واکنش تند و یکپارچه روحانیون چهره به تجاوزهای اسرائیل
واکنش تند و یکپارچه روحانیون چهره به تجاوزهای اسرائیل
پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» و حمله‌های هوایی پرتعداد اسرائیل به غزه و کشتار غیرنظامیان، مراجع عظام تقلید و روحانیون چهره در سخنرانی‌ها و پیام‌های خود، جوامع اسلامی را به حمایت و حفظ وحدت در جهت پیروزی فلسطین دعوت کردند.
 
تاريخ : شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۹
به گزارش هنرنيوز ، صبح روز شنبه (۱۵ مهرماه) جنبش حماس حملات کوبنده خود را به مناطق اشغالی و پایگاه‌های اسرائیلی آغاز کرد. ارتش رژیم صهیونیستی هم تأیید کرد که نیروهای مقاومت حماس وارد سدروت شده و با اعضای گروه مقاومت حماس، درگیر شده‌اند.

پس از انتشار اخبار حملات موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی، «محمد الضیف» فرمانده کل «کتائب عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تصمیم گرفتیم به تجاوزات اسرائیل پایان دهیم و عملیات طوفان الاقصی را آغاز کنیم».

رژیم صهیونیستی به دنبال شکست سنگین از عملیات طوفان الاقصی فلسطین، بمباران مناطق فلسطین‌نشین را در دستور کار قرار داد و همزمان آب و برق غزه را به صورت کامل قطع و ضمن محاصره کامل، حملات هوایی را آغاز کرد.


گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در خصوص عملیات طوفان الاقصی

پس از این عملیات غرورآفرین، رهبر معظم انقلاب روز (۱۸مهرماه) در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح، به ایراد سخن پرداخته و فرمودند «صهیونیست‌ها بدانند با قتل عام مردم غزه سیلی سنگین‌تری خواهند خورد».

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به شکست «غیرقابل ترمیم» رژیم صهیونیستی در حماسه اخیر جوانان فلسطینی، تأکید کردند: عامل ایجاد این طوفان ویرانگر، ظلم و جنایت و درنده‌خویی مداوم رژیم غاصب جعلی در حق ملت فلسطین بوده است و این رژیم نمی‌تواند با دروغگویی و مظلوم‌نمایی، چهره هیولایی و دیوسیرت خود را در حمله به غزه و قتل عام مردم آن پنهان کند و با یاوه‌گویی، شجاعت جوانان فلسطینی و طراحی هوشمندانه آنان را برعهده غیرفلسطینی‌ها بگذارد.

آیت‌الله سیستانی: تنها راه پیروزی علیه اسرائیل، وحدت است

دفتر آیت‌الله سیدعلی سیستانی مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق، نیز درباره بمباران ادامه‌دار نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «ارتش اشغالگر اخیرا محاصره‌ای خفه کننده علیه نوار غزه اعمال کرده که شامل منع آب، غذا، دارو و سایر ضروریات زندگی است که بیشترین آسیب را به مردم عادی وارد می‌کند.

ارتش اشغالگر می‌خواهد از مردم غزه انتقام بگیرد و شکست بزرگ خود در درگیری اخیر را جبران کند و این رویدادها در برابر دیدگان تمام دنیا روی می‌دهد و هیچ مانع و بازدارنده‌ای نیز در برابر آن وجود ندارد بلکه کسانی هستند که از این اقدامات جنایتکارانه حمایت کرده و به بهانه دفاع از خود، آن را توجیه می‌کنند».

این مرجع تقلید، سخنان امام راحل (ره) در محو رژیم صهیونیستی و پیش‌بینی رهبری درباره محقق شدن آن را مهم دانست و اشاره داشت راهی جز وحدت همه در برابر این رژیم فاسد وجود ندارد.


آیت‌الله مکارم شیرازی: طوفان الاقصی ضربۀ سخت و جبران ناپذیری بر اسرائیل وارد کرد

همچنین آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعیان نیز با صدور بیانیه‌ای نسبت به حوادث فلسطین واکنش نشان داد.

در بخشی از این بیانیه آمده است:
«عملیات خیره‌کننده و بی‌سابقۀ رزمندگان و جوانان فلسطینی، ضربۀ سخت و جبران ناپذیری بر رژیم صهیونیستی وارد کرد و در بُعد نظامی و امنیتی و اطلاعاتی، آبروی این رژیم پوشالی را چنان از بین برد که هرگز اعاده نخواهد شد».

