سالن شماره ۳ پردیس سینما بهمن سنندج افتتاح شد
در گرامیداشت روز فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی
سالن شماره ۳ پردیس سینما بهمن سنندج افتتاح شد
سالن شماره ۳ پردیس سینما بهمن سنندج در گرامیداشت روز فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی با نام شهید آوینی افتتاح شد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۱
سالن شماره ۳ پردیس سینما بهمن سنندج ظهر امروز در گرامیداشت روز فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی با نام شهید آوینی افتتاح شد.
رئیس حوزه هنری استان کردستان در آئین افتتاح این سالن اظهار کرد: با افتتاح این سالن سینمایی که مجهز به سیستم پخش فیلم‌های دیجیتالی و سیستم صوتی دالبی است، ۶۰ صندلی به ظرفیت صندلی‌های سینمایی استان افزوده می‌شود.
به گفته وی، به ازای هر نفر در کشور ۴.۸ صندلی سینما وجود دارد که با افتتاح پردیس سینما بهمن این مهم در شهر سنندج نسبت به میانگین کشوری از وضعیت بسیار مطلوب‌تری برخوردار است.
وی تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر در سایر شهرستان‌های استان سینما وجود ندارد که با توجه به نقش سینما در بخش فرهنگ باید این مهم مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه رسانه سینما یکی از مهم‌ترین بخش‌های تاثیرگذار بر اقتصاد و فرهنگ هر جامعه‌ای است، افزود: خوشبختانه با تلاش‌هایی که انجام شد در حال حاضر یکی از مجهزترین سینماهای سطح کشور در استان است.
به گفته وی، این سالن سینمایی با تلاش موسسه بهمن سبز حوزه هنری و مساعدت موسسه سینما شهر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی و با افتتاح آن ظرفیت صندلی‌های آن به ۷۶۰ صندلی افزایش یافت.
دو خانواده شهید هنرمند، شهید فریدون نعمتی و شهید غلامرضا نریمان و همچنین فردین صادق‌ایوبی هنرمند نقاش، توفیق مفاخری مدیر خبرگزاری فارس، یونس صحرارو بازیگر، علی‌اکبر فریدونی شاعر، جلال نصیری‌هانی فیلمساز، مسعود مرادی دف‌نواز، مهدی صفیاری مداح و شاعر، طاهره تختی شاعر، جمشید فرجوندفردا عکاس و ارسلان ازهاری معاون استاندار کردستان در این روز تجلیل شدند.
سالن شماره ۳ پردیس سینمایی بهمن سنندج با نمایش فیلم "چ" ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا افتتاح و به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.
کد خبر: 70456
Share/Save/Bookmark