امید به حذف دفترچه های کاغذی در تمامی مراکز درمانی طرف قرارداد / بازگشت اموال به تامین اجتماعی از چهار پرونده بزرگ در دولت یازدهم
در نشست مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی عنوان شد؛
امید به حذف دفترچه های کاغذی در تمامی مراکز درمانی طرف قرارداد / بازگشت اموال به تامین اجتماعی از چهار پرونده بزرگ در دولت یازدهم
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره پرونده های فساد اقتصادی تامین اجتماعی گفت : چهار پرونده بزرگ در دولت یازدهم داشتیم که املاک از دست رفته بود و به افرادی منتقل شده بود که با کمک قوه قضائیه و دادستان تهران مساعدت شد و مراحل قانونی خود را طی کرد و این اموال به تامین اجتماعی بازگشت.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۲۰
به گزارش خبرنگار هنرنیوز، دکترسیدتقی نوربخش در نشست خبری که به مناسبت هفته تامین اجتماعی برگزار شد گفت: فشارهای اقتصادی بر منابع و مصارف تامین اجتماعی وارد می‌شود اما تلاش می کنیم طبق برنامه‌ریزی های انجام شده از چهار ماه گذشته بدون آنکه خللی بر برنامه وارد شود ارائه خدمت کنیم.

دکتر نوربخش ادامه داد: امیدوارم برنامه حذف دفترچه های کاغذی به طور کامل در تمامی مراکز درمانی طرف قرارداد اجرایی شود و نیازی به دفترچه های کاغذی نباشد. اکنون دفترچه در تمام مراکز ملکی حذف شده و در هشت استان نیز پزشکان بخش خصوصی طرف قرار داد امکان استفاده از سامانه نسخه الکترونیکی را دارند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه سطح پوشش خدمات سازمان های بیمه گر تغییری ایجاد نشده است، گفت: افزایش پوشش ۱۸۰ قلم دارو در سال گذشته انجام شد و روند توسعه خدمات در سازمان تأمین اجتماعی پیگیری می شود

دکتر نوربخش ادامه داد: سال گذشته ۷۰ میلیون نسخه الکترونیک تولید شد و با توسعه این سامانه به مراکز طرف قرارداد امیدواریم شاهد افزایش تولید نسخه الکترونیک باشیم.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی ۱۱هزار تخت بیمارستانی در سراسر کشور دارد که حدود ۱۰ درصد کل تخت ها در بخش دولتی را شامل می‌شود، گفت: بیمارستان جدید شهید فیاض بخش در تهران در دست ساخت است و سال آینده افتتاح می‌شود که شبیه به بیمارستان میلاد است و با آخرین تکنولوژی در غرب تهران ساخته می‌شود. بیمارستان هدایت نیز دو سال گذشته مورد بازسازی قرار گرفت که سال آینده به بهره برداری می‌رسد. ظرفیت این دو بیمارستان حدود هزار تخت است. بیمارستانهای خوی، دزفول و آبادان نیز امسال یا سال آینده افتتاح می‌شوند و در هفته دولت بیمارستانهای تبریز، شیراز و اصفهان کلنگ زنی می‌شوند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره اعطای تسهیلات به بازنشستگان نیز گفت: وام چهارمیلیون تومانی از ابتدای مرداد از طریق بانک رفاه پرداخت می‌شود. افرادی که قبلا وام گرفته اند شامل این تسهیلات نمی‌شوند و افرادی که حقوق و دستمزدشان پایین‌تر است در اولویت قرار دارند.

دکترنوربخش درباره طرح بخشودگی جرائم نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: ۷۰ هزار کارفرما به شعب مراجعه کرده‌اند و این طرح کمک بزرگی برای رفع دغدغه مالی و متوقف شدن جرائم قانونی شان است. گام مهمی برداشته شد تا کارفرمایان توان مدیریتی شان را در جهت تولید داخل بکاربگیرند.

وی افزود: اصل و جریمه بیش از سه هزار میلیارد تومان بوده که ۱۵۰۰ میلیارد تومان آن بخشیده شده است. بر اساس این طرح جرائم صد درصد بخشیده می‌شوند و اصل بدهی در ۱۲ نوبت تقسیط می‌شود. اگر کارفرما خواهان بخشودگی کمتر از ۱۰۰ درصد باشد تقسیط بدهی تا ۲۴ قسط امکان پذیر است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به طرح کارورزی اشاره کرد وگفت: کارگری که در سامانه فنی و حرفه‌ای ثبت نام کرده باشد اگر در کارگاهی به کار گرفته شود تا شش ماه از حق بیمه معاف است. طرح دومی داریم برای افرادی که تحصیلات دانشگاهی دارند و بیکارند و سن‌شان زیر ۳۴ سال است. اگر کارفرمایی این بیمه اولی‌ها را بکارگیری کند، تا دو سال از پرداخت حق بیمه معاف‌اند به شرط آنکه از سه ماه قبل در سامانه کارفرمایی ثبت نام کرده باشند.

وی درباره پرونده های فساد اقتصادی تامین اجتماعی نیز عنوان کرد: چهار پرونده بزرگ در دولت یازدهم داشتیم که املاک از دست رفته بود و به افرادی منتقل شده بود که با کمک قوه قضائیه و دادستان تهران مساعدت شد و مراحل قانونی خود را طی کرد و این اموال به تامین اجتماعی بازگشت. پرونده های دیگری داریم که به جد پیگیر آنها هستیم.

دکتر نوربخش درباره میزان مطالبات تامین اجتماعی از شهرداری ها نیز گفت: ۴۶۰ میلیارد تومان میزان بدهی شهرداری تهران و ١٠٠٠ میلیارد تومان بدهی سایر شهرداری ها به تأمین اجتماعی است و در واقع مجموع بدهی شهرداری ها ۱۴۶۰ میلیارد تومان است که امیدواریم شهرداری ها نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره پرداخت ۵۰هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی گفت: تادیه این بدهی ها در دستورکار دولت قرار دارد.

وی درباره بیمه رانندگان تاکسی نیز گفت: غیر از دوسال، در دولت قبل حق بیمه کارفرمایی سهم دولت به سازمان پرداخت نشده و ارقام قابل توجهی است. این بیمه شدگان یک میلیون نفرند که نیمی درون شهری و نیمی برون شهری هستند. با وجود آنکه حق بیمه کارفرمایی به ما داده نشده حتی یک مورد بیمه را قطع نکردیم و قطع بیمه را به شدت تکذیب می‌کنم. اما افرادی که جدید می‌خواهند وارد شوند طبق قانون باید عمل شود.

دکترنوربخش درباره تاثیر مشکلات اقتصادی اخیر بر تعداد بیمه شدگان خارج از کشور گفت: تا دو سال پیش تعداد بیمه شدگان اتباع و ایرانیان خارج از کشور ۳۰۰۰ نفر بود که اکنون به ۳۶هزار نفر رسیده است. طبیعتا نرخ حق بیمه ما با وجود افزایش نرخ ارز کاهش می یابد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره بیمه بیکاری نیز اظهار کرد: بعد از سالها تراز صندوق بیمه بیکاری مثبت شده و افراد مستحق واقعی تحت پوشش رفتند. ماهانه ۳۰۰ میلیارد بیمه بیکاری به ۲۱۰هزار نفر می پردازیم.
کد خبر: 96629
Share/Save/Bookmark