ساخت مستندهای مدافعان حرم به فاز دوم رسید
توسط معاونت استان‌های صداوسیما؛
ساخت مستندهای مدافعان حرم به فاز دوم رسید
۱۳۰ مستند درباره شهدای مدافع حرم که به همت معاونت امور استان های صداوسیما ساخته شده اند، رونمایی شد.
 
تاريخ : يکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۳
به گزارش هنرنیوز ، در مراسم رونمایی از ۱۳۰ مستند درباره شهدای مدافع حرم که هفتم مهرماه که در سالن رضوان صداوسیما برگزار گردید علی دارابی معاون امور استان های صداوسیما گفت: ما امروز جمع شده ایم تا از ۱۳۰ مستند که در استان ها تولید شده است رونمایی کنیم. ما جمع شده ایم تا با صدای بلند به کسانیکه در مرزهای جغرافیایی جنگیدند بگوییم ما هم در کنار شما هستیم.

وی درباره تولید این مستندها اظهار کرد: یسنا پورقاسم دختر شهید پورقاسم آغازی شد تا تولید این مجموعه مستند را کلید بزنیم. او در یکی از سفرهای ما به آذربایجان شرقی به استقبال ما آمد و عبدالعلی علی عسکری رییس صداوسیما گفت چرا اینها به استقبال ما آمده اند ما باید به دیدار آنها برویم و به این ترتیب ما در هر سفری که به استان ها داشتیم ابتدا به منزل خانواده های شهدای مدافع حرم رفتیم.

معاون امور استان های صدا و سیما اضافه کرد: ما در سفر به استان ها به منزل خانواده های شهدای مدافع حرم رفتیم و در همین سفرها ۱۳۰ مستند ساخته شد که از شبکه های استانی پخش می شود. این مجموعه مستند که امروز رونمایی شد حاصل این دیدارها در یک بازه زمانی ۲ ساله است. این فاز اول ساخت این مجموعه بود و امیدواریم برای تولید فاز دوم سایر نهادها به کمک بیایند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه فاز دوم ساخت مستندها از همین امروز در دستور کار قرار بگیرد، گفت: این مستندها روایتگر مردانی است که مرزهای جعرافیایی را درنوردیده و از امنیت ما صیانت کرده اند. ما قدر آنها را می دانیم و خانواده هایشان را ارج می نهیم‌.

دارابی با تاکید بر اینکه صداوسیمای جمهوری اسلامی و معاونت امور استان های سازمان ترویج ایثار و شهادت را راهبرد خود می داند، گفت: ساخت این مستندها بخشی از فعالیت و وظایف ماست و در سایر قالب های نمایشی، انیمیشن و... نیز به شهدای مدافع حرم پرداخته می شود تا بتوانیم در گسترش و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و الگوسازی برای نسل جوان خدمتی کرده باشیم.

معاون امور استان های صداوسیما در پایان سخنانش گفت: رسانه وظیفه خود می داند که علاوه بر روشنگری افکار عمومی درباره اهمیت و رسالت خطیر مدافعان حرم به طور مستمر برنامه های جذاب تولید کند و الگوهایی واقعی از قهرمان و مجاهدان امروزی روایت کند.

سردار بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ادامه این مراسم عنوان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند مدافعان حرم از معجزات انقلاب اسلامی هستند. اجر آنها از اجر شهدای دفاع مقدس بیشتر است چون صدها کیلومتر دورتر از مرزهای جغرافیایی ما رفتند و دفاع کردند.

وی اضافه کرد: همانطور که خود آمریکایی ها اذعان کردند داعش برای برخورد با جمهوری اسلامی درست شده بود چراکه آنها از ایران می ترسند و امروز تلاش می کنند تا در نزدیکی مرزهای ما بجنگند. در جنگ ۳۳ روزه با لبنان وقتی رژیم صهیونیستی با گروه حزب الله درگیر شد، وزیر امور خارجه وقت آمریکا اعلام کرد که خاورمیانه جدید در حال تولد است. آنها به شدت از رژیم صهیونیستی پشتیبانی کردند و می خواستند با ما هم مرز شوند اما خدا را شکر با دفاع جانانه و از خودگذشتگی جوانان ما این اتفاق رخ نداد.

سردار کارگر تصریح کرد: ما می بینیم که دست آمریکای جنایتکار در فاجعه های بزرگ در کار است. امروز آنها احساس ترس می کنند چراکه جمهوری اسلامی ایران یک کشور قدرتمند و بااقتدار است و به همین دلیل است که استکبار جهانی اینقدر به ما فشار می آورد چون احساس خطر می کنند.


وی ادامه داد: ما چهارشنبه چهارم مهر محضر مقام معظم رهبری بودیم و ایشان از کسانیکه دست اندرکار نشر ارزش های دفاع مقدس هستند اظهار نارضایتی کردند. ایشان همه دستگاه ها را مورد خطاب قرار دادند و فرموند باید آثار را به صد برابر برسانیم. از فرمایشات ایشان این بود که باید در عرصه بین الملل وارد شویم و من درخواست دارم همین مستندها به زبان بین المللی ترجمه شود.

سردار کارگر یادآور شد: رهبر معظم انقلا در آن جلسه فرموند شهید حججی نماینده ای از شهدای مدافع حرم شد و ما می بینیم کاروان هایی از سراسر کشور برای زیارت مزار شهید حججی می آیند. این شهدا و خانواده هایشان از فرزندان من هم سن و سال کمتری دارند. این شهدای مدافع حرم از زرق و برق این روزگار می گذرند و به دنبال دفاع می روند. زرق و برق دنیا پای برخی از بزرگان را به دنیا چسبانده است و جوانانی که برای دفاع می روند از خودگذشتگی می کنند.

وی عنوان کرد: ما در این سال ها ریزش داشته ایم اما رویش های ما خیلی بالاتر از ریزش هاست.

سردار کارگر در پایان سخنانش گفت: خدا را شکر صداوسیما در همه عرصه ها همت کرده و پای کار بوده است. ما با کمک صداوسیما راهیان نور را از یک میلیون به ۶ میلیون نفر رساندیم.

حجت الاسلام محمدعلی شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم گفت: برخی واژگان در میان همه مردم از احترام خاصی برخوردار است و شهید از جمله این کلمات است.

وی ادامه داد: ما قبل از انقلاب ۲۳۰۰ شهید و بعد از انقلاب حدود ۱۸۰ هزار شهید دادیم و با شهدایی که در این سال ها در حوادث مختلف منا، حوادث تروریستی و... داشته ایم حدود ۲۳۰ هزار شهید می شوند بنابراین خون های زیادی برای این انقلاب داده ایم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فرهنگ جهاد در طول هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: بچه های ۱۲ ساله تا پیرمرد ۸۰ ساله در جنگ حضور داشتند و این فرهنگ شهادت را ما از امام حسین (ع) آموختیم. ما وظیفه داریم این فرهنگ را به فیلم تبدیل کنیم و در دسترس دیگران بگذاریم.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: ما در بنیاد شهید اسناد بسیاری از جمله مکاتبات شهدا و وصیت نامه های آنها و... داریم. ما بیش از ۲۰۰۰ شهید داریم که به عنوان مدافع حرم فداکاری کردند و امیدوارم همه بتوانیم دینی را که به گردن داریم ادا کنیم.

در خاتمه نیز با حضور علی عسکری، دارابی، شاه آبادی، شهیدی و دیگر مسئولان از خانواده های شهدای مدافع حرم در استان های مختلف کشور تجلیل شد.
کد خبر: 97114
Share/Save/Bookmark