معاونت هنری ارشاد در مورد مسائل مربوط به محمد یعقوبی پاسخ داد
معاونت هنری ارشاد در مورد مسائل مربوط به محمد یعقوبی پاسخ داد
اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد متنی با عنوان «پاسخ به شبهات اخیر» منتشر کرده است که درباره مسائل مربوط به اظهارات محمد یعقوبی است.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۱

به گزارش هنرنیوز، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که از ادارات زیر مجموعه معانت هنری به حساب می‌آید متنی را را با عنوان «پاسخ به شبهات اخیر» منتشر کرده است که درباره مسائل مربوط به اظهارات محمد یعقوبی درباره انقلاب اسلامی است که بدین شرح است:
بسمه تعالی
«یا ایّها الّذین امنوا اتّقوا اللَّه و قولوا قولاً سدیدا» / سوره احزاب؛ آیه ۷۰
به دنبال طرح شبهات و ابهاماتی در بعضی از رسانه‌ها از جمله رسانه ملی در برنامه خبری۲۰:۳۰ مورخ ۲۰مرداد۱۳۹۳، در زمینه اجرای برخی از نمایش‌ها و هنرمندان تئاتر در روزهای اخیر به‌ویژه موضوع مطرح شده در مورد کارگردان تئاتر، ذکر نکاتی چند برای تنویر افکار عمومی، ضروری می‌نماید:
۱. شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی، بر اساس درخواست تالار محل اجرای نمایش و توافق هنرمند با مدیر تالار، اقدام به بررسی متن و بازبینی اثر می‌نماید و ضمن توجه به قوانین و آیین‌نامه‌های موجود در حوزه نظارت، نمایش‌های واجد شرایط، مجوز اجرا دریافت می‌کند. از این‌رو، تعداد اجراها و تعدد آثار، صرفاً به دلیل اقبال عمومی مخاطبان اتفاق می‌افتد. ضمن آن که، منع قانونی برای تعدد آثار و توالی اجراها وجود ندارد.
۲. مطالب بیان شده و نقل قول‌های منتسب به کارگردان نمایش مذکور، هیچ‌گونه ارتباطی با اجراهای اخیر بر روی صحنه ندارد. به عنوان مثال، اثر حاضر ایشان، بازتولید تله‌تئاتری است که در سال ۱۳۸۹ در شبکه چهارم سیمای جمهوری اسلامی ایران تولید و چندین نوبت نیز، از رسانه ملی پخش شده است.
۳. از مصادیق همکاری افراد با جریانات اصیل فرهنگی کشور، حضور در جشنواره‌های تئاتر فجر و جشنواره دفاع مقدس و ... است، که ایشان نیز در طی سال‌های متمادی در این جشنواره‌ها حضور داشته و موفق به کسب جایزه در ادوار مختلف شده است.

کد خبر: 74182
Share/Save/Bookmark