گروه «میراث» در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود
گروه «میراث» در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود
 
داخلی آرشيو خبر
تاريخ : سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۷

کنسرت گروه موسیقی «میراث» به خوانندگی بامداد فلاحتی ۲۶ و ۲۷ شهریور ماه به مناسبت روز بزرگداشت شعر و ادب پارسی در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. 

آرش قاسمی آهنگساز، نوازنده عود و سرپرست گروه میراث خواهد بود. همچنین این کنسرت با حضور میلاد بیات: نوازنده کمانچه، اشکان پورفرخی نوارنده دف و ادوات کوبه ای، سهیل حسنوی: نوازنده سنتور، تورج زادپور: نوازنده تار، امین رحیمی:نوازنده نی، عمران فروزش:نوازنده تنبک و دف در دو بخش همایون وشور برگزار خواهد شد.

اجرای تصانیفی چون «عاشقی برمن» و «لیلی و مجنون» با آهنگسازی سرپرست گروه و همچنین «باز فرود آمدیم» و «دولت عشق» از زنده یاد استاد جلال ذوالفنون که همگی برگرفته از اشعار حضرت مولانا و همچنین قطعات بی کلامی چون زیرکش سلمک و چهار مضراب و تکنوازی و دونوازی اعضای گروه موسیقی میراث از برنامه‌های این گروه به منظور بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی خواهد بود. قطعه زیبای کاروان که بارها با صدای بامداد فلاحتی در صدا و سیما پخش شده نیز قرار است در این دوشب برای علاقمندان به موسیقی اصیل ایرانی اجرا شود.

از اجراهای گروه موسیقی میراث می‌توان به بخش جنبی بیست و هفتمین دوره جشنواره موسیقی فجر و بخش جنبی بیست و نهمین دوره جشنواره موسیقی فجر، کنسرت بزرگداشت جشن جهانی نوروز سالن اندیشه، اجرا در خانه اندیشمندان علوم انسانی، همایش خلیج فارس، سومین همایش وحدت و انسجام ملی جوانان ایران اسلامی در بندرعباس، اجرا در همایش جهانی شدن و بنیاد ملی نخبگان در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی، اجرا در انستیتو ایوزوف در آلمآتی دانشگاه کورمانقزی و تالار فرهنگ و هنر و دانشکده هنر شهر آستانه قزاقستان، اجرا در شهر تاشکند ازبکستان و ... اشاره کرد. از این گروه آلبوم موسیقی اشعار حضرت مولانا همچنین آلبوم‌های پروین اعتصامی و خیام و میرزا عبدالله در دست انتشار است.

بر اساس این گزارش، کنسرت گروه میراث پنج شنبه و جمعه ۲۶ و ۲۷ شهریور ماه ساعت ۲۱ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.
کد خبر: 82920
Share/Save/Bookmark