ژاپن بی‌اعتنا به تحریم‌ها
ژاپن بی‌اعتنا به تحریم‌ها
نماینده اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در ژاپن، از حمایت برخی مسؤولان گردشگری این کشور برای تداوم فعالیت‌های دوجانبه گردشگری ایران و ژاپن بدون در نظر گرفتن تحریم‌های آمریکا اطلاع داد.
 
تاريخ : دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۵
به گزارش هنرنیوز، سید عباسعلی امامیه - نماینده اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در ژاپن- درباره دورنمای سفر گردشگران ژاپنی و دیگر کشورها به ایران، گفت: به این جریان خوشبینانه نگاه می‌کنم. اگرچه کاهش ارزش پول ملی در قبال ارزهای خارجی، تهدید و عاملی باز دارنده برای سفرهای خارجی است، اما این موضوع برای گردشگران خارجی برعکس است، چون شرایط حال حاضر کمک می‌کند پکیج تور ایران ارزان‌تر شود.

وی هزینه بالای تورهای ایران را عاملی نگران‌کننده در جریان گردشگری دانست، افزود: اکنون با کاهش ارزش پول ملی فرصت برای فعالان گردشگری در حوزه تورهای ورودی ایجاد شده و آن‌ها می‌توانند پکیج‌هایی با قیمت مناسب را طراحی کرده تا شاهد افزایش روز افزون ورود گردشگر خارجی به ایران باشیم.

این فعال گردشگری در ژاپن با اشاره به صدور ویزای ایران خارج از پاسپورت و ثبت نشدن مُهر ورود و خروج در گذرنامه، اظهار کرد: این مصوبه جدید که به همت رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با همراهی وزارت خارجه ایران به نتیجه رسید، خواسته‌ی ما بود که از سال ۲۰۱۶ مطرح شده بود. سرانجام این مانع از سر راه گردشگران خارجی که می‌خواستند علاوه بر ایران به آمریکا هم سفری داشته باشند، برداشته شد. ما امیدواریم شاهد استقبال بسیار خوب گردشگران خارجی از ایران باشیم.

او که همزمان با آخرین روز برگزاری نمایشگاه گردشگری ژاپن «جاتا» این گفت‌وگو را انجام داد، اظهار کرد: دو تن از مسؤولان عالی‌رتبه نمایشگاه گردشگری «جاتا» در بازدید از غرفه ایران، از حضور پربار کشورمان در این نمایشگاه با وجود تمام سختی‌ها و موانع پیش آمده تحت تاثیر تحریم‌ها، ابراز خوشحالی کردند و گفتند که جاتا تمام تلاش و پشتیبانی خود را برای حضور ایران در اکسپو ۲۰۱۹ به کار می‌گیرد و مسرانه برای حضور ایران قدم بر می‌دارد.

نماینده گردشگری ایران در ژاپن افزود: به دلیل برگزاری المپیک ۲۰۲۰ در توکیو، سال آینده نمایشگاه گردشگری توریسم اکسپو در شهر اوزاکا و در سال۲۰۲۰ در جزیره اوکیناوا برگزار خواهد شد. مطمئنم با تلاش‌های پیگیرانه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به عنوان یکی از مجریان اصلی غرفه‌های ایران در نمایشگاه‌های گردشگری بین‌المللی، وزارت خارجه و سفارت ایران در ژاپن حضور مثمر ثمری در این دو نمایشگاه خواهیم داشت و از حالا به دنبال مقدمات حضور هر چه پر بارتر در این نمایشگاه‌ها خواهیم بود.

وی همچنین درباره حضور ایران در نمایشگاه گردشگری ژاپن (جاتا) به محدودیت‌های ارزی که پیشتر حذف ایران از این نمایشگاه را در آینده‌ی پیش رو، به دلیل تحریم ها و نوسانات ارزی احتمال داده بود، گفت: با توجه به این‌که دولت ارزی را برای حضور در نمایشگاه‌ها تخصیص نداد، اما کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران ـ مجری برخی از غرفه‌های ایران در نمایشگاه‌های گردشگری خارجی ـ با سخاوتمندی، بخش عمده‌ای از هزینه‌های غرفه‌ها را برعهده گرفت و به مشارکت شرکت‌کنندگان ایرانی در این نمایشگاه کمک زیادی کرد.

