جشنواره «مقاومت» می‌تواند مانع از تحریف اهداف انقلاب اسلامی شود
انتقاد برزیده از کوتاهی در تبیین اندیشه‌های امام
جشنواره «مقاومت» می‌تواند مانع از تحریف اهداف انقلاب اسلامی شود
 
تاريخ : شنبه ۵ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۸

کارگردان فیلم سینمایی مزار شریف معتقد است یکی از دلایل تحریف احتمالی در اندیشه‌های انقلاب اسلامی، کوتاهی در تبیین اندیشه‌های امام راحل است.

به گزارش هنرنیوز، عبدالحسن برزیده فیلمساز کشورمان در گفتگو با روابط عمومی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی مقاومت، با طرح این پرسش که عملکرد مجریان فرهنگی تا چه حد با ارزش‌های انقلاب و راه و روش مورد تایید امام راحل همسو بوده است؛ عنوان کرد: متاسفانه همچنان با رهنمودهای امام(ره) در باب تحقق اهداف انقلاب اسلامی فاصله بسیاری داریم.

کارگردان فیلم‌سینمایی «پرواز خاموش»؛ با اشاره به تاثیرگذاری کلام حضرت امام(ره) بر تمامی نسل‌ها افزود: من معتقدم فرمایشات ایشان برای نسل جوان امروزی بسیار جذاب است و این روند برای نسل‌های بعدی نیز ادامه خواهد داشت؛ به طوری که اگر امروز این بیانات در مرحله عمل قرار گرفته بود، امروز شاهد جمعیت گسترده‌تری از شیفتگان واقعی انقلاب اسلامی بودیم.

برزیده ضمن اشاره به سهل‌انگاری‌های موجود نسبت به پیاده‌سازی اندیشه‌های امام و سیاست‌های روشن انقلاب اسلامی در طول مدت گذشته تاکنون خاطر نشان کرد: هدف از خیزش عمومی مردم در انقلاب اسلامی تنها برکناری رژیم طاغوت نبود و مولفه‌های دیگری از جمله دوری از اختلافات سیاسی و جبهه گیری‌های جناحی و تاکید بر وحدت کلمه همواره جزو اهداف اولیه این تحول بزرگ بوده‌ است.

وی ادامه داد: نگاه جامع امام راحل به موضوعات، حتی سینما نشان‌دهنده چشم‌انداز عمیق ایشان نسبت به بسیاری از مسائل در جامعه اسلامی بود.

کارگردان فیلم‌سینمایی «دکل»؛ با اشاره به یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که سینما کلید حل مشکلات و توسعه کشور است؛ تاکید کرد: بیان این سخن توسط رهبر انقلاب به عنوان سکان‌دار و هدایت‌کننده کشور، بسیار حائز اهمیت است و آگاهی و حساسیت ایشان را نسبت به موضوع سینما خاطر نشان می‌کند؛ سخنی که باید بیشتر از همه، مورد توجه سینماگران و دست‌اندرکاران سینمایی قرار گیرد تا با ارائه راهکارهایی عملی، به تحقق گشایش مشکلات توسط این پدیده کمک کنند.

این فیلمساز، تعامل و همکاری بیشتر بانیان و حامیان سینمای دفاع مقدس با فیلمسازان انقلابی را خواستار شد و اضافه کرد: ساخت فیلم برای مخاطب جوان امروز به امری دشوار تبدیل شده است، اما با کمک و تعامل هر چه بیشتر متولیان سینمای دفاع مقدس می‌توان به پرورش ایده‌هایی جذاب و نو در این زمینه پرداخت و این مسیر را به استقبال هر چه بیشتر نسل جوان کشور از تولیدات سینمایی دفاع مقدس و مقاومت سوق داد.

برزیده گفت: قطعا با این اقدامات حمایتی و ایجابی می‌توان مانع از تحریف برخی آرمان‌ها و اندیشه‌های انقلابی شد.

وی افزود: برای رساندن موقعیت سینمای دفاع مقدس و مقاومت به جایگاه والا و شایسته خود باید به دور از هر سوءتفاهمی و با یاری گرفتن از تجربه فیلمسارانی که فضای انقلاب را به خوبی در ک کرده‌اند، طرحی نو در اندازیم و شروع به ساخت آثاری با ایده‌هایی نو و درخور توجه کنیم؛ بی‌شک این امر زمانی واقعی می‌شود که با اعتماد مسئولین این حوزه به فیلمسازان همراه باشد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌ها؛ آن را موقعیتی ویژه برای ارزیابی کارشناسانه کمی و کیفی تولیدات سینمایی خواند و بیان کرد: جشنواره، محلی است برای تعامل همگانی سینماگران کشور که با حضور خود و نقد و بررسی تازه ترین تولیدات فیلمسازان، به بهبود هر چه بیشتر وضعیت سینمای کشور کمک کنند.

کارگردان فیلم «دولت مخفی» در ادامه گفت :جشنواره دفاع مقدس و مقاومت می‌تواند از ویژگی موضوعی بودن خود استفاده کرده و قضاوت دقیقی نسبت به جایگاه فعلی سینمای دفاع مقدس نسبت به ژانرهای دیگر سینمای کشور داشته باشد.

وی با تاکید بر این نکته که سینمای دفاع مقدس، سینمای ملی کشور محسوب می‌شود؛ عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع سینمای دفاع مقدس، برگزارکنندگان جشنواره تا آنجا که می‌توانند باید از افتادن در دام جریان‌های جناحی و جهت‌دهی‌های سلیقه ای برحذر باشند.

برزیده در خاتمه با ارائه راهکار های متفاوتی در ارتباط با برگزاری موفق تر جشنواره ها، افزود: برگزاری نشست ها و جلسات نقد و کارشناسی فیلم و همچنین برگزاری کارگاه های تخصصی برای فیلمسازان جوان، یکی از نتیجه بخش ترین قسمت های اجرایی جشنواره ها است
کد خبر: 91939
Share/Save/Bookmark