مستند پرتره دکتر عباس شیبانی کلید خورد
مستند پرتره دکتر عباس شیبانی کلید خورد
مستند پرتره دکتر عباس شیبانی به تهیه کنندگی و کارگردانی حامد کاظم‌‌زاده با موضوع بررسی زندگی و فعالیت‌های دکتر شیبانی کلید خورد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۰۷
به گزارش خبرنگار هنرنیوز ، مستند پرتره دکتر عباس شیبانی که به تهیه کنندگی و کارگردانی حامد کاظم‌‌زاده و به سفارش شبکه اول سیما گروه فرهنگ و تاریخ و هنر در حال تولید است؛ سه مقطع کودکی، جوانی و میانسالی دکتر عباس شیبانی را روایت و مورد بررسی قرار می‌دهد.

مستند پرتره دکترعباس شیبانی در دو دوره قبل و بعد انقلاب و با مصاحبه‌ از افراد مرتبط با ایشان، قرار است به مدت 25 دقیقه تولید و نیمه مهرماه سال جاری از شبکه اول سیما پخش شود.

گفتنی‌ست؛ دکتر عباس شعبانی متولد 1310 در تهران است. او در دوران کودکی به فراگیری هنر خطاطی پرداخت و سپس در دانشگاه به تحصیل پزشکی مشغول شد. علی‌رغم اینکه پدر ایشان موافق ورود فرزندانش به سیاست نبود اما ایشان در دوران دانشگاه به سیاست روی آورد و حدود 12 سال در زندان‌های پهلوی اسارت کشید. از هم‌بندهای ایشان می‌توان به آیت الله طالقانی و مهندس بازرگان اشاره کرد.

او بعد از انقلاب با حکم امام خمینی(ره) به عنوان وزیر کشاورزی دولت موقت منصوب شد و چند سال بعد همزمان با نامزدی محمد علی رجایی نامزد ریاست جمهوری شد. سپس به مدت 19 سال به عنوان نماینده در مجلس شورای اسلامی خدمت کرد و پس از تشکیل شواری اسلامی شهر به عنوان نماینده مردم تهران به خدمت در شورای شهر پرداخت.

او هم‌اکنون در سن 88 سالگی در منزلی استیجاری در یکی از مناطق تهران در نهایت ساده زیستی و به دور از هیاهوهای سیاسی و حزبی زندگی می‌کند.
کد خبر: 97592
Share/Save/Bookmark