مجموعه داستانک‌های «حسن احمدی» به ناشر سپرده می‌شود
تا پایان سال
مجموعه داستانک‌های «حسن احمدی» به ناشر سپرده می‌شود
حسن احمدی از انتشار رمان «پس از پاییز» با تم دفاع مقدسی خبر داد و گفت: حدود ۳۳ داستانک‌ اجتماعی ـ فرهنگی را تا پایان سال جاری برای چاپ و انتشار به ناشر خواهم سپرد.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۲
حسن احمدی، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، بیان داشت: از دو سال گذشته نگارش یک مجموعه داستانک را آغاز کرده بودم که اکنون 32 داستان آن نوشته و در آینده نزدیک در قالب کتابی به چاپ خواهد رسید.

وی اضافه کرد: کتاب اول این مجموعه سال های گذشته با نام «کودک عجیب» از سوی نشر «حوا» به چاپ رسیده بود که آن هم دارای 33 داستان کوتاه برای مخاطبان نوجوان بوده و چندین دفعه هم تجدید چاپ شده است. البته در «کودک عجیب» نگاهم به برخی از کارها تلخ بود اما در مجموعه جدید سعی کردم متفاوت باشد و به جنبه‌های تلخی کار، توجه بیشتری کرده‌ام تا خواننده اذیت نشود.

* مضمون داستانک‌هایم برای مخاطبان نوجوان، اجتماعی _ فرهنگی است

احمدی با اشاره به این مطلب که مضمون این داستانک‌ها، اجتماعی _ فرهنگی است، ادامه داد: به احتمال زیاد مجموعه داستانک‌هایم را به نشر «روزگار» خواهم سپرد چراکه این ناشر در گذشته کتاب «دانی و مانی» را به چاپ رسانده بود به همین منظور این مجموعه را هم تا پایان سال جاری به این ناشر خواهم سپرد.

وی درباره رمان «پس از پاییز»، گفت: این رمان دفاع مقدسی اما داستان آن تخیلی است که برای گروه سنی نوجوان به نگارش درآمده است.

به گفته احمدی، این رمان داستان نویسنده‌ای است که مدتی شخصیت رمانش ناپدید شده و نمی‌داند کجا است و دربه‌در به دنبال دوستش می‌گردد، همچنین خود نویسنده هم به نوعی گرفتار بیماری خود که شیمیایی شدن در جنگ تحمیلی بوده، است.

* انتشار رمان «پس از پاییز» با تم دفاع مقدسی اما تخیلی در آینده نزدیک

وی با اشاره به این مطلب که رمان «پس از پاییز» دربردارنده حدود 300 صفحه است، افزود: نگارش این رمان 3 سال به طول انجامید که به زودی از سوی انتشارات «امیرکبیر» منتشر و روانه بازار نشر می‌شود.

گفتنی است، به زودی از این نویسنده دو کتاب دیگر نظیر مجموعه داستان «کاغذهای خط خطی» و مجموعه‌ای با 13 داستان «آدم برفی» با مضامین اجتماعی برای گروه سنی نوجوان به چاپ خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، حسن احمدی متولد 1338 در میانه است که تاکنون بیش از 30 مجموعه داستان و رمان منتشر را برای گروه سنی کودک و نوجوان منتشر کرده است. از دیگر کارهای این نویسنده، گردآوری مجموعه‌ داستان‌هایی از نویسندگان ایرانی و خارجی در انتشارات «سروش» و «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان»، است.

وی همچنین کار تهیه‌کنندگی چند سریال و مجموعه تلویزیونی را در شناسنامه کاری خود دارد که از جمله آن می‌توان به مجموعه «حکایت نی»، سریال «سیام و تیام (بچه‌های بوستان)» و سریال «لحظه قاصدک»، اشاره کرد.

کد خبر: 78259
Share/Save/Bookmark