شهردار تهران برای تاخیر و کم‌کاری در اقدام برای سوگ استاد شجریان تذکر گرفت
شهردار تهران برای تاخیر و کم‌کاری در اقدام برای سوگ استاد شجریان تذکر گرفت
هشت عضو شورای اسلامی شهر تهران، به «پیروز حناچی» درباره آنچه تاخیر و کم‌کاری در اقدامات لازم شهری برای سوگواری درگذشت استاد شجریان نامیدند، تذکر دادند.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۴
به گزارش هنرنیوز و به نقل از ایرنا، «ناهید خداکرمی» عضو شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در دویست و چهل و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر، با قرائت تذکری که از سوی هشت تن از اعضای شورای اسلامی شهر تهران امضا شده بود، تاکید کرد: فقدان شجریان کشور را در سوگ عمیق فرو برد که برای تسکین آلام شهروندان تهرانی و بزرگداشت او جا داشت، بیلبوردهای اطلاع رسانی شهرداری به تصویر و صدای استاد اختصاص داده شود.

در این تذکر که به امضای ناهید خداکرمی، آرش حسینی میلانی، حسن خلیل آبادی، سید محمود میرلوحی، مجید فراهانی، محمدسالاری، محمدجواد حق شناس، بهاره آروین رسیده، آمده‌است:به شهردار تهران به دلیل تاخیر و کم کاری در اقدامات جاری تذکر داده می‌شود و جهت جبران تعلل و اقدامات محدود باید هرچه سریعتر بیلبوردهای بزرگراهی و مترو به صدا و تصویر استاد شجریان مزین شود.

خداکرمی در ادامه قرائت این تذکر، با اشاره به واکنش شهروندان به فوت استاد شجریان افزود: در کنار مصیبت تلخ، تفاوت و شکاف عمیق بین فرهنگ عمومی و فرهنگ رسمی کشور مشاهده می‌شود و این موضوع نشان داد که خواسته های مردم با دستورالعمل فرهنگ سازی رسانه ملی بسیار متفاوت است.

این تذکر حاکی است: اگر مسئولان و سیاست گذاران فرهنگی و اجتماعی به این امر توجه نکنند و با مردم همراه نشوند آینده خوبی برای کشور متصور نیست.

خداکرمی گفت: شورای پنجم شهر تهران یکی از محدود نهادهایی است که بر مبنای خواست شهروندان تهرانی شکل گرفته است و مسئولیت رای بی‌سابقه آنان به این شورا در شرایط فعلی بر دوش ما سنگینی می‌کند و پاسخگویی به عواطف و احساسات و نیازهای شهروندان کمترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.

وی گفت که تبلیغات محیطی و مناسبتی ضمن انعکاس رویکردهای فرهنگی شهروندان می‌تواند تاثیر مثبتی در هدفمند شدن زندگی کودکان و نوجوانان و الگوسازی برای سبک زندگی آنان باشد.


شهردار باید به فوریت پایتخت را با صدا و تصویر استاد عطرآگین می‌کرد

هشت عضو شورا در تذکر خود تاکید کردند: در این شرایط انتظار می‌رفت که شهردار تهران به فوریت و به طور وسیع فضاهای عمومی پایتخت را با تصویر و صدای استاد شجریان عطرآگین کند که متاسفانه شاهد تعلل و کم کاری در این حوزه هستیم و قبل از این هم این کم‌کاری درباره فوت آیت الله صانعی تکرار شده بود.

آنها یادآورشدند: شهر تهران متعلق به مردم است و شیوه پیرایش و آرایش شهری در مناسبت‌های مختلف به عهده شهرداری است که باید بر اساس علایق و نیازهای شهروندان انجام شود.

‌قرار است در دویست و چهل و یکمین جلسه شورای شهر تهران، نامه فرماندار تهران در خصوص اعتراض هیات تطبیق به مصوبه «نظام نامه انتخاب، ارزیابی و نظارت بر عملکرد ذیحساب و قائم مقامان ذیحساب شهرداری تهران»بررسی شود .

در ادامه این جلسه لایحه شهردار تهران در خصوص اصلاح بند (١)تبصره چهارم(۴) بودجه مصوبه سال ١٣٩٩ شهرداری تهران و مجوز انتشار چهل هزار میلیارد ریال اوراق مالی به منظور اجرای طرح های حمل و نقل عمومی شهر تهران آغاز می‌شود.

همچنین در این جلسه بررسی گزارش حسابرس شورای اسلامی شهر تهران درخصوص حسابرسی «سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران برای سال مالی 1393» در دستور قرار دارد.

در این جلسه بررسی طرح «الزام شهرداری تهران با توجه به ظرفیت های گردشگری در فرایند بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران و ایجاد لایه گردشگری در نقشه های این طرح» نیز در دستور کار است.
کد خبر: 98112
Share/Save/Bookmark