تیرخلاص عظامی‌ها به عمارت مسعودیه/ عمارت مسعودیه به توپ بسته شد؟!
یک منبع آگاه خبرداد:
تیرخلاص عظامی‌ها به عمارت مسعودیه/ عمارت مسعودیه به توپ بسته شد؟!
حضور ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر در طبقه دوم عمارت مسعودیه صندوقی‌ها ر ا به عمارت مسعودیه کشاند تا این بنای نفیس را نجات دهند این درحالی است که منابع آگاه از ارسال نامه توقف هرگونه عملیات و صورت جلسه اموال خبر می‌دهند اما صندوقی‌ها ارائه اطلاعات بیشتر را به روزهای آینده موکول می‌کنند.
 
تاريخ : شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۸
یک منبع آگاه در گفت و گو با هنرنیوز اعلام کرد: همینک گروهی از صندوق احیا و بهره‌برداری به علت ساخت مستند به توپ بستن مجلس در عمارت مسعودیه آن هم بدون هماهنگی با صندوق، در این محل مستقر شده‌اند و در حال صورت جلسه کردن اموال این عمارت هستند و نامه توقف هرگونه عملیات را داده اند.







به گزارش هنرنیوز؛ تماس های خبرنگار هنرنیوز جهت تأیید این خبر با محمدرضا پوینده – مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری- و عبیدی –معاون فنی صندوق احیاء به نتیجه ای نرسید .










این درحالی است که صانعی روابط عمومی نیز توضیحات بیشتر و تأیید و رد این خبر را به روز آینده موکول کرد و گفت: وضعیت اسفبار عمارت مسعودیه و انجام بهره برداری‌های خلاف قانون در این بنای نفیس را باید از نزدیک ببینید. ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر برای ساخت یک مستند وارد طبقات بالا شدند آن هم سقفی که به لحاظ فنی نمی‌تواند چنین وزنی را تحمل کند.








  به گزارش هنرنیوز؛ گفته می شود آزاده اخلاقی عکاس و کارگردان قصد بازآفرینی صحنه به توپ بستن مجلس را دارد و عکاسی این برنامه نیز بر عهده محمود کلاری است.

اما عبداللهی مسوول بخش فنی صندوق احیا در گفت و گو با هنرنیوز اظهار کرد: یک گروه مستندساز بدون هماهنگی با صندوق مشغول فیلم‌برداری از لوکیشن تاریخی هستند. کل مجموعه را بهم ریختند. نفت آتش زدند. خون ریختند. اسب آوردند. صحنه به توپ بستن مجلس را تداعی می کنند. اکنون ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر به مجموعه سفره خانه و دیوان خانه آمده ‌اند. که به لحاظ استحکام بخشی خیلی تضمین شده نیست.













وی گفت: ارسی‌های تاریخی را در حالی بالا زده‌اند که اصلاً این ارسی‌ها نزدیک به ۲۰ الی ۳۰ سال است که باز و بسته نشده‌اند و باید حتما بررسی می‌شد.









او درباره صحت نامه توقف عملیات هم ضمن تأیید این خبر اظهار کرد: ما تاکنون سه الی چهار بار نامه توقف عملیات به شرکت عظام از فروردین ۹۴ ارسال کردیم تا کلیه عملیات بهره برداری را متوقف کنند و طرح‌هایتان را صرفاً جهت مجموعه اقامتی ۵ ستاره ارائه دهید درغیر این صورت هرگونه اقدام دیگری در مجموعه غیرقانونی است.









عبداللهی ادامه داد: در حال حاضر هیأت نظارت از صبح مستقر است و ناظر بر انجام امور است اما صورت جلسه‌ای از اموال فعلاً تهیه نشده است.









وی هیأت فنی را شامل کارشناسان فنی ، کارشناسان بهره برداری حقوقی و حراست اعلام کرد .
کد خبر: 91336
Share/Save/Bookmark