نابودی اسرائیل به 25 سال آینده هم نمی‌رسد

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار اعضای اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و عراق اظهار کرد: حماسه‌ عظیم جوانان فلسطینی نشان داد که آنچه امام راحل(ره) پیش‌بینی می‌کردند و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.» قطعا محقق خواهد شد و ان‌شاءالله نابودی این رژیم حتی به ۲۵ سال هم نرسد.

درخواست آیت‌الله سبحانی از جوامع اسلامی برای کمک به فلسطین

آیت‌الله جعفر سبحانی نیز درباره حملات مداوم نیروهای اشغالگر اسرائیل علیه مناطق مختلف نوار غزه بیانیه‌ای صادر کرده که در بخشی از متن این بیانیه آمده است:

«مدتی است که اخبار متأثر کننده از سرزمین‌های فلسطین اشغالی به گوش می‌رسد و تصاویر دلخراش از رسانه‌های جهان مخابره می‌شود.

زنان و کودکان و مردم مظلوم فلسطین که قریب ۷۰ سال است از خانه و کاشانه خود بیرون رانده و سرگردان شده‌اند در شدیدترین حملات بی‌سابقه به خاک و خون کشیده و حتی آب و غذا و دارو را بر روی آنان بسته‌اند.

لازم است جامعه جهانی و کشورهای بیدار اسلامی، درباره این حملات وحشیانه صهیونیست‌ها، به پا خیزند و انتظار می‌رود سازمان ملل و سران کشورهای اسلامی ضمن محکومیت جنایات این رژیم غاصب، اقدامات مؤثری در جهت پایان دادن به این حملات غیر انسانی انجام دهند.

دعوت آیت الله جوادی به شرکت در اجتماعات حمایت از مردم فلسطین

آیت الله عبدالله جوادی آملی هم در درس خارج خود به حمایت از عملیات غرورآفرین، تاریخی و بی نظیر گروه‌های مقاومت فلسطین علیه صهیونیست‌های غاصب با عنوان «طوفان الاقصی» پرداخت و گفت: اگر عزیزان ما امروز در مدرسه فیضیه یا جای دیگر جمع می شوند برای حمایت از «طوفان الاقصی» فلسطین، این یک کار رسمی است. حالا ما در سحرها دعا کردیم یا در نماز دعا کردیم، آنها سر جای خود محفوظ است، آنها بیننا و بین الله است اما وقتی فرمود: « وَلْیُرَ عَلَیْکَ اَثَرُ النعمة»، در اجتماعات شرکت کنید، حضور جمعی داشته باشید، سعی کنید عظمت خود را نشان دهید، از مظلومین دفاع کنید، از مظلومین حمایت کنید، اینها هم باید سر جای خود محفوظ باشد.

پیروزی فلسطین وعده الهی است

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان نیز در سخنانی پیروزی مجاهدان فلسطینی را وعده الهی دانست و تاکید کرد که اشغالگران صهیونیست تاوان رفتارهای ظالمانه خود را پس می‌دهند.

وی گفت: کسانی که سعی دارند این حرکت مجاهدانه مردم فلسطین را به دیگران مرتبط کنند، نمی‌دانند که اگر ملتی به قدرت ایمان متکی باشد توانایی چیره شدن بر قدرت‌های مادی را خواهد یافت و حتماً لذت پیروزی را خواهد چشید؛ این وعده الهی است و سنت‌های الهی تخلف ناپذیرند.

درخواست آیت‌الله نوری همدانی از کشورهای اسلامی

همچنین آیت‌الله نوری همدانی از کشورهای اسلامی درخواست کرد تا محور مقاومت را تقویت کرده و از بی‌تفاوتی نسبت به موضوع فلسطین دست بردارند و به فکر عادی‌سازی روابط با کشوری که قادر به حفظ خود نیست و یک حکومت جعلی و رو به زوال است نباشند.

این مرجع تقلید اظهار کرد: حملات اخیر مقاومت به رژیم صهیونیستی در واقع پاسخ به جنایات این رژیم کودک‌کش بوده است که سالهاست با غصب سرزمین فلسطین مشغول تخریب و ظلم به یک ملت است.

با اهالی غزه هم‌دردیم حتی اگر مسلمان نبودند

آیت‌الله علوی بروجردی در ابتدای جلسه درس خارج فقه خود، ضمن محکوم کردن حملات علیه ملت فلسطین، بیان کرد: ما در فلسطین شاهد یک حالت قتل عام هستیم!

