طرح «جعبه کفش» الگویی برای تمام کشور/ سواد آموزی بچه های کار با نام «صبح رویش» / پرهیز از چاپ سررسید توسط سازمانهای دولتی
گزارش هنرنیوز از جشنواره طرح «جعبه کفش»؛
طرح «جعبه کفش» الگویی برای تمام کشور/ سواد آموزی بچه های کار با نام «صبح رویش» / پرهیز از چاپ سررسید توسط سازمانهای دولتی
مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی استان تهران در پاسخ به هنرنیوز خبر داد که این کمیته سال گذشته 700 میلیون تومان برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت استان تهران هزینه کرده که امسال نیز همین رقم را اختصاص خواهد داد.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۰
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، صبح امروز نشست خبری جشنواره «جعبه کفش» با حضور محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محسن ولیئی مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران برگزار گردید.

محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری با اشاره به طرح سواد آموزی بچه های کار سال گذشته گفت : در طرح سواد‌آموزی بچه‌های کار و مدرسه به نام «صبح رویش» تعداد 534 دانش‌آموزی که به سن تحصیل رسیده بودند اما توان رفتن به مدرسه را به دلیل مشکلات مالی نداشتند به مدرسه رفتند. 128 نفر از این بچه‌ها متعلق به روستایی به نام ابراهیم‌آباد هستند که در 48 کیلومتری تهران قرار دارد.

وی با تشکر از برنامه خندوانه و کمک های مردمی در این رابطه افزود: مهم‌ترین نکته این است که به خود طرح پرداخته شود و نه اینکه کدام نهاد یا سازمانی آن را انجام داده‌است.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جمع آوری سررسیدهای سفید را به عنوان اتفاق مثبت دیگری در سال گذشته یاد کرد که به نام سررسیدهای مهربانی به روستاها ارسال شد.

صلاحی از همه نهادها دولتی خواست از چاپ سررسید و هدر رفتن بیت المال پرهیز کنند.

وی با اشاره به طرح «جعبه کفش» تاکید کرد: باید این طرح به عنوان الگویی برای تمام کشور اجرا شود و رسانه ها در شهرستان‌های مختلف کشور به‌عنوان یک مطالبه برای مناطق خود به آن بپردازند.

صلاحی اضافه کرد: کفش یک نماد و عنوان کلی است. ضمن اینکه داخل جعبه مشخص نیست و همین باعث می‌شود هر فردی در حد بضاعت خود وسیله‌ای را داخل جعبه بگذارد. هدف از انتخاب جعبه این بود که بچه‌ها جعبه ها را کادو کنند و روی آن یک بیت شعر یا دلنوشته بنویسند و کاری هنری انجام دهند.

وی با بیان اینکه ما 15 هزار جعبه کفش تهیه کرده‌ایم که شهروندان تهرانی می‌توانند با مراجعه به فرهنگسراهای تهران این جعبه‌های کفش را دریافت کنند تصریح کرد: پدر و مادرها باید اجازه بدهند این جعبه‌های کفش را خود بچه‌ها اهدا کنند تا فرهنگ‌سازی شود.

وی در عین حالی که اشاره کرد این طرح در سال 94 با ابتکار سازمان فرهنگی هنری ابداع شد اما یادآور شد که این طرح سال گذشته با کمک کمیته امداد استان تهران اجرا شد.

در ادامه این نشست، ولیئی مدیر‌کل کمیته امداد استان تهران اظهار کرد: یک میلیون و 100 هزار دانش‌آموز بی‌بضاعت وجود دارد که از این میزان 25 هزار نفر آن تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی افزود: سال گذشته مردم یک میلیارد و 800 میلیون تومان به کمیته امداد کمک کرده‌اند که از این میزان 900 میلیون تومان آن نقدی و 900 میلیون آن کالا بود و 730 میلیون تومان هم به صورت خدمات ارائه شد.

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه 23 و 24 شهریورماه زمان برگزاری جشن عاطفه هاست، تأکید کرد: 500 پایگاه در سطح تهران برای این کار آماده شده‌اند؛ پنج پایگاه با همکاری صدا و سیما در محل های تجریش، شهر ری، فرهنگسرای رسانه و فردوس و متروی امام خمینی این جشن را برگزار می کنند.

وی افزود: تمام دفاتر کمیته امداد نیز به علاوه میعادگاه‌های نماز جمعه نیز در روز 24 شهریور ماه این جشن را برگزار می‌کنند.

ولیئی با بیان اینکه مقطع دوم جشن عاطفه ها 19 مهرماه برگزار می‌شود، اضافه کرد: یک میلیون پاکت نیکوکاری به نام لبخند عاطفه‌ها در بین دانش‌آموزان مدارس پخش خواهد شد و خانواده‌های آنها با قراردادن مبلغی این پاکت‌ها را به مدرسه باز می‌گردانند.

به گفته وی ، شهروندان می‌توانند با شماره تلفن 7355 تماس بگیرند و بعد از وارد کردن کد 16 مستقیم مبلغ مورد نظر خود را به حساب جشن عاطفه‌ها واریز کنند.

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی استان تهران در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوزکه پرسید« خودِ کمیته امداد در سال گذشته چقدر به دانش آموزان نیازمند کمک کرده است؟» گفت: ما در سال گذشته 700 میلیون تومان برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت که شامل 50 هزار تومان برای مقطع دانش‌آموزان دبستانی، 75 هزار تومان برای مقطع متوسطه اول و 100 هزار هم برای مقطع متوسطه دوم و دانشگاه‌ها هزینه کردیم و امسال نیز همین رقم را به این امر اختصاص خواهیم داد.
کد خبر: 95242
Share/Save/Bookmark