ادامه راه شهدا با تولید پیوست‌های فرهنگی
ادامه راه شهدا با تولید پیوست‌های فرهنگی
معاون تولید کانون گفت: ما باید با تولید پیوست‌های فرهنگی در قالب بازی و فعالیت‌های فرهنگی، ادامه دهنده راه شهیدان، در بین کودکان و نوجوانان باشیم...
 
تاريخ : يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۳
به گزارش هنرنیوز، مهدی باقری معاون تولید کانون، در مراسم سی‌ و سومین سالگرد عروج ملکوتی شهید ملک شامران در بهشت زهرا تهران گفت: شهید بزرگوار عمر کوتاه اما پر برکتی داشت. به دنیای کودکان عشق می‌ورزید و به کودکان محروم و یتیم اهمیت زیادی می‌داد که می‌توان این اهمیت را در آثاری که از وی باقی‌ست شاهد بود.
دکتر کیوان الچیان از دوستان دوران کودکی شهید ملک شامران نیز در این مراسم افزود: مسیر زندگی یک قطار است خیلی از ما در مسیرهای تجمل‌گرایی، تفاخر، تکاثر و در بهشت و جهنم زندگی گرفتار شده‌ایم.
وی با بیان این که شهید ملک شامران روزه‌داری زیاد می‌کرد و همیشه به خودسازی و نماز شب مشغول بود افزود: خیلی از ما در پیچ و خم‌های زندگی گیر کرده‌ایم. از شهیدان می‌خواهیم که برای ما دعا کنند تا در روز قیامت شرمنده آنان نباشیم.
در ادامه این مراسم که در قطعه‌ی ۲۶ مزار شهدای بهشت زهرا برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرحمن غیاث دیگر سخنران این مراسم گفت: همه افراد زندگی می‌کنند اما مبنای زندگی افراد باعث تمایز آنان از یک‌دیگر می‌شود.
وی با بیان این که هر چیزی از جایگاه اصلی خود خارج شود آسیب پذیر می‌شود افزود: هنر شهدا این است که به موجودیت خود توجه نکردند و خوردن و خوابیدن برای آن‌ها مهم نبود بلکه درست تر زندگی کردن برای‌شان مهم بود.
حجت‌الاسلام غیاث گفت: مبنای حرکت در زندگی باعث متمایز شدن از دیگر انسان‌ها خواهد شد خوب است که فرهنگ شهید در زندگی‌مان حاکم باشد تا از حال شهدا دور نباشیم.
این مراسم عصر روز شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ در بهشت زهرا تهران به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا شد.
گفتنی است کتاب «می‌روم برای کرم‌ها لانه بسازم» و کتاب «همه با هم» از آثار این شهید در کانون است.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب دیگری نیز با عنوان «کام یوسف» شامل نوشته‌ها و خاطرات و شرحی از زندگی شهید در خرداد ۱۳۹۲ هم زمان با برگزاری نخستین جشنواره ادبی کام یوسف منتشر کرد.
شهید ملک شامران در سال ۱۳۴۱ در تهران متولد شد و از دوران کودکی به ادبیات علاقه‌زیادی داشت او پس از پیروزی انقلاب اسلامی به جمع همکاران کانون پیوست و در آن‌جا برای کودکان داستان می‌نوشت.
وی هم‌زمان با حمله عراق به ایران عازم جبهه‌های نبرد علیه دشمنان شد اما باز هم رابطه او با کانون قطع نشد و در زمان‌هایی که به مرخصی می‌آمد هم‌چنان برای کودکان کار می‌کرد.
سر انجام در هفدهم اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در جاده اهواز خرمشهر به درجه رفیع شهادت نایل آمد. شهید ملک شامران کودکان را عاشقانه دوست داشت و همیشه به یاد کودکان فقیر بود و به آن‌ها کمک می‌کرد.
کد خبر: 80716
Share/Save/Bookmark