ایران تأسیس شد. زنده‌یاد دکتر علیمحمد حق‌شناس ریاست نخستین هیئت مدیره این انجمن را به عهده داشت. دکتر محمود فتوحی، دکتر نصرالله امامی، دکتر مریم حسینی و دکتر ابراهیم خدایار رؤسای بعدی انجمن بودند.
این انجمن هم‌اکنون نزدیک به ۵۰۰ عضو پیوسته و وابسته دارد. فصلنامه نقد ادبی دانشگاه تربیت مدرس، ادبیات عرفانی دانشگاه الزهرا و میان‌رشته‌ای زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین (ره) با همکاری این انجمن چاپ می‌شود و دوفصلنامه روایت‌پژوهشی به سردبیری دکتر حمیدرضا شعیری و مدیرمسئولی دکتر ابراهیم خدایار نشریه اختصاصی انجمن به شمار می‌رود.
برگزاری همایش سالانه نقد ادبی در کشور، مشارکت در اهدای جوایز ادبی ازجمله دوسالانه‌ی نقد زرین و سالانه‌ی الوند، برگزاری نشست‌های نقد، برپایی دوره‌های تخصصی نقد ادبی و تشکیل شاخه‌های دانشجویی و شعبه‌های انجمن در دانشگاه‌های سراسر کشور از دیگر فعالیت های این انجمن است.
پنجمین مجمع عمومی انجمن علمی نقد ادبی ایران ۱۶ تیرماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۰ -۱۴ به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
کد خبر: 98635
Share/Save/Bookmark