«ملك سليمان»؛ گامي مثبت در سينماي ايران
نقد شفاهي فيلم‌هاي اكران؛
«ملك سليمان»؛ گامي مثبت در سينماي ايران
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۴۷
يك منتقد گفت: به نظرم فيلم سينمايي «ملك سليمان» گامي مثبت در كارنامه «شهريار بحراني» و سينماي ايران است.

به گزارش هنر نیوز ،«زهره يزدان‌پناه» منتقد سينما در گفت‌وگو با فارس درباره فيلم سينمايي «ملك سليمان» ساخته شهريار بحراني، اظهار داشت: به نظرم اولين نكته مثبت فيلم سينمايي «ملك سليمان»، رويكرد بر روايت قرآني و زندگي حضرت سليمان (ع) است و در كنار آن تاثير تفكر حضرت سليمان (ع) و اتفاقاتي كه در زندگي او مي‌افتد، بوده و اين فيلم توانسته تفاوت را با تورات به خوبي به تصوير بكشد.

وي در ادامه تاكيد كرد: اتفاق مهم بعدي كه در اين فيلم رخ داده، تاكيد بر بندگي خداست و فيلمنامه‌نويس نسبت به كليت كار اشراف كامل داشته و به خوبي توانسته مسائل جدي كه گريبان‌گير تمام جوامع بشري مي‌شود را به تصوير بكشد.

اين منتقد در ادامه خاطرنشان كرد: به نظرم اين فيلمنامه از پشتوانه پژوهشي بالايي برخوردار بوده و فيلمنامه توانسته كار را ارتقاء بخشد، نكته بعدي و اتفاق خوب فيلمنامه اين است كه داستان زندگي حضرت سليمان (ع) را به دو بخش تقسيم كرده كه بخش اول اختصاص به زمان حكومت آن حضرت دارد و در مقطع دوم به مبارزه با اجنه مي‌پردازد.

وي در ادامه به فارس گفت: قصه كار با فراز و نشيب‌هايي همراه بوده كه مقطع اول داراي قهرمان ضد قهرمان است كه در نگاه نخست مخاطب عام احساس مي‌كند كه درام كار قوي نيست در صورتي كه اگر مخاطب بر قرآن كريم و زندگي حضرت سليمان (ع) اشراف داشته باشد، به خوبي متوجه مي‌شود كه در قسمت اول درام قصه خوب درآمده و در كنار آن قصه، اين نوع روايت را مي‌طلبيد.

يزدان‌پناه تصريح كرد: به نظرم اين فيلم را از جهات ديگر هم مي‌شود مورد بررسي قرار داد اما به لحاظ جلوه‌هاي بصري، طراحي صحنه و لباس، موسيقي و ... گامي رو به جلو در كارنامه سينماي ايران و كارنامه «شهريار بحراني» بوده كه به نوعي نياز سينماي ايران است اما نكته‌اي كه ديده مي‌شود و مورد انتقاد است اختصاص بودجه كم به اين فيلم بوده اما اگر قرار است فيلم خوب ساخته شود بايد براي آن هزينه كرد.

اين منتقد در ادامه بازي‌هاي اين فيلم را مثبت ارزيابي كرد و افزود: اين فيلم بازيگر شاخص زيادي ندارد و چهره‌هاي مطرح «امين زندگاني»، «الهام حميدي» و «مهدي فقيه» هستند اما در مجموع بازيگران هم خوب كار كرده‌اند و پاسخ درام را داده‌اند.

«زهره يزدان‌پناه» در پايان اين گفت‌وگو نيز خاطرنشان كرد: در مجموع به نظرم فيلمنامه، نحوه كارگرداني، ساختار فيلم سينمايي «ملك سليمان» گامي مثبت در كارنامه «شهريار بحراني» و سينماي ايران است.



کد خبر: 18292
Share/Save/Bookmark