ارسال ٢٣٥٠ اثر به بخش مسابقه طراحی دبیرخانه جشنواره مدولباس
ارسال ٢٣٥٠ اثر به بخش مسابقه طراحی دبیرخانه جشنواره مدولباس
دبیرخانه ششمین جشنواره مد و لباس فجر از ارسال بیش از 2350 اثر از سوی هنرمندان کشورمان تا 4 بهمن خبر داد.
 
تاريخ : يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۵
به گزارش هنرنیوز و به نقل از ایلنا، از میان آثار ارسال شده تعداد ١٤٥٠ اثر در بخش هنری و مابقی آثار به بخش کاربردی اختصاص دارد.

این در حالی است که با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی جشنواره ، روند ارسال آثار سرعت بیشتری گرفته است. این در حالی است که براساس اعلام فراخوان، دهم بهمن ماه ، پایان مهلت ارسال آثار اعلام شده است.

ارتباط جشنواره مد و لباس فجر و دانشگاه ها نیاز به تقویت بیشتر دارد

در سال‌هایی که گذشت شاهد برگزاری موفق و تاثیرگذار جشنواره مد و لباس فجر با هدف ارتقای سطح هنری آثار در جامعه بودیم که انصافا توانست این روند را در فضای علمی کشور ایجاد کند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد زمینه فرهنگسازی طراحی لباس‌های اسلامی را باید در بین دانشجویان در طول برگزاری جشنواره بیشتر کنیم تا حوزه هویت‌سازی دینی لباس نیز بتواند وجه عملی خود را به نمایش گذارد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: نیاز داریم تا ارتباط جشنواره و دانشگاه‌ها را در دوره ششم بیشتر تقویت کنیم و جشنواره به شکل ملموس در بین دانشجویان احساس شود تا بخش علمی جشنواره پررنگ‌تر از گذشته شود.

ترابیان افزود: شاخص‌های علمی باید از دل دانشگاه و نه تولیدی‌ها و مزون‌ها به جامعه معرفی شود و فکر می‌کنم این مهمترین رسالتی است که باید در این دوره برای جشنواره ششم تعریف شود.

استقبال چشمگیر مخاطبان از دومین نمایشگاه مدولباس استان کرمانشاه

دومین نمایشگاه استانی مد و لباس در کرمانشاه با حضور جمعی از طراحان و تولیدکنندگان استان و حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس و مسوولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان به کار خود پایان داد.

این نمایشگاه که از 30 بهمن تا 3 دی ماه در جریان بود، با استقبال چشمگیری از سوی مخاطبان و شهروندان استان کرمانشاه برگزار شد.

در مراسم پایانی این نمایشگاه نیز آثار برگزیده مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفتند. این در حالی بود که این جشنواره براساس تقویم استانی نمایشگاه‌های مد و لباس در کشور برگزار شد.

نکته جالب توجه در این نمایشگاه ارائه طرح‌های جدید و خلاقانه از سوی طراحانی از سراسر کشور و دیگر استان‌ها بود که فضای جذابی را برای مخاطبان ایجاد کرده بود.

ششمین جشنواره مد و لباس فجر اسفندماه سالجاری همزمان با تهران در 15 استان دیگر کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: 93982
Share/Save/Bookmark