وی تصریح کرد: این حجم از بمباران‌های هوایی در یک منطقه بسیار محدود و پر جمعیت به نام غزه، بی‌سابقه است و ما با این مسلمانان مظلومی که در معرض تهاجم قرار گرفته‌اند، همنوائی و هم‌دردی داریم، نه تنها به خاطر اینکه مسلمان هستند که اگر به جماعت مسیحی در یک کشوری حمله ناجوانمردانه کنند ما آن را هم محکوم می‌کنیم، چرا که اینها انسان هستند و انسان دارای حقوق است و ما به کرامت انسانی قائل هستیم.

علوی بروجردی تاکید کرد که «یک ظالم، سرزمینی را به زور غصب کند و هفتاد و پنج سال هر روز بلا بر سر مردم آنجا بیاورد، جمعیت دو میلیون و پانصد هزار نفری غزه را در محاصره قرار دهد و جلوی ارسال هر گونه مواد غذایی و دارو را بگیرد و توقع داشته باشد که این مردم مظلوم تماشا کنند و بنشینند و دست به هیچ اقدامی نزنند، فقط اطاعت کنند، این شدنی نیست! قطعا روزی طغیان می کنند!»

در ۹۶ ساعت ۴۰۰ کودک کشته‌اند و قیافه مظلومیت می‌گیرند؟

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی نیز به دیدار سفیر فلسطین در تهران رفت و تاکید کرد که همه باید فلسطین را مسأله خود بدانند و نباید اجازه داد صهیونیست‌ها قیافه مظلومیت به خود بگیرند. اصل وجود اسراییل دروغ است و مظلومیت آنها دروغ‌تر.

وی گفت: در ۹۶ ساعت ۴۰۰ کودک فلسطینی شهید شده و دیپلماسی دولت مستقر فلسطینی باید فشار خود بر روی کشورهای عربی را برای دفاع از فلسطینیان تقویت کند.

سر مار؟ این عصای موسی است!

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری هم به لفاظی‌های رژیم صهیونیستی درباره نقش ایران در «طوفان الاقصی» واکنش نشان داد و گفت: در کمتر از ۲۴ ساعت بیش از هزار موشک به شهرک‌های صهیونیست‌نشین اصابت کرد، نخست وزیر منحوس رژیم صهیونیستی گفته سر مار در ایران است درحالی که این عصای موسی است که همه مارها را می‌بلعد و نابود می‌کند.

فلسطین نقطه حساس جابجایی دو تمدن است

حجت الاسلام پناهیان نیز در شبکه اجتماعی خود نوشت: فلسطین، نقطه حساس جابجایی دو تمدن است و این تنها بخشی از سر و صدای شکستن هیمنه استکبار جهانی است.

وی تاکید کرد: معلوم شد تفکر مقاومت، تازه در آغاز ماجراست و پایان پذیر نیست و تحقق تمام وعده‌های امام و رهبری هنوز در راه است. آیا برای غربگرایان هنوز زمان یکفر بالطاغوت فرا نرسیده است.

هم تجاوز می‌کنند؛ هم مظلوم‌نمایی

حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات ایران نیز در بیانیه‌ای با اشاره به مظلوم‌نمایی صهیونیست‌ها پس از 75 سال تجاوز گسترده به فلسطین و کشتار آن‌ها،‌ نوشت: دشمن زبون صهیونیستی به خاطر جبران این شکست، سیاست مظلوم‌نمایی را پیش گرفته و رسانه‌های اسکتباری نیز به کمک او شتافته‌اند. اما ملت‌های کشورهای اسلامی و ملت‌های آزاده دنیا فریب دروغ پراکنی‌ها و ادراک‌سازی‌های باطل و غیر واقعی را نمی‌خورند و ان‌شاءالله رزمندگان فلسطین تا پیروزی نهایی، راه سرخ شهدای مقاومت را ادامه خواهند داد.

فلسطین؛ مرکز استراتژیک درگیری اسلام و کفر

آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری، از سخنرانان مذهبی هم در مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: همیشه یک مرکزیتِ استراتژیک در درگیری اسلام و کفر وجود دارد که باید پای آن ایستاد تا نتیجه گرفت.

وی تاکید کرد که مبارزه با آمریکا و اسرائیل در حال حاضر، نقطه استراتژیک مبارزه انقلاب اسلامی با نظام کفر است. نباید همه چیز را همسنگ کرد و به یک اندازه سرمایه‌گذاری کرد.
کد خبر: 99229
Share/Save/Bookmark