تعزیه و مناقب خوانی به ثبت ملی رسید
روز گذشته در مهد تعزیه ایران؛
تعزیه و مناقب خوانی به ثبت ملی رسید
 
تاريخ : شنبه ۷ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۴:۰۶
 
 

به گزارش خبرنگار تئاتر هنرنیوز، در مراسم ثبت ملی آئین های عاشورایی که روز گذشته در شهرستان تفرش برگزار شد؛ از سند ثبت 5 آئین کهن عزاداری از جمله تعزیه رونمایی و از خادمان آئین های عاشورایی و برگزیدگان تعزیه تجلیل شد.

 

در این مراسم که با حضور پیروز ارجمند؛ مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری، سالاری رئیس حوزه هنری استان کرمان، احمد چولایی پژوهشگر تعزیه و مدرس دانشگاه، و هم‌چنین مقامات استانی از جمله؛ امام جمعه تفرش، محسن رحمتی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ، اردلان‌راد فرماندار شهرستان تفرش و عده ای از خادمان هنر تعزیه حضور داشتند؛ از 33 نفر از خادمان و فعالان در آئین های عاشورایی، موافق خوانان و مخالف خوانان و هم چنین پیشکسوتان تعزیه تجلیل به عمل آمد.

 

در این مراسم از سند ثبت 5 هنر در فهرست آثار معنوی پرده برداری شد. هنر تعزیه تفرش به شماره ثبت 13، مراسم علم گردانی به شماره ثبت 693، مراسم نخل گردانی به شماره ثبت 692، مراسم علم گردانی روستای عزالدین تفرش به شماره ثبت 1024 و مراسم نخل بندان محله طرخوران به شماره ثبت 1025 آئین‌هایی هستند که در فهرست آثار معنوی (ناملموس) کشور به ثبت رسیدند.

 

 

کد خبر: 67314
Share/Save/Bookmark