امامیه همچنین حضور معاون اسبق گردشگری در کسوت سفیر ایران در ژاپن را مایه امیدواری فعالان گردشگری دانست و افزود: امیدواریم تمرکز روی فعالیت‌های گردشگری در حوزه ژاپن بیشتر شود و مطمئنیم آقای رحمانی‌موحد تمام تلاش و تجارب خود را به کار خواهد بست تا تورهای ورودی از ژاپن به ایران رشد قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

او ادامه داد: ایران در غرفه‌ای به مساحت ۵۴ متر مربع با طراحی نمادهای ایرانی در نمایشگاه گردشگری امسال ژاپن (جاتا) حاضر شد. تنوع شرکت‌کنندگان در این غرفه بسیار خوب بود و هنرمندان صنایع دستی نیز حضور چشمگیری داشتند.

نماینده اطلاع‌رسانی گردشگری ایران، افزایش شرکت‌های واردکننده تور به ژاپن را از جمله تفاوت‌های نمایشگاه‌های امسال دانست و اظهار کرد: در بخش تورهای ورودی به ژاپن، ٥٢٧ شرکت‌کننده و در بخش تورهای خروجی ٧٦٨ شرکت خارجی حضور داشتند. کل شرکت‌کنندگان نیز نسبت به سال گذشته افزایش داشت. آمار سال گذشته‌ی فعالان تورهای ورودی و شرکت‌های خارجی به ترتیب ٣٩٧ و ٧٣٦ بود که امسال با رشد ۳۳ درصد در شرکت‌کنندگان تورهای ورودی و ۴ درصد رشد در مجریان تورهای خروجی همراه بود.

وی اضافه کرد: جاتا پیش‌بینی کرده است تعداد بازدیدکنندگان در روز چهارم که برای عموم است و امسال به نمایشگاه اضافه شده، به ۱۹۵ هزار تن برسد.

به گزارش ایسنا، کشتی‌های تفریحی، میعادگاه‌های ازدواج، گردشگری ماجراجویی، گردشگری ورزشی و تحصیل در خارج، سرفصل‌های جدید جاتا ۲۰۱۸ است.

امامیه سپس به هدف جاتا برای بازسازی مناطق زلزله زده ژاپن به وسیله گردشگری اشاره کرد و افزود: آقای تاگاوا ـ رییس نمایشگاه جاتا ـ اعلام کرده چون امسال در ژاپن زلزله بزرگی در شهرهای اوساکا و هوکایدو و طوفان و باران شدیدی در دو منطقه غرب ژاپن و اوساکا اتفاق افتاد، برای بازسازی این مناطق آسیب‌دیده باید تعداد تورهای ورود و خروجی توسعه چشمگیری پیدا کند و جاتا در این زمینه نقش کارآفرینی و اقتصادی عمده دارد.

به گفته او، طبق آخرین آمارها، ژاپنی‌ها در بخش تورهای ورودی از برنامه پیش‌بینی شدشان بسیار جلو هستند. قرار بود تا سال٢٠٢٠ میلادی آمار گردشگران ورودی این کشور به ۲۰ میلیون نفر برسد که امسال این آمار به ٢٨ میلیون رسیده است. آن‌ها برای این‌که از اثرات مخرب افزایش گرشگر در امان بمانند، می‌خواهند تعداد گردشگر ورودی را تا سقف ٤٠ میلیون افزایش دهند و سپس حدود آن را ثابت نگه دارند.

اکسپو یا نمایشگاه گردشگری ژاپن که به صورت مخفف جاتا گفته می‌شود هر سال از روز ۲۰ تا ۲۳ سپتامبر (۲۹ شهریور تا اول مهرماه) همزمان با پایان تابستان در شهر توکیو برگزار می‌شود و یکی از مهم‌ترین رویدادهای گردشگری این کشور است که امسال نیز همانند دوره‌های پیشین نمایندگانی از ایران با هدف معرفی جذابیت‌های تاریخی و فرهنگی کشورمان در آن حضور داشتند.
کد خبر: 97069
Share/Save/Bookmark