خبرنگاران از بخش «ربع قرن نمایشگاه بین المللی کتاب تهران» بازدید کردند
گزارش هنرنیوز از تور ویژه بازدید خبرنگاران از آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران؛/۳/
خبرنگاران از بخش «ربع قرن نمایشگاه بین المللی کتاب تهران» بازدید کردند
تور ویژه بازدید خبرنگاران از آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران از بخش ربع قرن نمایشگاه دیدن کرد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۹


بازدید از بخش ربع قرن نمایشگاه کتاب
 

قائم مقام بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به این بخش گفت : سازه‌ای که در آن قرار داریم بخش ربع قرن نمایشگاه کتاب است که برای اولین بار در نمایشگاه بیست و پنجم مورد استفاده قرار خواهد گرفت و در بارندگی شدید چند روز اخیر هم مشکلی برای آن پیش نیامده است.
وی تصریح نمود: این مکان ویژه ارائه شناسنامه و کارنامه ۲۵ ساله نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران طراحی شده است و این کارنامه را از روز اول تاسیس و تشکیل نمایشگاه تا امروز به مردم خصوصاً نسل جوان معرفی خواهد نمود.
رضوانی به بازدید مسئولان و رؤسا از این بخش اشاره کرد و عنوان داشت: همه پوسترها و بخش‌های جنبی از گذشته تا امروز در این بخش به نمایش گذاشته خواهد شد و مقامات از این بخش بازدید خواهند کرد، ‌این بنا حدود ۱۰۰۰ متر مربع است و بخش‌هایی چون پرده‌خوانی و دیگر برنامه‌ها را در برخواهد گرفت.
وی ضمن اشاره به تجلیل از دست اندرکاران و مسئولین ۲۴ دوره نمایشگاه کتاب در این بخش گفت : همزمان با ایام ولادت حضرت زهرا (س) بروشورهایی را که همین مناسب و نیز یک مستند ۳۰ دقیقه‌ای خواهیم داشت. 

بازدید از

مصلی به لحاظ سازه‌های رفاهی و دیگر تسهیلات همچون مترو و وسایل نقلیه عمومی و آب و برق از محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی کتاب شرایط بهتری داشت به همین دلیل این فضا را انتخاب نمودیم
بخش امور بانکی و بانک صادرات 

قائم مقام بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب اظهار داشت: مصلی به لحاظ سازه‌های رفاهی و دیگر تسهیلات همچون مترو و وسایل نقلیه عمومی و آب و برق از محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی کتاب شرایط بهتری داشت به همین دلیل این فضا را انتخاب نمودیم. 

بازدید از بخش مخابرات و سایت مرکزی
 

مدیر اجرایی نمایشگاه درباره این بخش گفت: در سایت مخابرات نمایشگاه نزدیک به ۳۵۰۰ خط ارتباطی وجود دارد که بخشی از آن برای دستگاه‌های کارت خوان و دیگری برای امور جاری و ارتباطی است و حدود ۳۰۰۰ فیبر نوری با ظرفیت بالا قادر به همپوشانی این فضا هستند و دستگاه‌های کارت‌خوان، بن کارت‌های معاونت فرهنگی، بن کارت‌های دانشجویی و کارت‌های شتاب را ساپورت خواهد کرد.
وی با بیان این مطلب افزود: سال گذشته مشکلات بخش کارت‌خوان تنها به بخش کودک و نوجوان مربوط می‌شد اما امسال این بخش هم مشکلی نخواهد داشت و دستگاه‌ها با توجه به حجم بالای تراکنش روزانه با توجه به ارتقای این سیستم توسط بانک مرکزی به خدمات رسانی به کاربران خواهد پرداخت.
صفری مبلغ ۲۵۰۰۰ تومان اخذ شده از ناشران را مربوط به خطوط تلفن دانست و تأکید کرد: خدمات دستگاه‌های کارت‌خوان رایگان است. 

بازدید از «باغ یاس» 

قائم مقام بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به این بخش گفت: قسمت «باغ یاس» سال گذشته به خاطر شهادت حضرت زهرا (س) به این نام نامگذاری شد و امسال برای معرفی کارنامه نشر جمهوری اسلامی ایران از آن استفاده خواهد شد که با همزمانی با ایام ولادت حضرت زهرا (س) همان نامگذاری قبلی را خواهد داشت.
وی افزود: این بخش جنبه نمایشگاهی دارد و به عکس سال گذشته که ۶ روز پس از نمایشگاه آغاز به کار کرد از همان روز آغازین، فعالیت خود را شروع می‌کند و با ۳ تونل به سالن‌های اصلی متصل می‌شود.
وی در خاتمه تصریح کرد: برای استراحت و نماز شهروندان، علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان هم مکانی سرپوشیده و مناسب در نظر گرفته شده است.

کد خبر: 39613
Share/Save/Bookmark