محمد سلوکی، کارگردان مسابقه نوروزی شبکه پنج شد
محمد سلوکی، کارگردان مسابقه نوروزی شبکه پنج شد
محمد سلوکی طراح، سردبیر و کارگردان یک مسابقه تلویزیونی ویژه ایام نوروز برای شبکه پنج است.
 
تاريخ : يکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۵
به گزارش هنرنیوز؛محمد سلوکی مجری تلویزیون در خصوص برنامه نوروزی خود  گفت: برای ایام نوروز کارگردانی یک مسابقه تلویزیونی را بر عهده دارم. در واقع من سردبیر، طراح و کارگردان این مسابقه هستم. شکل و فرم این مسابقه ریالیتی‌شو است که از شبکه پنج پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: به احتمال زیاد این مسابقه در ۱۵ برنامه ۶۰ دقیقه‌ای بسته خواهد شد. البته هنوز این مورد به قطعیت نرسیده است. چرا که هنوز در مرحله طراحی هستیم اما کلیت کار مشخص است. برنامه‌سازی در حوزه استخدام و فرهنگ کار.

مجری برنامه «خوشا شیراز» اظهار داشت: از آنجا که شبکه پنج سیما، شبکه اقتصاد است این مسابقه در همین خصوص ساخته می‌شود. مفهومی در حوزه اقتصاد وجود دارد به نام بحث کار و استخدام. سؤال اصلی این است که استخدام باید دارای چه نظامی باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در تفکر استخدام ما در سال‌های گذشته تعابیر شخصی صورت گرفته است. در نتیجه یک تعبیر علمی منطقی را از آن شاهد نبوده‌ایم. موضوع مهم و اساسی اما بکارگیری نظام فکری است که باید به آن توجه کرد.

مجری برنامه‌های تلویزیونی بیان کرد: قرار است فصل اول این مسابقه تلویزیونی باهمکاری آتش‌نشانی تولید شود. در این برنامه مسابقه‌ای بین آتش‌نشانها برگزار نمی‌شود. بلکه رقابت ما بین کسانی خواهد بود که قراراست آتش‌نشان شوند. جوانهای ۲۳-۲۴ ساله‌ای که تجربه‌ای دراین مورد ندارند و قراراست به آمادگی‌های لازم دراین زمینه برسند. سرانجام از بین آنها افراد واجد شرایط انتخاب خواهند شد.

سلوکی عنوان کرد: برای ساختن این مسابقه یک تیم طراحی متشکل از من و آتش‌نشانی و دیگر دوستان داریم. قرار است این کار تبدیل به یک شوی تلویزیونی شود. به همین منظور ما حرفهایی در آن می‌زنیم که جوانها منتظر نشنیدن آن هستند، تا بتواند کمکی به افراد جویای کار نماید که به هنگام استخدام دارای شایستگی‌های لازم در زمینه مربوطه باشند.

وی گفت: ممکن است سری بعدی این مسابقه در سال آینده با همکاری وزارت کار تولید شود که برای مردم در حوزه فرهنگ کار جذاب است. این مسابقه، مجری هم دارد. اما تاکنون در مورد او به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم. به علاوه از آنجا که این مسابقه یک برنامه ریالیتی است، بخش عظیمی از آن خارج از فضای استودیو کار می‌شود. بنابراین روی دکور تأکید خاصی ندارم. اساسا به ساختارشکنی علاقه‌مندم. مایلم عادت‌های ذهنی را بشکنم. همیشه آزمون و خطا وجود دارد. به همین دلیل ممکن است با نگاه‌های تازه‌ای در رسانه رو‌برو شویم.

باشگاه خبرنگاران نوشت:سلوکی در پایان گفت: رسانه با وجود مشکلات مالی دارای انگیزه‌های زیادی است. من نیز در جایگاه خودم سرباز این میدان هستم. سعی می‌کنیم با ایده‌ها وطرح‌هایی که ارائه می‌کنیم قدمی مؤثر را در این زمینه برداریم. نگاه من می‌تواند برگ برنده باشد.
کد خبر: 89249
Share/Save/Bookmark