عناوین پروژه‌ها طی هفت دوره ده برابر شده‌است
خسرو داوودی در نشست رسانه‌ای هفتمین جشنواره پژوهش‌های دانش‌آموزی:
عناوین پروژه‌ها طی هفت دوره ده برابر شده‌است
خسرو داوودی، مدیر مرکز یادگیری موسسه تبیان در رابطه با عملکرد این جشنواره تا کنون ابراز داشت: عناوین پروژه‌های دانش‌آموزی در اولین دوره ۲۰ پروژه بوده که در این دوره به ۲۰۰ عنوان رسیده‌است.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۰
 
به گزارش خبرنگار هنرنیوز، نشست خبری هفتمین جشنواره طرح های دانش آموزی تبیان، صبح امروز با حضور خسرو داوودی؛ مدیر مرکز یادگیری، پیام حسن زاده؛ مدیر روابط عمومی، الناز فطیر خورانی؛ دبیر جشنواره و حسین عالم بخش؛ مدیر روابط عمومی موسسه تسنیم نور و به منظور تشریح اهداف و طرح ها و برنامه های اجرایی، در محل سالن کنفرانس موسسه تبیان برگزار شد.

دکتر داوودی در رابطه با اهداف این حرکت فرهنگی توضیح داد: برای ما آنچه که اهمیت دارد فعالیت‌هایی است که در پشت صحنه این جشنواره صورت می‌گیرد نه جوایز و افراد برتر. این تلاش دانش‌آموزان ملاک رسیدن به اهداف است. که امیدواریم حاصل کارهای صورت گرفته در جشنواره به صورت یک cd در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان قرار گیرد.

در ادامه نشست الناز فطیر خورانی، دبیر جشنواره توضیح داد: از اهداف این جشنواره ارایه امکانات خاص برای کارهای پژوهشی است و ما کار پژوهش در بستر وب آوردیم و مشاوره های علمی و درسی نیز در سایت قرار دارد.

خطیر خورانی خاطر نشان کرد: گروه های دانش آموزی، مراکز آموزشی و خانواده های علاقه مند در ثبت نام اینترنتی شرکت ومحتوای موضوعات را انتخاب کرده اند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ موضوع برای شرکت در این جشنواره وجود داشته تصریح کرد: موضوعات این جشنواره در بخش فیزیک، شیمی، معماری، علوم اجتماعی، علوم انسانی و تمام حوزه های موجود حضور داشته است.

خطیرخورانی اضافه کرد: ۳ هزار و ۶۰۰ دانش آموز از ۲۰۰ مدرسه و مرکز آموزشی و پژوهشی در این دوره ثیت نام و کارهای آن ها مورد داوری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه از بین ۳ هزار و ۶۰۰ شرکت کننده اولیه در نهایت ۲ هزار و ۱۰۰ نفر به عنوان برتری ها شناسایی شده اند گفت: این تعداد برگزیده از ۱۵۴ مدرسه، پژوهش سرا و مراکز آموزشی از ۱۵ استان کشور شرکت خواهند داشت.

خطیر خورانی با بیان اینکه جشنواره پروژه های دانش آموزی شامل ۳ بخش است خاطرنشان کرد: در بخش نخست حضور دانش آموزان در نمایشگاه و ارائه پروژه های خود خواهد بود، در بخش دوم در مسابقه ای که در کنار نمایشگاه برپا است شرکت و در مرحله آخر به ارائه سمینارهایی خواهند پرداخت.

وی همچنین با اشاره به برگزاری ۱۶ مسابقه برای دانش آموزان در کنار جشنواره پروژه های دانش آموزی گفت: مسابقاتی از جمله رباتیک، ربات مسیر یاب، سازه های ماکارانی سبک و سنگین، گرایش ابر حباب ها، هوافضا و ساخت هواپیماهای گلایدر و پرتاب راکت های آبی از جمله این مسابقات خواهد بود.

خطیرخورانی با اشاره به بخش سوم این جشنواره که ارائه سمینارهای علمی توسط دانش آموزان خواهد بود گفت: بیشترین شرکت کننده در بخش سمینارهای علمی خواهد بود که دانش آموزان در ۲ روز و در زمان های فشرده به ارائه سمینار خواهند پرداخت.

وی افزود: ۳۲۰ گروه در ۱۲ کلاس به صورت هر نیم ساعت فعالیت هایی را ارائه و تیم داوری هم متشکل از ۵۲ داور از مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان خواهند بود.

جشنواره پروژه های دانش‌آموزی ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت در محل دایمی نمایشگاه های بین الملی تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر: 40089
Share/Save/Bookmark