«رهایم نکن» کشدار و ناموفق در پرداخت مضمون!/ سریالی با فیلمنامه‌ای دم‌دستی
«رهایم نکن» کشدار و ناموفق در پرداخت مضمون!/ سریالی با فیلمنامه‌ای دم‌دستی
جبار آذین معتقد است نداشتن فیلمنامه محکم و قوی و بازی‌های زیر متوسط و متوسط و کارگردانی دم دستی و نگاه گذرابه سوژه ها و بویژه زندگی گذشته حاج رسول از «رهایم نکن»، یک سریال متوسط و معمولی ساخته است.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۴
به گزارش هنرنیوز ؛ «جبار آذین» در نقدی راحع به سریال «رهایم نکن» آورده است:

سریال متوسط و غم انگیز «رهایم نکن» را محمد مهدی عسگرپور کارگردان سینما و تلویزیون ساخته است. سریالی که تا بیش از پانزده قسمت با مسائل و رویدادهای پیش پاافتاده و حاشیه‌ای، کند و کشدار خود را به جلو کشاند تا موضوع مهم و محوری سریال درباره گذشته و عملکردهای غلط و نادرست رسول شخصیت اصلی سریال را مطرح کند.

گزینش موضوعات کم مایه و کم اهمیت فرعی و ساختمان نازیبا و نادلچسب قصه اصلی سریال و پرداخت سطحی هنری و تصویری و بازی با حوادث حاشیه‌ای که کمکی به روند و پیشبرد خط محوری داستان رسول نمی کنند، باعث بی انگیزگی مخاطب در تماشای رهایم نکن شد.

عسگرپور می‌توانست با ساختن درامی قوی، موضوع خیانت و حرام و حلال کردن اموال خانواده پدری توسط رسول را بسیار گیرا و جذاب، در همان قسمت‌های آغازین سریال خود روایت کند و در ادامه به عوارض و مشکلات این کار رسول و برخورد دیگران با او بپردازد که این اتفاق در این سریال نیفتاده است و اکنون با طرح چند موضوع فرعی دیگر مانند تعرض و تجاوز به فرناز خواهرزاده رسول، سعی در نگهداشتن مخاطب اندک خود دارد.

فروپاشی یک خانواده از دیدگاه مذهبی، به علت ورود لقمه حرام به میان سفره آن ها، مضمون خوب و مهمی است که در رهایم نکن قربانی پرداخت بد و ضعیف و بدون موقع آن، در این سریال شده است. نداشتن فیلمنامه محکم و قوی و بازی‌های زیر متوسط و متوسط و کارگردانی دم دستی و نگاه گذرابه سوژه ها و بویژه زندگی گذشته حاج رسول از رهایم نکن، یک سریال متوسط و معمولی ساخته است.

«رهایم نکن» درفرم و پرداخت محتوا و ساختار هنری و تلویزیونی، حرفی برای گفتن ندارد و نمره و امتیازی بالاتر از سریال‌های متوسط تلویزیون کسب نمی‌کند. رهایم نکن می‌توانست تبدیل به یک ملودرام خوب و بامحتوای خانوادگی و رمضانی شود، چنانچه سهل انگاری و سطحی نگری کارگردان آن، اجازه می‌داد!

فارس
کد خبر: 96475
Share/Save/Bookmark