دو نمایش به جشنواره تئاتر فجر معرفی می شود
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران:
دو نمایش به جشنواره تئاتر فجر معرفی می شود
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره به ویژگی های جشنواره تئاتر این دوره گفت: مهم ترین ویژگی این دوره از جشنواره تئاتر استان تهران نسبت به سال گذشته ارتقاء سطح کیفی و کمی آن است.
 
تاريخ : چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۸
به گزارش هنرنیوز و به نقلل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی بیست و یکمین دوره جشنواره تئاتر استان تهران، محمدحسین اسماعیلی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با توجه به ارتقاء کیفی صورت گرفته در جشنواره امسال افزود: تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره بیش از 50 اثر است که 11 نمایش به مرحله رقابتی مسابقه راه پیدا کرده اند.

وی ادامه داد: در راستای عدالت فرهنگی و توجه به شهرستان های استان تهران که در محرومیت فرهنگی و هنری به سر می برند جشنواره تئاتر این دوره را به صورت غیرمتمرکز برگزار کردیم تا از این طریق تبادل گروه های هنری را در شهرستان های تهران ایجاد کنیم. هرچند این اقدام در اولین دوره خود با مشکلاتی نظیر داوری، امکانات و .... روبرو خواهد شد.

اسماعیلی با بیان اینکه داوران جشنواره در شهرستان ها حضور داشتند یادآور شد: در مدت زمان یک هفته اجرای 60 تئاتر عمومی در استان تهران رقم خورد که آمار قابل توجهی است. ویژگی های این دوره از جشنواره می تواند به عنوان یک تجربه هنری مناسب در دوره های بعد مورد استفاده قرار گیرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر پله ای برای ورود به جشنواره تئاتر فجر است توضیح داد: بر این اساس هنرمندان تهران مستقیم از طریق دبیرخانه فجر می توانند در جشنواره شرکت کنند اما تاکید جشنواره بر این است تا هنرمندان شهرستان ها نیز از این طریق به جشنواره فجر راه پیدا کنند.

اسماعیلی گفت: دو نمایش به طور مستقیم از طریق این جشنواره به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می کنند. همچنین در بخش های کارگردانی، بازیگری مرد، بازیگری زن، نمایشنامه نویسی، طراحی صحنه، طراحی گریم و لباس، نورپردازی و موسیقی نفرات برگزیده روز اختتامیه معرفی خواهند شد.

گفتنی است؛ اختتامیه بیست و یکمین دوره جشنواره تئاتر استان تهران نهم مهرماه ساعت 16 در فرهنگسرای معلم شهرستان رباط کریم برگزار می شود.
کد خبر: 92974
Share/Save/Bookmark