تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
با افشا شدن برخی از فیش های حقوقی مدیران
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
حالا که فرصت دست داده تا مسئولین به فیش های حقوقی کلان رسیدگی کنند، بد نیست مسئولین قدری هم به فکر فیش های حقوقی کسانی باشند که سالها به آنان در پرداخت حقوق اجحاف شده است!
 
تاريخ : سه شنبه ۸ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۶
اين روزها انتشار فيش هاي حقوقي برخي مديران توجه همگان را به خود معطوف داشته است و پيرامون آن حرف هاي بسياري زده مي شود اما تاکنون نگاهی به فیش های حقوقی هنرمندان پیشکسوت داشته اید؟

تا کنون فيش حقوق عده اي از مديران افشا شده و برخي هم از اين افشاگري درامان مانده اند و البته بعضي ها هم فيش هاي خود را به نمايش گذاشته اند كه بينيد ما چقدر خوبيم! اما فيش هاي حقوقي تنها نوك يك كوه يخ بيرون زده از صفحات روزنامه ها و شبكه هاي اجتماعي است. بخش عظيم اين كوه امتيازات فراواني است كه در غالب وام و تخفيف مسكن و خريد كالا به مديران اعطا شده است وگرنه چگونه يك مدير با حقوق حتي ٢٠ ميليوني در ماه مي تواند خانه اي به ارزش ٣٠ ميليارد تومان داشته باشد؟

بد نيست سري به قسمت شمالي شهر تهران و حتي شهرهاي ديگر بزنيد و ببينيد برخي از مدعيان، در چه منازلي زندگي مي كنند آيا چندهزار متر منزل مسكوني در فلان نقطه گران قيمت پايتخت با حقوق كارمندي و حتي رياست فلان اداره و دستگاه خريداري شده است؟ آيا امتياز بودن در فلان هيات مديره و داشتن مشاورت فلان دستگاه يا رياست فلان شركت تجاري و نفتي و پالايشگاهي به دليل دانش بالا و قدرت مديريت به آن جناب اعطا شده يا به قول يكي از دوستان اگر فلان وابستگي و فلان رانت و وابستگي به فلان گروه نباشد اين آقايان از اداره يك نانوايي هم عاجز خواهند بود و نان شبشان را هم نمي توانند تهيه كنند؟

چه كسي قرار است به اين رانت ها رسيدگي كند؟ چه كساني زمين هاي چند هزار متري در شمال شهر را با تخفيف هاي عجيب در اختيار گرفته اند و كدام دستگاه براي كارمندانش امتيازات خارج از عرف و قانون گرفته است؟ چرا كارمندان يك اداره مسكن مهر نصيیب شان مي شود ولي كارمندان فلان اداره بايد بدون مجوز در زمين هاي شمال تهران ساخت و ساز كنند؟

حالا که فرصت دست داده تا مسئولین به فیش های حقوقی کلان رسیدگی کنند، بد نیست مسئولین قدری هم به فکر فیش های حقوقی کسانی باشند که سالها به آنان در پرداخت حقوق اجحاف شده است!

هنرمندان از جمله کسانی هستند که با وجود اینکه سالها در جامعه هنری تاثیرگذار بودند اما هیچگاه حقوقی متناسب با شان و توانمندی خودشان دریافت نکردند و چون همیشه از غوغاسالاری بدور بودند و تلاش داشتند وارد حاشیه ها نشوند هیچ وقت هم دم نزدند. به عنوان مثال فیش حقوقی علی نصیریان با 66 سال بازیگری تئاتر، تلویزیون و سینما فقط ۰۰۰، ۰۰۰، ۲ تومان است. یا جمشید مشایخی با 60 سال سابقه بازی در تئاتر، سینما و تلویزیون فقط ۰۰۰، ۰۰۰، ۲ تومان حقوق می گیرد و یا داریوش اسدزاده با 73 سال بازی در تئاتر، سینما و تلویزیون، دریافتی او تنها ۰۰۰، ۰۰۰، ۱ تومان می باشد!

حال تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
کد خبر: 91975
Share/Save/Bookmark