طرح افطار تا سحر علاوه بر سینماها در تئاتر و موسیقی نیز اجرا شود
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد؛
طرح افطار تا سحر علاوه بر سینماها در تئاتر و موسیقی نیز اجرا شود
طیبه سیاوشی معتقد است که می‌توان طرح اکران افطار تا سحر را علاوه بر سینماها در دیگر حوزه‌های فرهنگی همچون تئاتر، موسیقی و نمایشگاه‌ها اجرا کرد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۱۴
به گزارش هنرنیوز ، طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی با اشاره به اجرای چندین ساله طرح اکران افطار تا سحر در سینماهای تهران، گفت: این طرح سال‌هاست که در پایتخت بدون هیچ مشکلی و بهترین شکل برگزار شد و از آنجا که معمولاً فعالیت‌های فرهنگی پس از مدتی برگزاری در پایتخت به شهرهای بزرگ و پس از آن به شهرهای کوچک تسریع پیدا می‌کند لذا بهتراست این الگوی فرهنگی نیز به استان‌های دیگر انتقال پیدا کرده و ماه رمضان را برای مردم با نشاط‌تر کند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت :تا پیش از این سینماها در ماه رمضان با رکود شدید مالی رو به رو بودند تاجایی که در پرداخت هزینه آب و برق خود نیز می‌ماندند اما اکنون این رونق حتی اگر نسبی باشد به چرخیدن چرخ هنر صنعت نحیفی همچون سینما کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه این طرح باید به دیگر حوزه‌های فرهنگی همچون تئاتر، موسیقی و نمایشگاه‌ها و... تسری پیدا کند، با نیم بها شدن بلیط سینماها پس از افطار مخالفت کرد و گفت: به نظرم دلیلی برای این کار وجود ندارد چراکه سینماداران و صاحبان فیلم‌ها به فروش فیلم‌های خود نیاز دارند و نیم بهاء بودن بلیط‌ها تا قبل از افطار کفایت می‌کند.

سیاوشی شاه‌عنایتی اضافه کرد: هرچند سینماها با طرح ویژه اکران ماه مبارک رمضان مورد استقبال مردم قرار گرفته است، اما هنوز بسیاری از چنین طرحی بی‌اطلاع هستند بنابراین تبلیغات از طریق رسانه ملی می‌تواند به رونق بیشتر این حرکت فرهنگی کمک کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه علاقمندان می‌توانند شب‌ها بدون وجود گرمای روز و ترافیک‌های معمول به تماشای فیلم‌های مورد نظر خود بروند، افزود: به‌یقین اگر اطلاع‌رسانی دقیق در این زمینه صورت گیرد، بی‌شک استقبال بیشتری از این طرح می‌شود، همچنین علاوه بر تبلیغات، تنوع فیلم‌ها مسائل دیگری است که می‌تواند در جذب مخاطب مؤثر باشد.

ایلنا
کد خبر: 96402
Share/Save/Bookmark