زبان فارسي در دانشگاه بولیواری ونزوئلا تدريس مي‌شود
زبان فارسي در دانشگاه بولیواری ونزوئلا تدريس مي‌شود
حسین میرزایی، رايزن فرهنگي ايران در ونزوئلا با حضور در دانشگاه بولیواری کاراکاس با رافائل کاسترو، رییس دانشکده زبان‌های خارجه اين دانشگاه، ديدار و گفت‌وگو كرد...
 
تاريخ : شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۵
به گزارش هنرنیوز، حسین میرزایی، رايزن فرهنگي كشورمان در ونزوئلا، روز گذشته جمعه ۸ خرداد با رافائل کاسترو، رییس دانشکده زبان‌های خارجه دانشگاه بولیواری ونزوئلا ديدار كرد.
كاسترو در اين ديدار به معرفی دانشکده و تعداد زبان‌های خارجی که هم‌اکنون در آن تدریس می‌شود اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۲ زبان خارجی از جمله زبان‌های انگلیسی، آلمانی، پرتغالی، فرانسه، عربی و ... در این دانشکده و در سطوح مختلف تدریس می‌شود.
وي افزود: زبان فارسی نیز در اين دانشكده با حضور استاد شادرومنش در این دانشکده به مدت سه ترم در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ تدريس مي‌شد که متأسفانه با بازگشت ایشان به ایران، این دوره‌ها نیز پایان یافت و از ۲ سال پيش آموزش زبان فارسی در این دانشکده تعطیل شده است؛ در حاليكه متقاضیان زیادی برای حضور در این کلاس‌ها وجود دارد.
وي در ادامه جلد سوم کتاب آموزش زبان فارسی تأليف صفار مقدم را كه به عنوان منبع درسي استفاده مي‌شد را به رايزن فرهنگي ايران ارايه داد گفت: تنها متن فارسی موجود در آرشیو دانشکده همین یک جلد کتاب است. متأسفانه در آرشیو دانشکده هیچ متن نوشتاری و نرم‌افزاری در زمینه آموزش زبان فارسی وجود ندارد.
وي همچنين در پاسخ رایزن فرهنگی كشورمان در خصوص آمادگی دانشکده در برگزاری مجدد کلاس‌های زبان فارسی اظهار كرد: از ماه آینده آمادگی راه‌اندازی کلاس‌های زبان فارسی را داریم. دانشکده همه امکانات آموزش زبان فارسي را در اختیار رایزنی فرهنگی ايران قرار مي‌دهد بع اين شرط كه تأمین استاد و هزینه‌های حق‌التدریس وی به عهده اين رایزنی باشد.
بنا بر اعلام اين خبر، پس از بازدید از کلاس‌های دانشکده و کتابخانه مرکزی و لابراتوار زبان آن، رایزن فرهنگی كشورمان قول مساعد داد تا موضوع برگزاری مجدد کلاس‌های زبان فارسی در دانشگده زبان‌هاي خارجي دانشگاه بوليواري را در دستور کار خود قرار دهد و درصورت یافتن استاد از ماه آینده و در غیر این صورت از سپتامبر (شهريور) سال جاری، همزمان با بازگشایی دانشگاه‌ها، کلاس‌های زبان فارسی را شروع كند.
کد خبر: 81166
Share/Save/Bookmark